מדדים ומחקרים

סלקום חוגגת: זינוק ברווח הנקי מתחילת השנה, גידול במנויים

סלקום מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2022: הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים הסתכם ב-108 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל אשתקד. הכנסות החברה הסתכמו ב-1.1 מיליארד שקל
מערכת ice | 
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום ויקיפדיה, unsplash)
קבוצת סלקום מפרסמת היום את התוצאות לרבעון השלישי של שנת 2022, המעידות על המשך הצמיחה בפרמטרים המרכזיים: סלולר, סיבים וטלוויזיה. החברה מציגה גידול במנויי הסלולר לצד ירידה בשיעור הנטישה ועלייה ב-ARPU, גידול בחיבור לסיבים ועלייה משמעותית ברווח במכירת ציוד הקצה.
החברה סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2022 עם מחזור הכנסות כולל בסך של 1.1 מיליארד שקל לעומת סך של 994 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2021, זינוק של 12.2%. סך ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכם ב-3.24 מיליארד ש"ח לעומת כ-3.03 מיליארד בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 6.9%.
הרווח הנקי של החברה הסתכם לסך של 41 מיליון שקל לעומת רווח של 13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 215%. הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2022 הסתכם ב-108 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה ברבעון הנוכחי הסתכם לסך של כ-95 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-59 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, זינוק של 63%. הצמיחה נובעת בעיקר מגידול בהכנסות מחבילות סלולר, מגידול בהכנסות משירותי אינטרנט וטלוויזיה במגזר הנייח, מכירות ציוד קצה במגזר הנייח והנייד, שרותי נדידה בחו"ל וכן ירידה בהוצאות הפחת.
ה-Adjusted EBITDA של החברה לתקופת הדוח הסתכם לסך של 311 מיליון שקל, לעומת 277 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של 12.3%.
החברה סיימה את הרבעון עם תזרים מזומנים פנוי אשר הסתכם בכ-38 מיליון שקל.
ההכנסות מציוד קצה ברבעון זה עמדו על 311 מיליון שקל לעומת 255 מיליון שקל ברבעון
המקביל אשתקד, זינוק של כ-22%. הרווח הגולמי ממכירת ציוד קצה הסתכם ב-48 מיליון שקל לעומת 34 מיליון שקל ברבעון המקביל, זינוק של כ-41%. זאת לאור הגידול במכירות מכשירי טלפון סלולריים במגזר הנייד, וכן מגידול במכירות ציוד במגזר הנייח.
ההכנסות משירותי הסלולר ברבעון הנוכחי הסתכמו לכ-510 מיליון שקל, לעומת 474 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול של 36 מיליון שקל ועלייה של כ-7.6%. העלייה נובעת בעיקר מהגידול במצבת המנויים ומעליית ה-ARPU, לרבות משירותי נדידה בחו"ל בעקבות עלייה בתיירות היוצאת אל מול הרבעון המקביל.
ההכנסות משירותים במגזר הנייח הסתכמו לסך של כ-333 מיליון שקל, לעומת 304 ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של כ-9.5%. העלייה נובעת בעיקר מעליה בהכנסות משרותי האינטרנט, סיבים וטלוויזיה.
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום: "סלקום ממשיכה להציג ברבעון השלישי תוצאות חזקות בכל תחומי הפעילות המרכזיים, המעידות על המשך מגמת הצמיחה של החברה והחברות הבנות, והמשך הירידה ברמת המינוף. אנו ממשיכים להשקיע בתשתיות הסיבים, בפריסת אתרי דור 4 ו-5 תוך המשך לבחינת כניסה לתחומים משיקים ונוספים, במטרה למנף את יתרונות החברה ולייצר צמיחה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה