מדדים ומחקרים

האנושות בדרך להכחדה? ספירת הזרע ברחבי העולם צנחה ב-62%

פרופ' חגי לוין מהאוניברסיטה העברית בירושלים: "יש לנו בעיה רצינית, שאם לא נטפל בה, היא עלולה לאיים על הישרדות האנושות"
מערכת ice |  2
חגי לוין (צילום אבי חיון)
ספירת הזרע בעולם ירדה ביותר מ-62% בין השנים 1973 ל-2018 ועלולה להוביל למשבר רבייה, כך מצא מחקר חדש. במהלך אותה תקופה, ריכוז הזרע בקרב גברים ירד ביותר מ-51%, מ-101.2 מיליון ל-49 מיליון זרע למיליליטר זרע, לפי מחקר שנערך בביקורת עמיתים שפורסם ביום שלישי בכתב העת Human Reproduction Update.
המספר הזה עדיין מעל הסף של ארגון הבריאות העולמי, כלומר 15 מיליון למיליליטר, שמתחתיו גברים נחשבים כבעלי ריכוז זרע נמוך, אבל הירידה עדיין מדאיגה, לדברי פרופ' חגי לוין מהאוניברסיטה העברית בירושלים, שהוביל את המחקר יחד עם פרופ' שנה סוואן בבית הספר לרפואה של איכאן בניו יורק. "יש לנו בעיה רצינית, שאם לא נטפל בה, היא עלולה לאיים על הישרדות האנושות", אמר האפידמיולוג בהצהרה.
הצוות הישראלי והאמריקאי, אליו הצטרפו חוקרים מדנמרק, ברזיל וספרד, חקרו מגמות של ספירת זרע באזורים שלא נסקרו קודם לכן. לוין ציין כי החדשות אינן מתייחסות למה שגורם לירידות, אך חוקרים אחרים קשרו בין גורמים ירידה בספירת זרע להשמנה, אורח חיים בישיבה, עישון, חשיפה לכימיקלים מסוימים וחומרי הדברה.
בשנת 2017, אותו צוות כבר דיווח על ירידה מדאיגה בספירת הזרע ברחבי העולם המערבי. הוא דיווח כי ספירת הזרע באמריקה, אירופה, אוסטרליה וניו זילנד צנחה ביותר מ-50% בין 1973 ל-2011. המחקר החדש - שכולל עוד שבע שנים של סטטיסטיקה - הוא רחב בהרבה בטווח הגיאוגרפי, מכסה 53 מדינות והמטא-אנליזה שלו הסתכלה על 223 מחקרים המבוססים על דגימות זרע של יותר מ-57,000 גברים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רק במדינות המפותחות . האנושות פשוט תהיה כהה יותר. (ל"ת)
    דנה 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    כמו שחיות רבות בסכנת הכחדה בגלל בני אדם גם בני אדם בסכנ (ל"ת)
    בן האדם 11/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור