מדדים ומחקרים

הנתונים קובעים: בוגרי חינוך על-תיכוני מגיעים להכנסות גבוהות

מחקר חדש מאשר כי תלמידים מערכת החינוך העל-תיכונית אמנם מעטים ביחס לשאר המערכת, אך הם עדיין מצליחים להגיע להישגים מרשימים ואפילו להכנסה מרשימה יותר מזו של בוגרי השכלה אקדמית במכללות
מערכת ice | 
לימודים מהבית (צילום pexels)
מחקר חדש שנעשה בארץ באשר לפרמיית השכר של תלמידים שלמדו במערכת החינוך העל-תיכונית הלא אקדמית (מה"ט, יג-יד) חושף האם באמת קיימים הבדלים בינם לבין אחרים שעברו דרך מערכת ההשכלה הגבוהה.
תלמידי הלימודים העל-תיכוניים מהווים נכון לשנת 2019 כ-15% מכלל התלמידים. נמצא כי אלו שלומדים במערכת ההשכלה הגבוהה מגיעים לרוב מבתים משכילים יותר ועל כן להם תוצאות טובות יותר בתיכון. עם זאת, לתלמידי כיתות יג-יד יש יתרון על פני תלמידי מה"ט. ולמרות זאת, נמצא כי בוגרי מה"ט במקצועות הליבה מכניסים כמו בוגרי המכללות האקדמיות.
יתרה מכך, בוגרי מה"ט במקצועות ליבה, כמו חשמל, מכונות, כימיה ועוד, הכנסה דומה לזו של בוגרי תואר במכללה אקדמית ולעיתים אפילו גבוה פי 1.5 מזו של בוגרי תואר ממכללה בחינוך. עם זאת, הכנסתם עולה גם על זו של בוגרי מה"ט בתחומים כמו אדריכלות, עיצוב פנים, הנדסה תעשייה וניהול ועוד.
כמו כן, נמצא כי רבע מהתלמידים שסיימו ללמוד במערכת הלימודים העל-תיכונית (מה"ט וגם יג-יד) המשיכו גם ללימודים אקדמיים. אלו שהמשיכו הם בעלי הכנסה שנתית גבוהה יחסית בהשוואה לאלו שהסתפקו בתעודה ולא המשיכו ללימודיים אקדמיים ואפילו גבוה יותר מאלו של תלמידי מה"ט שלא קיבלו תעודה, אך המשיכו ללימודים אקדמיים.
לבסוף, נמצא כי פריימת השכר של תעודת השכלה על-תיכונית גבוהה מזו של תעודת השכלה תיכונית בלבד ונמוכה מזכאות לתואר אקדמי במכללה או אוניברסיטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה