מדדים ומחקרים

הרוצח שקבע שיא חדש | דירוג נטפליקס

סדרה חדשה ומזעזעת במיוחד כובשת את העולם ומנפצת תקרות זכוכית בשירות הזרמת הווידאו הגדול בעולם. האם הצליחה לעבור את "משחק הדיונון" ו"דברים מוזרים"?
יאיר מור | 
אוון פיטרס בתפקיד ג'פרי דאהמר (צילום יוטיוב/ Netflix)
"דאהמר", הסדרה המבוססת על המקרה המזעזע של הרוצח הסדרתי שפעם במשך יותר מעשור עד שנתפס, מסתמנת כלהיט היסטרי באופן כמעט חסר תקדים. בשבוע המלא הראשון שלה בנטפליקס היא הגיעה לנתון מדהים של כ-300 מיליון שעות צפייה ברחבי העולם, והפכה לסדרה הראשונה המבוססת על אירועים אמתיים שרושמת נתון כזה, ולסדרה דוברת האנגלית השנייה אי פעם שהגיעה לאזור הזה (הקודמת, כמובן, היתה עונה 4 של "דברים מוזרים", שרשמה 335 ו-301 מיליון שעות צפייה בשבוע השני והשישי שלה בשירות, בהתאמה).
הנתון הזה מיקם את "דאהמר" במקום הראשון, גם בעולם וגם בישראל, במרחק עצום מהמקום השני בישראל ובעולם, שבו נמצאת הדרמה התקופתית הגרמנית החדשה "הקיסרית", עם פחות משישית ממספר שעות הצפייה של "דאהמר" (אם כי, למען ההגינות יש לציין כי אורכה הכולל של הסדרה הגרמנית הוא פחות מ-6 שעות, לעומת כמעט 10 שעות לסדרה האמריקאית); במקום השלישי בעולם העונה החמישית של הרימייק לאופרת הסבון הוותיקה "שושלת", שבישראל מסתפקת במקום החמישי; במקום הרביעי בעולם ובישראל "גורל: סאגת ווינX"; ובמקום החמישי בעולם, והעשירי בישראל, המיני-סדרה על חילוץ הילדים שנלכדו במערה בתאילנד.
במקום השישי בעולם הסדרה המבוססת על סיפורו של הזמר ויסנטה פרננדז; במקום השביעי בעולם, והשמיני בישראל, העונה החמישית של "קוברה קאי"; במקום השמיני בעולם הסדרה הקוריאנית "גברות קטנות"; בתשיעי "תיכון הלבבות השבורים 2022", שבישראל מגיע למקום השביעי; ובתחתית העשירייה העולמית "הפרקליטה ווּ".
בישראל אפשר למצוא ברשימה גם את "יומנו של ג'יגולו" הארגנטינאית במקום השלישי, בעוד בעולם היא מסתפקת במקום ה-18; עונתה הראשונה של "נבסו", שעלתה לנטפליקס והגיעה למקום השישי; ועונתה הראשונה של "הכתר", שמותה של הככובת שלה, המלכה אליזבת השנייה, החזיר אותה לצמרת, אם כי ניתן לחוש כעת בדעיכת העניין הזה, כאשר בעולם הגיעו שתי העונות הראשונות של הסדרה למקומות 11 ו-12 בלבד בשבוע שעבר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה