נדל"ן ותשתיות

הרכבת הקלה בבשורת ענק: מי יפעילו את הקו הכחול?

חברת Jtrain, בבעלות דניה סיבוס, דן ושותפים זרים, חתמה על הסכם הזיכיון מול המדינה למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקת הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים
מערכת ice | 
הרכבת הקלה (צילום נתח שוחט ויונתן סינדל פלאש 90)
היום (ראשון) חתמה חברת Jtrain ltd, חברה בבעלות דניה סיבוס, דן ושותפים זרים, על הסכם הזיכיון למימון, הקמה, הפעלה ותחזוקה של הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, במסגרתו תהיה החברה הזכיינית Jtrain אחראית לפרויקט לתקופה של כ- 25 שנה. 
פרויקט הקו הכחול הוא פרויקט מסוג PPP (Public Private Partnership) אשר בבסיסו שיתוף פעולה בין המגזר הציבורי למגזר הפרטי. במסגרת הפרויקט עתידה החברה הזכיינית Jtrain, לממן, לתכנן, להקים, לתחזק ולהפעיל את קו הרכבת השלישי של הרכבת הקלה בירושלים שצפוי לחבר בין שכונת רמות בצפון לשכונת גילה בדרום לאורך מסילה של כ-31 ק"מ. מקטע המסילות כולל הקמת מתחם דיפו רכבתי, מקטע מסילות עילי ותת קרקעי וביצוע של 3 תחנות תת קרקעיות. סך היקף הפרויקט (בתקופת ההקמה, מימון, תפעול ותחזוקה) מוערך במועד זה בסך של כ- 9 מיליארד שקל.

אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן: "הזכייה בפרויקט הקו הכחול בירושלים, שהינו הפרויקט התחבורתי המשמעותי ביותר במשק, הינה הבעת אמון בעוצמתה של קבוצת דן, אשר יחד עם שותפתה דניה סיבוס והשותפים הזרים, תקים את קו הרכבת הקלה בסטנדרט בינלאומי מתקדם לטובת אזרחי ישראל. אין ספק כי הקמת הקן תביא לקפיצת מדרגה משמעותית במערכת הסעת המונים בירושלים. דן הקימה את התחבורה הציבורית המסורתית במטרופולין ת"א, ומפעילה אותה כבר למעלה מ-75 שנים, ומעניקה שירות למיליון נוסעים מידי יום".
עוד הוסיף: "הזכייה במכרז הקו הכחול בירושלים היא חלק מאסטרטגיה שהפכה את דן להיות החברה המובילה כיום את תחום התשתיות התחבורתיות במשק והחברה שתוביל את המעבר ההדרגתי של ענף התחבורה הציבורית לתחום הרכבות הקלות והסעת ההמונים. כחלק מיישום אסטרטגיה זו, דן מקימה תפעיל ותתחזק את הפרויקטים של הירוק של הרכבת הקלה בתל אביב, ואת הנתיבים המהירים בגוש דן. בנוסף מובילה חברת דן את מהפכת החשמול בתחבורה הציבורית בישראל ומתבססת כחברת התחבורה הציבורית בעלת הצי החשמלי הגדול באירופה". 

אופיר קרני מנכ"ל קבוצת דן, צילום: יהונתן בלום
מנכ"ל קבוצת דניה רונן גינזבורג: "אנו שמחים מאוד על יציאתו לדרך של פרויקט הקו הכחול בירושלים, במיוחד בעת הקשה הזו של מדינת ישראל ואנו רואים בכך שליחות של ממש להיות מעורבים בפרויקט תחבורתי לאומי זה, בשותפות המדינה, אשר יתרום לציבור, לכלכלה ולמשק כולו. פרויקט זה הינו חלק מהגשמת האסטרטגיה של דניה, להרחבת והעמקת פעילותה בפרוייקטי PPP, ומצטרף לשורה של פרויקטים מסוג זה בהם דניה לוקחת חלק, כגון פרויקט הנתיבים המהירים בגוש דן ופרויקט כביש 431. אנו מודים למדינה על הבעת האמון בדניה ובדן ובקבוצה כולה ובטוחים שאיתנותה הפיננסית הגבוה של דניה יחד עם יכולותיה הגבוהות בתכנון, הקמה וניהול של מגה-פרויקטים, יבואו לידי ביטוי בהצלחת הפרויקט". 
את הזכיין ייצגו עו"ד גלעד וינקלר ועו"ד חזי קטן ממשרד פישר-בכר; היועצים הפיננסים של הזכיין הינם ניר גרינברג ואינסה בלידמן ממשרד MNS.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה