נדל"ן ותשתיות

יוליוס בר: הערכה - זה יהיה מחיר הנפט בשנה הקרובה

ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק ניהול העושר קובע כי עליית המחירים נובעת בעיקר מהחשש מהידוק האספקה. עם זאת, הוא מעלה ספקות ביחס להיותו של השוק בר קיימא בטווח הארוך. התחזית: ירידה משמעותית בתעריף לחבית כבר בשנת 2024
מערכת ice |  1
מחיר הנפט (צילום shutterstock)
על רקע החשש מעלייה נוספת במחירי הנפט, ולאחר שגולדמן זאקס פרסמו את הערכתם לפיה הביקוש של סין למתכות ונפט יתעלה על התחזיות, חרף תהליך צמיחה מקרטע בהיבט המאקרו-כלכלי, בכיר בבנק ניהול העושר יוליוס בר קובע הבוקר (רביעי) כי הוא צופה ירידה במחירי הנפט ב-2024 - עד לתעריף של 75 דולר לחבית. 
מת'יו רכטר, ראש תחום חקר אסטרטגיה בבנק קובע כי לאחר ביצועים נמוכים ב-19% ביחס לתחזיות בשוק הרחב במחצית הראשונה של 2023, תחום הנפט והגז חווה קאמבק ברבעון השלישי, עם עלייה של 27% במחירי הנפט הגולמי. את עלייה זו רכטר מייחס בעיקר בגלל חשש מהידוק האספקה, שהזניק את מגזר הנפט והגז למקום הראשון בטבלת הביצועים.
  
"אנו מאמינים כי האנליסטים יעלו את ההערכות כלפי מחירי הנפט ברבעון הקרוב", מחדד רכטר. "בתחום ההשקעות, תמונת המצב במגזרי הנפט הגז לא חוותה שינויים מרחיקי לכת בתקופה האחרונה. חשוב לציין שלמרות החששות לגבי הביקוש לנפט, חברות הנפט והגז מעולם לא היו במצב טוב יותר מאשר עכשיו. ניהול תקציבים נכון והפחתת עלויות הביאו את יצירת תזרים המזומנים ואת הון הנזיל לשיאים חדשים".
"בניגוד למחזורים קודמים", מסייג רכטר, "תזרים מזומנים עודף אינו מושקע מחדש אלא מוחזר למשקיעים בצורה של דיבידנדים ורכישות חוזרות. לדוגמה, החברות הגדולות באירופה מציעות תשואת תשלומים דו ספרתית השנה (כדיבידנדים ורכישות חוזרות של מניות), הנתמכות בידי תזרים חזק ויציב".
עם זאת, ביוליוס בר לא ממליצים לאיש "לרדוף אחרי הריאלי בנפט" בשלב זה, בהתחשב בכך ששוק הנפט שהפך להדוק באופן מלאכותי עשוי להתברר כלא בר קיימא בטווח הארוך, מה שיכול להוביל לתיקון מחירי הנפט כלפי מטה בשנת 2024. אם כן, את הערכתו רכטר מסכם בכך שהצפי ל-12 חודשים לנפט גולמי הוא 75 דולר לחבית.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כנראה
    רוברט 10/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהראשון בלונג על הנפט והשני בשורט, הכל מתוך פוזיציה !
    סגור