מדדים ומחקרים

סין מסכמת רבעון: איך הגיבה הכלכלה לסיום הגבלות הקורונה?

התמ"ג צמח ב-4.5% ברבעון הראשון, כך מסרה ביום שלישי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין. זה מסמן את הצמיחה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הראשון של השנה שעברה - אז צמחה כלכלת סין ב-4.8% - וטוב יותר מהתחזית של 4% בסקר של רויטרס
מערכת ice | 
מסחר בסין (צילום vecteezy)
התוצר המקומי הגולמי של סין ברבעון הראשון של 2023 עלה באופן חד, בעוד שחברות עולמיות מתמודדות עם האטה בצמיחה, והבנקים המרכזיים ממשיכים להעלות את הריבית כדי לבלום את האינפלציה. התמ"ג צמח ב-4.5% ברבעון הראשון, כך מסרה ביום שלישי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין. זה מסמן את הצמיחה הגבוהה ביותר מאז הרבעון הראשון של השנה שעברה - אז צמחה כלכלת סין ב-4.8% - וטוב יותר מהתחזית של 4% בסקר של רויטרס. מרבעון לרבעון צמח המשק ב-2.2%.
הצמיחה של סין הייתה תחת אור הזרקורים, כשהיא נפתחת מחדש לאחר שסיימה את רוב ההגבלות הנוקשות של קורונה, שהיו בתוקף במשך כמעט שלוש שנים. הכלכלה התרחבה ב-2.9% ברבעון הרביעי של 2022. המכירות הקמעונאיות זינקו ב-10.6%, במרץ כאשר המכירות המקוונות של סחורות פיזיות עלו. התפוקה התעשייתית עלתה ב-3.9%, מעט נמוכה מהתחזיות של רויטרס שעמדו על 4%.
ההשקעה בנכסים קבועים בשנה עד היום הייתה חלשה מהצפוי ועלתה ב-5.1% בהשוואה לשנה אשתקד, בעקבות האטה בצמיחה בהשקעות בתשתיות ובתעשייה. ההשקעות בנדל"ן המשיכו בינתיים לרדת. הכלכלה צמחה ב-3% ב-2022, פחות מהיעד הרשמי של בייג'ינג, של כ-5.5% שנקבע במרץ אשתקד. לשנת 2023, הממשלה הציבה בחודש שעבר יעד צמיחה צנוע של "בסביבות 5%".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה