מדדים ומחקרים

ליאורה עופר חוגגת: מליסרון מזנקת, כמה יקבלו המשקיעים כדיבידנד?

מליסרון מציגה רבעון נוסף של צמיחה: הפדיונות בקניונים ברבעון עלו בכ-7%, לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון הסתכם בכ-220 מיליון שקל, הרווח הנקי בתשעת החודשים הסתכם בכמיליארד שקל, עלייה של כ-30% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2021, יחולק דיבידנד בסך של 60 מיליון שקל
מערכת ice | 
ליאורה עופר (צילום ורדי כהנא, פלאש 90)
חברת מליסרון, בניהולו של אופיר שריד, דיווחה היום (רביעי) על תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2022, המלמדות על צמיחה ב-NOI, המשך עלייה בדמי השכירות ועלייה בשיעור דו-ספרתי ב-FFO. כמו כן, מציגה החברה גידול בפדיונות בקניונים שבבעלותה, וזאת על אף העלייה בכמות הנוסעים לחו"ל בחודשי הקיץ.
הפדיונות בקניוני מליסרון עלו ברבעון השלישי של שנת 2022 בכ-7% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, מגמה שנמשכה גם בחודש אוקטובר. כך, בחודש אוקטובר 2022 עלו הפדיונות בקניוני החברה בכ-9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019. העלייה המתמשכת בפדיונות ובכמות המבקרים בקניונים מתורגמת גם לעלייה ממוצעת של כ-8% בדמי השכירות הריאליים בגין חוזים חדשים ומימושי אופציות במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה, זאת בהמשך לעלייה ממוצעת של כ-5% בשנת 2021.
 
ה-NOI המיוחס לבעלים ברבעון השלישי של שנת 2022 עלה בכ-11% לכ-311 מיליון שקל (המשקף קצב שנתי של 1.24 מיליארד שקל), בהשוואה לכ-281 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ב-NOI נבעה בעיקר מחתימה על חוזים חדשים תוך עלייה בדמי השכירות, מעליית המדד ומכך שברבעון המקביל אשתקד העניקה החברה הקלות בגין משבר הקורונה בסך של כ-4 מיליון שקל.
ה-FFO ברבעון השלישי של שנת 2022 עלה בכ-13% והסתכם בכ-228 מיליון שקל ומשקף קצב שנתי של כ-912 מיליון שקל. זאת, בהשוואה לכ-201 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה המשמעותית ב-FFO, נבעה מהגידול האמור ב-NOI, לצד חיסכון בהוצאות הריבית כתוצאה מפעולות שנקטה החברה למחזור החוב. להערכת החברה, לאחר השלמת אכלוס הפרויקטים החדשים המצויים בשלבי ביצוע ואשר סיומם צפוי בשנת 2025, והמשך מחזור החובות, צפוי ה-FFO השנתי לגדול לכ-1.2 מיליארד שקל.
הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון השלישי של שנת 2022 הסתכם בכ-220 מיליון שקל, בהשוואה לכ-293 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווח הנקי נבע בעיקר מכך שברבעון המקביל אשתקד הכירה החברה בעליית שווי נדל"ן להשקעה בסך של כ-193 מיליון שקל, נטו ממס, שהושפע בין היתר מעדכון הערכת שווי לפרויקט Landmark ת"א, בעוד שברבעון השלישי השנה הכירה החברה בעליית שווי בסכום מתון יותר של כ-112 מיליון שקל, נטו ממס, וכן מגידול בהוצאות המימון, נטו בגין עליית המדד.
בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 רשמה מליסרון עלייה של כ-21% ב-NOI המיוחס לבעלים לכ-906 מיליון שקל, בהשוואה לכ-749 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד – עלייה שנבעה בעיקר מכך שבתקופה המקבילה אשתקד הכירה החברה בהקלות קורונה בסך של כ-103 מיליון שקל, מעליית המדד ומעליית דמי השכירות הריאליים כתוצאה מחידושי חוזים וחתימה על חוזים חדשים.
הרווח הנקי לבעלי המניות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2022 עלה בכ-30% לכ-1 מיליארד שקל, לעומת כ-780 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מעליית שווי נדל"ן להשקעה בגין עדכון של ה-NOI המייצג של הנכסים בהתאם לנתוני חוזי השכירות העדכניים ותחזית החברה בנוגע לתנאי חוזי השכירות והשפעת עליית המדד והתקדמות השיווק והבנייה של פרויקטים בבנייה. מנגד, השפעות אלה קוזזו חלקית עם הגידול בהוצאות המימון בגין עליית המדד.
ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות לסוף הרבעון השלישי של שנת 2022 עלה והסתכם בכ-9.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-8.7 מיליארד שקל בסוף שנת 2021 – גידול של כ-900 מיליון שקל מתחילת השנה אחרי חלוקת דיבידנד בסך של כ-120 מיליון שקל ששולם בחודש ספטמבר השנה. במקביל לאישור הדוחות, אישר דירקטוריון החברה חלוקת דיבידנד לבעלי המניות בסך של 60 מיליון שקל.
יו"ר מליסרון, ליאורה עופר: "מליסרון ממשיכה ביישום תוכניתה האסטרטגית תוך ייזום ויצירת פעילויות עסקיות חדשות וחיזוק ליבת הפעילות הקיימת באמצעות השבחת פעילות הקניונים ותחום המשרדים. אנו מעבים את יכולותינו בעולמות הנדל"ן כמהלך תומך ומשלים לתפיסתה ופעילותה של מליסרון כשחקנית נדל"ן מהמובילות במשק הישראלי. השבחת הנכסים הקיימים נעשית בין היתר באמצעות עירוב שימושים, לצד פיתוח פעילויות נוספות שישלימו את עסקי הליבה, ויביאו ליצירת ערך משמעותי לחברה בשנים הבאות".
אופיר שריד, מנכ"ל מליסרון: "התוצאות הכספיות שאנו מפרסמים היום, המלמדות על קצב FFO שנתי של למעלה מ-900 מיליון שקל ורווח של כמיליארד שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ממחישות את המשך הצלחתה העקבית של האסטרטגיה של החברה, להשבחת נכסיה ולהגדלת תזרימי המזומנים תוך שמירה על יציבות ואיתנות פיננסית גבוהה. אנו ממשיכים לפעול על פי התוכנית האסטרטגית שלנו להידוק הקשר עם לקוחותינו, וזאת באמצעות שיפור חווית הקנייה, גיוון המותגים בקניונים, והטמעת חדשנות דיגיטלית מול לקוחותינו. בד בבד, אנו ממשיכים לפעול להרחבת מנועי הצמיחה שלנו, ובהקשר זה השלמנו השנה את כניסתנו לתחום המגורים באמצעות רכישת 50% מחברת אביב ייזום הוותיקה והאיכותית, אשר באמצעותה נפעל בייזום פרויקטים משמעותיים ואלפי יחידות דיור למגורים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה