מדדים ומחקרים

נחשפו השפעות המלחמה על שוק העבודה: זו הפגיעה במעמד הביניים

197 ימים לאחר שפרצה מלחמת חרבות ברזל, שירות התעסוקה הישראלי מפרסם דו"ח מיוחד שמציג את העלייה בדורשי העבודה - שהייתה חמורה בעיקר בקרב היישובים המפונים
מערכת ice | 
אבטלה (צילום unsplash, freepik)
שירות התעסוקה פרסם דו"ח מיוחד שביקש לבדוק את את שוק העבודה הישראלי לאחר חצי שנה של מלחמה. שירות התעסוקה מצא כי שוק העבודה הישראלי התאקלם לחודשי המלחמה. עם זאת, המצב חמור בהרבה בקרב היישובים המפונים.
ביישובים המפונים התאוששות שוק העבודה איטית מאוד, מספר דורשי העבודה במרץ האחרון היה גבוה פי 3.3 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כאשר משווים את הנתון הזה לשאר האזורים בישראל, מגלים שהוא גבוה פי 1.4.
נתון מפתיע מצביע על חודש נובמבר כחודש שבו שוק העבודה היה במצב הקשה ביותר במלחמה. בחודש זה מספר דורשי העבודה עלה ל-331 אלף אנשים, במרץ האחרון המספר ירד ל-223 אלף.
בדו"ח נבדקו השפעות המלחמה על האוכלוסיות השונות - נשים וצעירים הן שתי האוכלוסיות שנפגעו ברמה הקשה ביותר בחודש נובמבר, אז שיעור הצעירים שחיפשו עבודה עמד על 37.6%, בקרב הנשים הנתון היה גבוה בהרבה ועמד על 55%.
נתון נוסף מגלה על פגיעה קשה במעמד הביניים - מרוויחי השכר שנמנים עם מעמד זה נפגעו בצורה הקשה ביותר והם היו דורשי העבודה העיקריים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה