מדדים ומחקרים

תחזית מדאיגה: מזג אוויר קיצוני צפוי ב-2023

בשנת 2023 הטמפרטורות צפויות להיות גבוהות יותר ב-1.2 מעלות צלזיוס ומצבי קיצון אקלימיים לא יהיו כל כך נדירים. גל חום כפי שהיה בקיץ או גל קור ששורר באירופה כעת יהפכו לשגרה
מערכת ice | 
צרפת (צילום shutterstock)
חשבתם שהקיץ היה חם? השירות המטאורולוגי הבריטי מפרסם תחזית לשנת 2023 ובפיו אין בשורות משמחות. בשנת 2023 הטמפרטורות הממוצעות צפויות להיות גבוהות יותר ב-1.2 מעלות צלזיוס מאלו שלפני המהפכה התעשייתית (החצי השני של המאה ה-19) ותחילת שינויי האקלים. מדובר בשנה העשירית ברציפות שמדובר בלפחות מעלה אחת מהטמפרטורות הממוצעות בתקופה הקדם- תעשייתית.
למרות הקיץ החם ונראה היה שהוא שובר שיאים, השנה לא הייתה שנה החמה ביותר, אלא שנת 2016. גם שנת 2023 לא צפויה להיות חמה כמו 2016, אך כן חמה יותר משנת 2022. כמו כן, מזג האוויר צפוי להגיע למצבי קיצון אקלימיים כפי שהיה בגל החום באירופה בקיץ או אפילו בגל הקור האירופי בחודש האחרון.

"הטמפרטורות העולמיות עולות ויש צורך לפעול במהירות כדי לשמור על הטמפרטורה הממוצעת העולמית מתחת ל-1.5 מעלות צלזיוס כדי למנוע את ההשפעות הקשות ביותר של שינויי האקלים", נכתב בפרסום של השירות המטאורולוגי הבריטי.
ד"ר דאג סמית', אחד המומחים של השירות המטאורולוגי הבריטי מסכם "העובדה שהטמפרטורות הממוצעת העולמיות עלו במעלה או מעל 1.0 מעלות צלזיוס במשך עשור, מסווה את השונות הניכרת בטמפרטורה ברחבי העולם. כמה מקומות כמו הקוטב הצפוני התחממו בכמה מעלות מאז התקופה הטרום- תעשייתית".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה