מדדים ומחקרים

כלב בוכה הוא כלב שמח: כלבים דומעים בפגישת הבעלים

מחקר חדש מראה על אלמנט חדש ומרגש בהתרגשות של הכלבים האקסטטיים האלה, שעשויים להשיל יותר מסתם פרווה על הבגדים שלנו. "מעולם לא שמענו על הגילוי שבעלי חיים מזילים דמעות במצבים משמחים, כמו התאחדות עם בעליהם", אמר אחד ממחברי המחקר
מערכת ice |  1
כלב בוכה (צילום pixabay)
בעלי כלבים מכירים את השמחה הטהורה שבחזרה הביתה מטיול ארוך כדי שיקבל את פניהם בן לוויתם המכשכש בזנב, הקופץ ללא שליטה ומלקק פנים. מחקר חדש מראה על אלמנט חדש ומרגש בהתרגשות של הכלבים האקסטטיים האלה, שעשויים להשיל יותר מסתם פרווה על הבגדים שלך: הם עעשויים גם לדמוע, לפי מחקר חדש של צוות מחקר יפני שפורסם ביום שני בכתב העת Current Biology.
"מעולם לא שמענו על הגילוי שבעלי חיים מזילים דמעות במצבים משמחים, כמו התאחדות עם בעליהם", אמר טקפומי קיקוסוי, אחד ממחברי המחקר, שאותו כינה "ראשון בעולם". המדענים מדדו את כמות הדמעות בעיני הכלבים בעזרת מבחן שירמר בשימוש נרחב, הכולל הנחת רצועה מיוחדת מתחת לעפעפיים. לקריאת בסיס, הם ביצעו את הבדיקה על כלבים במהלך אינטראקציה רגילה עם בעליהם.
כאשר כלבים התאחדו עם בעליהם לאחר חמש עד שבע שעות של פרידה, הם הגדילו "באופן משמעותי" את ייצור הדמעות בחמש הדקות שלאחר מכן, מצאו החוקרים. הם גם גילו שנפח הדמעות של הכלבים היה גבוה יותר כשהם התאחדו עם בעליהם לעומת אנשים אחרים שהכלב מכיר. לדברי החוקרים, התגובה הזו לדמעות קשורה ככל הנראה לשחרור אוקסיטוצין, המכונה "הורמון האהבה", בשל הקשר שלו עם בניית קשרים.
לאחר מכן ביקשו המדענים לבדוק אם לדמעות יש השפעה רגשית על הבעלים. לשם כך, הם ביקשו מהבעלים לדרג תמונות שונות של הכלבים שלהם עם ובלי דמעות מלאכותיות לפי כמה הם רוצים לטפל בהם. "תצלומי הכלבים עם דמעות מלאכותיות דורגו גבוה משמעותית מתמונות הכלבים הרגילות ללא דמעות", כתב צוות המחקר, "ייתכן שהכלבים שמראים עיניים דומעות במהלך האינטראקציה עם הבעלים יטופלו על ידי הבעלים יותר", שיער קיקוסוי.
בבני אדם, מציינים המחברים, תינוקות חולקים את רגשותיהם השליליים על ידי בכי, מה שמוביל ליותר טיפול מצד ההורים. כחיות שבויתו על ידי בני אדם יותר מכל חיה אחרת, כלבים פיתחו כישורי תקשורת ספציפיים לאורך זמן. הוכח כי קשר עין ממלא תפקיד ביצירת מערכת היחסים בין הכלב לבעליו. במחקרים עתידיים, החוקרים היו רוצים לבדוק האם כלבים מייצרים באופן דומה דמעות כשהם פוגשים חברים כלבים אחרים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כלבים
    הציוני 08/2022/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    יצורים נפלאים ,בזמנים הנכונים והמתאימים יהיה נהדר לצרפם לביתינו. זכיתי בכמה כלבים בימי חיי ותמיד הרגשתי כמה הם נפלאים! בל לנו לשכוח את התנאים המינימאלים ההכרחיים עבורם כמו יחס טוב ותואם,מסון בריא במידה,פעילות וכמובן פיקוח רפואי לאורך כל חייהם. הכלבים,אחת ממתנות האל לאדם: חברתיים,נאמנים,מצויידים בחושים חדים,איכפתיים,משמחים שומרים,רגישים ונוכחותם תמיד מסלקת את תחושת הבדד!!!
    סגור