מדדים ומחקרים

רמי לוי בשנה אדירה: ההכנסות חצו לראשונה את ה-7 מיליארד שקל

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לשנת 2022, מהן עולה כי לראשונה מאז הרשת הוקמה - היא חוצה את רף ה-7 מיליארד שקל
מערכת ice | 
רמי לוי (צילום יחצ, shutterstock)
רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, בבעלותו של איש העסקים רמי לוי, מפרסמת היום (שלישי) את תוצאותיה הכספיות לשנת 2022, המלמדות על צמיחה בהכנסות ובכל תחומי הפעילות.
ההכנסות בשנת 2022 צמחו בכ-9%, חצו לראשונה את רף ה-7 מיליארד שקל, והסתכמו בכ-7.04 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-6.48 מיליארד שקל בשנת 2021. הצמיחה בהכנסות נבעה מפתיחת סניפים חדשים, מעלייה בפדיון חנויות זהות, מגידול בהכנסות ממכירת בדיקות אנטיגן באמצעות חברת הבת גוד-פארם, וכן מגידול בהיקפי הפעילות של החברות הבנות – קופיקס, גוד פארם, מועדון הלקוחות ופעילות הסלולר.
שיעור הרווח הגולמי בשנת 2022 עמד על כ-23% לעומת כ-23.6% בשנת 2021 – הירידה מיוחסת בעיקר לפעולות של רשת רמי לוי להעמקת המבצעים לטובת הצרכן ובמיוחד בתקופה של לחצים מצד הספקים להעלאת מחירים.
הרווח התפעולי של רמי לוי בשנת 2022 הסתכם בכ-320 מיליון שקל, בהשוואה לכ-321 מיליון שקל בשנת 2021. שיעור הרווח התפעולי עמד על כ-4.6% לעומת כ-5% בשנת 2021. הירידה ברווחיות התפעולית נבעה בעיקר מהירידה האמורה ברווחיות הגולמית, תוך שמירה על יציבות בשיעור הוצאות התפעול למרות התייקרות התשומות במשק.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את שנת 2022 עם רווח הנקי בסך של כ-192 מיליון שקל, בהשוואה לכ-212 מיליון שקל  בשנת 2021. הירידה ברווח הנקי, למרות היציבות ברווח התפעולי, נבעה בעיקר מגידול בהוצאות המימון נטו, לכ-67 מיליון שקל, בהשוואה לכ-45 מיליון שקל בשנת 2021, בהשפעת הירידות בשווי ההוגן של תיק ניירות ערך סחירים בשל הירידות בשווקי ההון. ה-EBITDA בשנת 2022 עלה בכ-4% לכ-559 מיליון שקל (כ-8.5% מההכנסות), לעומת כ-576 מיליון שקל (כ-8.9% מההכנסות) בשנת 2021.
עיקרי תוצאות רבעון רביעי של שנת 2022: ההכנסות של רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2022 צמחו בכ-4% לכ-1.7 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-1.64 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. הצמיחה בהכנסות ברבעון נבעה בעיקר מעלייה בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-4%.
הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של שנת 2022 עלה והסתכם בכ-408 מיליון שקל, בהשוואה לכ-403 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. העלייה ברווח הגולמי נבעה מהצמיחה בהיקפי הפעילות, ומנגד מהשפעת הירידה בשיעור הרווח הגולמי ברבעון לכ-24.1% לעומת כ-24.7% ברבעון המקביל בשנת 2021, זאת בשל העמקת המבצעים לצרכן.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2022 הסתכם בכ-80 מיליון שקל, בהשוואה לכ-93 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. שיעור הרווח התפעולי ברבעון עמד על כ-4.7%, בהשוואה לשיעור של כ-5.7% ברבעון המקביל בשנת 2021. הירידה בשיעור הרווח התפעולי ברבעון נבעה בעיקר מהקיטון ברווחיות הגולמית כאמור ומגידול בשיעור הוצאות התפעול ובעיקרן עלייה בהוצאות שכר עובדים, הוצאות דמי שכירות והוצאות אחזקה.
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון הרביעי של שנת 2022 עם רווח נקי בסך של כ-50 מיליון שקל, בהשוואה לכ-61 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021. הירידה ברווח הנקי, למרות הצמיחה בהיקפי הפעילות, נבעה כאמור מהעמקת המבצעים לצרכן ומהפסד בתיק ניירות ערך. ה-EBITDA ברבעון הרביעי של שנת 2022 ירד לכ-152 מיליון שקל (כ-9% מההכנסות), לעומת כ-159 מיליון שקל (כ-9.7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2021.
רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה: "השנה החולפת הייתה שנה שבה התמודדו הצרכנים עם סביבה מורכבת של שערי ריבית עולים ולחצים של יצרנים להעלאות מחירים. אל מול זאת, אנו, ברשת רמי לוי שיווק השקמה, המשכנו ביתר שאת לבוא לקראת הלקוחות עם העמקת המבצעים והורדת מחירים. זאת כחלק מהאסטרטגיה ארוכת השנים שלנו של הרשת להטיב עם הלקוחות ולהציע את סל המוצרים הזול במדינה, תוך הקפדה על איכות ושירות ברמה הגבוהה ביותר".
"צעדים אלה הביאו ב-2022 לירידה מסוימת בשיעור הרווח הגולמי, אך אסטרטגיה זו מוכיחה את עצמה היום יותר מתמיד, כאשר אנו מציגים צמיחה בהכנסות לשיא של למעלה מ-7 מיליארד שקל, ובתוך כך גידול במכירות בחנויות זהות הכולל גם את הגידול בכמות הלקוחות בחנויות הרשת, כאשר אנו בטוחים כי הלקוחות החדשים יישארו איתנו לאורך זמן וכך נגדיל את בסיס הלקוחות הנאמן של הרשת".
"אני מבקש להודות בראש ובראשונה ללקוחותינו הנאמנים, וקורא להם להמשיך לקנות חכם ולהשוות חלופות שונות של מוצרים. לכל מוצר יש תחליף זול יותר, ולרוב גם לא פחות איכותי, וצריכה נבונה עשויה לחסוך לצרכנים עשרות אחוזים בכל קנייה. בנוסף, אני רוצה להודות גם לכל עובדי החברה, למנהליה ולבעלי המניות, השותפים להצלחת הרשת. בהזדמנות זו אאחל לכל בית ישראל חג פסח כשר ושמח, ושוב - אני קורא לכולם לקנות חכם!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה