מדדים ומחקרים

מכירות האייפון בישראל צונחות? הכנסות אייקון בירידה

היבואנית והמשווקת הגדולה של מוצרי אפל בישראל הציגה ירידה ברוב המדדים בדו"ח הרבעון השלישי – אך יש גם צד אופטימי למספרים
יאיר מור | 
חנות איידיגיטל בקניון ביג באילת (צילום יח"צ)
קבוצת אייקון, היבואנית הוותיקה והגדולה של מוצרי אפל בישראל, פרסמה הערב (רביעי) את הדו"ח הרבעוני שלה ליולי עד ספטמבר 2022, והמגמה המצטיירת ממנו לא מאוד חיובית.
החברה הכניסה בשלושת החודשים המדוברים 307 מיליון שקל – ירידה של 3% לעומת שלושת החודשים המקבילים ב-2021; הרווח הגולמי שלה ירד בכ-0.4% ל-37.8 מיליון שקל; שולי הרווח עלו ממעט יותר מ-11% למעט יותר מ-12%; הרווח התפעולי צנח ב-32% לכ-14 מיליון שקל; והרווח הנקי התרסק ב-54% לכ-6.6 מיליון שקל, מה שהוריד גם את הרווח למניה ביותר ממחצית, ל-11 אג' בלבד.
החברה תלתה את הירידות בכמה גורמים מרכזיים: מצד שילוב של "מחסור גלובלי באייפונים וירידה בביקוש למחשבים לאחר תקופת הקורונה", שהוביל לירידה של כמעט 9% במכירות חנויות איידיגיטל; ומצד שני הפיכתה של KSP, שהיתה לקוח מרכזי שלה, ליבואנית עצמאית שקונה את המכשירים שהיא מוכרת ישירות מאפל. אייקון ציינה כי על האיבוד של KSP צפויה לפצות פחות או יותר ההשתלטות שלה על ויז'ואל די ג'י, אחת מיבואניות המחשבים הגדולות בישראל.
למרות המצב המורכב, החברה הדגישה כי הצליחה להגדיל ביותר מ-100% את שווי המזומנים שלה ל-13.66 מיליון שקל, בעיקר בזכות הנפקת מניות ואשראי בנקאי. סך הנכסים שלה עלה גם הוא בשיעור משמעותי, של כ-50%, ל-617 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה