מדדים ומחקרים

סאני תקשורת מסכמת את 2022 בחיוך: גידול של 175% ברווח נקי

ההכנסות בשנת 2022 כולה הסתכמו בכ-953 מיליון שקלים, גידול של 4.2% ביחס לשנת 2021. עיקר העלייה בהכנסות נבעה מגידול ממכירת מכשירים. הרווח הגולמי בשנת 2022 הסתכם לסך של כ-136 מיליון שקלים (14.3% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ- 137 מיליון שקלים בשנת 2021 (14.9% מההכנסות)
מערכת ice | 
אלי לביא (צילום פזית אסולין)
סאני תקשורת סלולרית, מקבוצת לפידות קפיטל – היבואנית הרשמית, מפעילת רשת חנויות סמסונג ונותנת השירות המורשה לציוד סלולארי מתוצרת הענקית הדרום קוריאנית SAMSUNG המספקת פתרון לציוד תקשורתי כולל ללקוחותיה במגוון רחב של ערוצי מכר, פרסמה היום (12.03) את תוצאות הרבעון הרביעי וסיכום שנת 2022.
ההכנסות בשנת 2022 כולה הסתכמו בכ-953 מיליון שקלים, גידול של 4.2% ביחס לשנת 2021. עיקר העלייה בהכנסות נבעה מגידול ממכירת מכשירים. הרווח הגולמי בשנת 2022 הסתכם לסך של כ-136 מיליון שקלים (14.3% מההכנסות), בהשוואה לרווח גולמי של כ- 137 מיליון שקלים בשנת 2021 (14.9% מההכנסות).
ה-EBITDA בשנת 2022 גדלה ב- 26.6% והסתכמה לסך של כ- 108.3 מיליון שקלים, בהשוואה לסך של כ- 85.6 מיליון שקלים בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול ב-EBITDA נובע בעיקרו מרווח הון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקלים. ה-EBITDA בנטרול רווח הון ממכירת המבנה ובנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-81.7 מיליון שקלים. 
הוצאות המימון נטו בשנת 2022 הסתכמו לסך של כ- 4.7 מיליון שקלים, בהשוואה להוצאות מימון של כ- 38.9 מיליון שקלים בשנת 2021. השינוי נובע בעיקר מהוצאות מימון חשבונאיות חריגות בשנת 2021 בסך כולל של 33.4 מיליון שקלים  בגין פירעון מוקדם של אגרות החוב (סדרה יא') של החברה, ובכלל זה סך של  23,750 אלפי שקלים הפחתת ניכיון במועד ביצוע הפדיון המוקדם של אגרות החוב ברבעון השני של שנת 2021.
הרווח הנקי בשנת 2022 גדל ב- 175% והסתכם לסך של כ- 73.2 מיליון שקלים בהשוואה לסך של כ- 26.6 מיליון שקלים בשנת 2021. ההפרש נובע בעיקר בשל רווח ההון ממכירת המבנה בסך של כ-19 מיליון שקלים לעומת הוצאות אחרות והוצאות מימון שנבעו מהפדיון המוקדם בשנת 2021. הרווח הנקי פרופורמה מפעילות הסתכם בשנת 2022 ב-48 מיליון שקלים בהשוואה ל-45 מיליון שקלים ב-2021. ההון העצמי של סאני בסוף שנת 2022 הסתכם לסך של כ- 294 מיליון שקלים (כ-56% מסך המאזן), לעומת כ- 268 מיליון שקלים בסוף 2021 (כ-55% מסך המאזן).
רבעון רביעי - 2022
ההכנסות ברבעון הרביעי לשנת 2022 הסתכמו בכ-207 מיליון שקלים לעומת כ-211 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ולעומת כ-250 מיליון שקלים ברבעון השלישי בשנת 2022. הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2022 הסתכם ב- 29.4 מיליון שקלים לעומת 37.7 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד ו-37.4 מיליון שקלים ברבעון השלישי בשנת 2022.
ה-EBITDA ברבעון הרביעי הסתכם בסך של 24.2 מיליון שקלים (בנטרול ביטול הפרשה למכס הסתכם לסך של כ-16.7 מיליון שקלים) לעומת 24.6 מיליון ₪ ברבעון המקביל אשתקד ו- 24.2 מיליון שקלים ברבעון השלישי 2022. הוצאות המימון נטו ברבעון הרביעי הסתכמו בסך של 4.4 מיליון שקלים לעומת 2.9 מיליון שקלים ברבעון המקביל בשנת 2021 ו- 3.4 מיליון שקלים ברבעון השלישי בשנת 2022. הרווח הנקי ברבעון הרביעי הסתכם ב- 12.3 מיליון שקלים לעומת 14 מיליון שקלים ברבעון הרביעי בשנת 2021 ו- 12.7 מיליון שקלים ברבעון השלישי 2022.
אלי לביא, מנכ"ל סאני תקשורת: "החברה מסכמת את שנת 2022 עם תוצאות טובות, על רקע השינויים בסביבה העסקית, פרופיל הצריכה של הצרכנים והעלאות הריבית שצמצמו את ההכנסה הפנויה. לאורך השנה, החברה המשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה, עם גמישות בהתאמת תמהיל המוצרים ותמהיל ערוצי השיווק הישירים למשווקים וברשת חנויות סמסונג. בנוסף, במהלך השנה חל גידול בשירותי הערך המוסף אותם פיתחה החברה, לצורך הרחבת אחריות ושירותים נוספים, ביניהם גידול במספר חנויות הרשת בפריסה ארצית. עובדה זו, סייעה לה לשמור על רווח גבוה מפעילות שוטפת בהשוואה לרווח מפעילות שוטפת בשנת 2021. עם הפנים קדימה ל-2023, אנחנו מחויבים לשמירה על מחירים תחרותיים בסביבה העסקית הנוכחית ועל סל שירותים אטרקטיבי לצרכן הישראלי, לצורך שמירה על מעמדו של מותג סמסונג בשוק והביצועים העסקיים של סאני תוך דגש על שמירת רמת ההוצאות בסביבה אינפלציונית. החברה תמשיך לבחון במרץ אופציות ודרכים נוספות שיאפשרו לה למצות את היכולות הארגוניות שלה והזדמנויות שייווצרו בהמשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה