מדדים ומחקרים

התגלו שרידי צב ימי ענק שחי לפני כ-72 מיליון שנה

החוקרים מעריכים כי הצב חי לפני בערך 83 עד 72 מיליון שנים במהלך תקופת הקרטיקון המאוחרת, לצד דינוזאורים כמו טירנוזאורוס רקס והטריצרטופס
מערכת ice | 
Leviathanochelys aenigmatica (צילום ICRA_Arts)
הזן הגדול ביותר של צב הים, צב ים גלדי, שאורכו יכול להגיע עד 1.82 מטר, ייראה זעיר ליד אחד ממקביליו העתיקים. מאובנים של חלק ממין פרה-היסטורי ענק של שריון ואגן של צב, שהתגלו בצפון מזרח ספרד, מוערכים בגודל כפול מגודל צב ים גלדי, מה שהופך את התגלית לצב הימי הגדול ביותר שנמצא באירופה.
חוקרים הציגו את התגלית של מה שזכה לכינוי Leviathanochelys aenigmatica, בדו" חות מדעיים ביום חמישי. החוקרים מעריכים כי הצב חי לפני בערך 83 עד 72 מיליון שנים במהלך תקופת הקרטיקון המאוחרת, לצד דינוזאורים כמו טירנוזאורוס רקס והטריצרטופס. ה-Leviathanochelys aenigmatica היא העדות הראשונה לצבים ימיים מזן הענק באירופה. מינים עתיקים אחרים של צבים נמצאו באזור, אך אלה לא חרגו מאורך של מטר וחצי, בהתאמה לגודלם של מיני צבי ים חיים.
ראש צוות המחקר אמר: "כיום, צבים ימיים מצטמצמים ל-7 מינים, רובם נמצאים בסכנת הכחדה. אבל בעבר, הם היו הרבה יותר מגוונים, הן בצורתם והן בגודלם. צבים ימיים ענקיים היו נפוצים במיוחד לפני כ-80 מיליון שנה. אבל הם נכחדו לפני כ- 66 מיליון שנה, לצד דינוזאורים, פטרוזאורים וכ-75% מהמינים של אז. עם זאת, למרות המראה האיטי והנינוח שלהם, צבים הם שורדים אמיתיים. הם נמצאים על כדור הארץ כ-240 מיליון שנים, ושרדו שתיים מההכחדות ההמוניות ההרסניות ביותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה