מדדים ומחקרים

הדרמה של קשת: נתוני "להיות איתה" שברו שיא בז'אנר

אסי עזר סגר אתמול את סדרת הדרמה הראשונה שלו עם פרק סיום שגרף נתוני רייטינג מדהימים. מדובר במגמה של השנה האחרונה בקשת 12 שהביאה את ז'אנר הדרמה חזרה לאור הזרקורים
שירה יום טוב |  2
המשדרים הנצפים של קשת (צילום freepik)
פרק הסיום של סדרת הדרמה "להיות איתה" שודר אתמול בסיומה של העונה השלישית שהיתה קצרה והתפרסה על ארבעה פרקים. הסדרה שיצר אסי עזר בכיכובם של אביב אלוש ורותם סלע התחילה את דרכה לפני עשור, כשאסי ורותם עוד לא היו צמד ההנחיה הקבוע של קשת 12, ועברו הרבה סדרות דרמה בנהר הפריים טיים לפני שהגיעה העונה האחרונה של הסדרה - היחידה מבין השלוש ששודרה אחרי פיצול ערוץ 2.
עכשיו זה קרה ופרק הסיום שלה רשם נתון שיא בקטגוריית הדרמה, מאז פיצול הערוצים עם 20.7% ברייטינג ו-495 אלף צופים, כשנתוני אפליקציית מאקו על הצופים בזמן אמת בשירותי הלייב של הערוץ מוסיפים עוד 40 אלף צופים. הנתון הזה ממקם אותו כפרק סיום העונה מקטגוריית הדרמה, שזכה לנתון הגבוה ביותר מאז הפיצול.
מדובר בהישג מרשים, לא רק מול נתוני הערוץ המתחרה בשידור הספציפי של הרצועה אתמול. הסיבה היא מקומן של הדרמות בטבלת הרייטינג. לז'אנר הזה קשה להתרומם בשנים האחרונות, במיוחד לאור גרסאות הריאליטי השונות שהולכות וצצות, ושואבות את הרייטינג כמעט בלי מאמץ. נציין שדווקא אתמול רשת 13 לא ניסו לגנוב את ההצגה עם הריאליטי התורן, וזה כנראה עזר קצת, ועם זאת ממוצע העונה מעיד על נתונים גבוהים, גם מול הריאליטי.
במבחן השידור, פרקי הדרמה מפסידים הרבה פעמים מול שידורי ריאליטי בערוץ המתחרה, כך קרה למשל עם ישמח חתני ששודרה השנה, וגם עם "היורשת", שלא השיגה נתוני ניצחון פר משדרים. אבל עדיין קשה להתעלם מסדרות הדרמה שהצליחו להתרומם מקללת הז'אנר והשיגו ממוצעי עונה מרשימים. במקרה של קשת - שלוש סדרות דרמה רק מהשנה הנוכחית הביאו פייט יפה לרצועת הפריים טיים עד שהגיעו לקדמת הרצועה, שלא כמו בעבר (או בהווה, מקרה "היורשת", ששודרו כמעט תמיד בפריים שני. 
מאז 2018, אף סדרת דרמה לא הגיעה להישגים מרשימים כאלה בפרק הסיום, וגם אז, היו אלה רשת 13 שזהרו עם "הרמון" שהשיגה 15.7% לפרק סיום העונה. שנת 2020 היתה שנה שלא עשתה חסד עם סדרות הדרמה באף ערוץ, ולפניה הסדרות החזקות בז'אנר העלילתי השתייכו יותר לקומדיה. דווקא השנה קשת הצליחה להחזיר את סדרות הדרמה למרכז עם השוטרים, להיות איתה וישמח חתני שהשיגו את ממוצעי העונות הגבוהים ביותר לדרמה מאז פיצול ערוץ 2.
 
גורמים בקשת מבקשים לזקוף את ההצלחה האדירה הזאת לטובת אסטרטגיית התוכן של החברה שהשקיעה בעשור האחרון כמעט חצי מיליארד שקלים בתכנים עלילתיים, יותר מהמחויבויות הרגולטוריות שמוטלות עליהן.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ערוץ 12
    מירי שולברג 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זה מה שעם ישראל אהב הכי הרבה אבוי ל עם שככה נראית התרבות שלו
    סגור
  • 1.
    חחח
    גל 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תמשיכו להיתגאות בדרמה השיקרית שלכם ותפרסמו גם את הדרמה של שעה שמונה בערב אחוז הצפיה בחדשות 11%חחחחח איזה דרמה
    סגור