מדדים ומחקרים

לראשונה: צוקרברג הודח מעשירי העולם, מחק מחצית משוויו בשנה

מייסד פייסבוק לא מתאושש מהתרסקות המניה בתחילת השנה, ולאחר ירידה נוספת ביום המסחר האחרון - מארק צוקרברג מודח מרשימת העשירים בעולם. תוך שנה איבד כמעט 67 מיליארד דולר
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
מייסד הרשת החברתית פייסבוק ובעלי חברת מטא, מארק צוקרברג, יצא לראשונה מזה שנים מרשימת 20 עשירי העולם, לאחר עוד מפלה של של מניית מטא שירדה אתמול ביותר מ-4%. 
אם לפני שנה ביוני 2021, מארק צוקרברג שמר על מקומו הקבוע בחמישייה הראשונה (בתקופה בה ג'ף בזוס שלט בדירוג עשירי העולם לפני העלייה של אילון מאסק), הרי שמאז הצגת הדו"ח האחרון לשנת 2021 שבו הציגה לראשונה בתולדותיה ירידה בכמות המשתמשים והתרסקות המניה ב-20%, צוקרברג לא הצליח להתאושש והדרדר לאט לאט מדירוג עשירי העולם.
על פי דירוג מגזין "פורבס", לפני שנה היה שוויו של מארק צוקרברג מוערך בכ-123.4 מיליארד דולר, והוא ניצב בקביעות במקום החמישי מתחת למייסד מיקרוסופט ביל גייטס. עם התרסקות המניה בפברואר האחרון, הודח צוקרברג מהעשירייה הראשונה - אז הונו היה מוערך בכ-87 מיליארד דולר.
לאחר ירידת מניית פייסבוק ביום המסחר האחרון בוול סטריט, צוקרברג איבד עוד 2.3 מיליארד דולר ויצא מרשימת 20 עשירי העולם. שוויו נכון להיום מוערך בכ-56.7 מיליארד דולר, שפל של 5 שנים מבחינתו, ואבדן של 45.9% משוויו תוך שנה.
מי שנכנס במקומו של צוקרברג לצמרת עשירי העולם הוא רוב וולטון מבעלי וולמארט עם הון המוערך בשווי של 57.8 מיליארד דולר. אחיו הצעיר, ג'ים וולטון, ניצב במקום ה-18 עם הון המוערך בשווי של 58.9 דולר. יש לציין כי על פי דירוג העשירים של בלומברג, צוקרברג מדורג במקום ה-17 עם הון המוערך בשווי של 58.6 מיליארד דולר.

מניית פייסבוק בשנה האחרונה. צילום מסך יאהו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה