נדל"ן ותשתיות
סוף לפקקים בכניסה לירושלים? זה הכביש שיעבור שינוי קיצוני
בקרוב: הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לבירה. ההפרדה המפלסית בפרויקט שז"ר בכניסה לירושלים תיפתח לתנועה בשבועות הקרובים. השרה רגב: "בשערי הבירה מוקם בימים אלה מרכז התחבורה המשולב הגדול בישראל"
שער חדש לבירה פרויקט שז"ר, הפרויקט התחבורתי הגדול הנבנה בכניסה לירושלים, פותח שער חדש לבירה עם חניכתה הקרובה של ההפרדה המפלסית מתחת לרובע העסקים המוקם בימים אלה. הכניסה החדשה לירושלים תוביל מכביש מס' 1 היישר אל מרכז העיר.פרויקט שז"ר מקודם על ידי משרד התחבורה ועיריית ירושלים ומבצעת אותו חברת מוריה,החברה לפיתוח ירושלים.
מדובר בפרויקט ענק הכולל הפרדה מפלסית באורך 730 מטרים ובה שתי מנהרות המיועדות לנכנסים וליוצאים ממרכז העיר. מכיוון תל אביב, הכניסה למנהרות סמוכה לגשר המיתרים, ולמגיעים ממרכז העיר - בצומת הרחובות בן צבי ואגריפס. ההפרדה המפלסית החדשה תיפתח בשבועות הקרובים, וצפויה להביא הקלה משמעותית בעומסי התנועה בכניסה לעיר.
מתחת להפרדה המפלסית מצוי החלק השני של הפרויקט - חניון שז"ר, הכולל 5 קומות תת-קרקעיות בעומק 40 מטרים ובהן 1,300 מקומות חניה. החניון צפוי להפתח במהלך שנת 2025.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים תא"ל (במיל') מירי רגב: "מרכז התחבורה העתידי שז''ר מייצג את התפיסה התחבורתית הכוללת שאני מקדמת, אשר שמה דגש על חיבוריות וקישוריות, ועל שילוב מוקדי תעסוקה, דיור ופנאי בסביבת המרכז. במרכז שז''ר ייפגשו הקו המהיר של רכבת ישראל, שני קווים של הרכבת הקלה, קווי אוטובוסים עירוניים, מטרופולינים ובין עירוניים, ואמצעי תחבורה משלימים כמו אופניים ומיקרו מוביליטי. המנהרות שייפתחו בקרוב ישמשו הן כנתיב המקצר את הדרך למרכז העיר, והן ככניסה לחניון ענק שבו יוכלו המגיעים לבירה להשאיר את הרכב ולהמשיך ליעדם בתחבורה הציבורית.זהו עוד צעד ענק בכיוון הנכון."
פרויקט שז"ר, מצוי בלב "רובע העסקים" החדש הנבנה בימים אלו בכניסה לעיר, הכולל את המרכז תחבורתי הגדול ביותר במדינה. המרכז יחבר את קו הרכבת המהיר לתל אביב, שני קווי רכבת קלה, הקו האדום הקיים והקו הירוק העתידי, התחנה המרכזית עם עשרות קווי אוטובוס לכל רחבי העיר, המטרופולין וכל המדינה, נתיבי תחבורה ציבורית, שבילי אופניים וגישה נוחה להולכי רגל, וכמובן שהכל נגיש לאנשים עם מוגבלויות. מנהרות ההפרדה המפלסית שמתחת לפני הקרקע, יאפשרו לרכב הפרטי להשתלב במערך התחבורה הציבורית שמעליהן, עם נתיבי נסיעה ייעודיים בתוך המנהרות.
ברובע העסקים צפויים להיבנות כמיליון וחצי מ"ר של תעסוקה, מסחר, מגורים ומלונאות. העבודות על פרויקט שז"ר דרשו תכנון מדוקדק ותיאום מלא בין לוחות זמנים של כל הגורמים הציבוריים והפרטיים המעורבים בהקמת הרובע.
מאמץ מיוחד הושקע בתכנון הנדסי ולוגיסטי, על מנת שהעבודות התת-קרקעיות האינטנסיביות לבניית וחציבת ההפרדה המפלסית והחניון יתבצעו ללא הפרעה לתנועה בעורק התחבורה הראשי שמעל לתקרת הפרויקט. מורכבות נוספת הייתה הקירבה לתחנת הרכבת יצחק נבון, שחייבה את חברת מוריה לתכנן את מהלך העבודות, לרבות ביצוע פיצוצים מבוקרים במסגרת עבודות החציבה, תוך שמירה על פעילות רציפה של הרכבת.
מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן: "בפרויקט רובע העסקים החדש בכניסה לירושלים נפגשים תחבורה ועסקים, מסחר ופנאי, מגורים ואקדמיה. כאן יקום מרכז התחבורה המשולב הגדול בישראל, המיישם הלכה למעשה את חזון שרת התחבורה מירי רגב על 'האבים' תחבורתיים מתקדמים המבוססים על חיבוריות וקישוריות. מאות אלפי נוסעים יעברו כאן מדי יום, תוך מעברים קלים נוחים בין אמצעי תחבורה. כך ייראה העתיד - וזה קורה ממש בשנים הקרובות. בנוסף, המנהרות החדשות יפחיתו את עומסי התנועה בכניסה לירושלים וישפרו את הבטיחות לכל משתמשי הדרך."
מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "ההפרדה המפלסית בשדרות שז"ר אשר תיפתח בקרוב, היא נדבך נוסף ממהפכת תשתיות התחבורה העוברת על העיר וזאת בדרך למימוש החזון להפחתת עומסי התנועה בעיר וכן חלק מהמארג התחבורתי באזור הכניסה לעיר, אשר עובר שינוי משמעותי בשנים האחרונות ועתיד להפוך למתחם שוקק חיים המרכז תיירות, תעסוקה, מגורים מלונאות ותרבות."
עוד ב-
מנכ"ל מוריה גלעד בר אדון: "מוריה גאה להוביל בהצלחה את אחד הפרויקטים המאתגרים והמורכבים הנדסית של החברה, אשר ישדרג את שערי הבירה, ויותיר חותם במהפכה התחבורתית שעוברת ירושלים בשנים האחרונות. פרויקט שז"ר הוא חלק מהמרכז התחבורתי החדש והגדול ביותר בעיר, וסמוך לרכבת ישראל ולקו האדום והירוק של הרכבת הקלה בביצוע חברת מוריה. בקרבת הפרויקט פועלים נתיבי תחבורה ציבוריים שביצעה החברה, ויש נגישות לתחנה המרכזית. הפרויקט יחולל שינוי בחוויית התושבים והמבקרים אשר יוכלו להגיע ביעילות ובקלות ליעדם, באמצעות תחבורה ציבורית עירונית ובינעירונית או ברכב הפרטי. בעתיד, המרכז התחבורתי ישרת גם את רובע העסקים החדש הנבנה בימים אלו סביב לפרויקט שז"ר״.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(7):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
6."החזון של מירי רגב"חיים 08/2023/29הגב לתגובה זו0 0פרויקט שנהגה ותוכנן עשר שנים לפני שהיא שמעה על משרד התחבורהסגור
-
5.המגיבים לא מבינים דבר אחדאריסטו 08/2023/23הגב לתגובה זו1 0האתגר זה להכניס כלי רכב פרטיים לעיר. משרד התחבורה מצפה שתתניידו בתח"צ בתוך העיר. יש שלושה קווי רק"ל (שמתוכם קו אחד כבר הושלם), ונתיבי תחבורה ציבורית. מה שכן, צריך לפתוח עוד חניוני "חנה וסע", בכל השכונות הגדולות בירושלים.סגור
-
4.חכמיםארק 08/2023/22הגב לתגובה זו0 0פתרתם את הבעיה של הכניסה לעיר אבל מה לגבי העומס בתוך העיר ,אני עובד כמלווה הסעות ומשגיח במבחנים לא פעם ופעמיים תפסתי מונית כדי להגיע ליעד בזמן בגלל הפקקים כל מי שעובד בנהיגה אגד והסעות נמצאים תחת לחץ לפעמים כדי להגיע למסלול הבא בזמן משלם על מונית מכיסי .סגור
-
3.הבעייה הקשה ביציאה מירושלים כביש 16 וכביש1 סיוטשלמה 08/2023/21הגב לתגובה זו3 0ההתחברות ביצאה מירושלים כביש 16 שני מסלולים וכביש 1 שלושה מסלולים למנהרת הראל עם שלושה מסלולים בלבד יוצר מצב של צוואר בקבוק ופקקים נוראיים במשך שעות ארוכות ביציאה מהעיר ואף אחד לא מטפל.סגור
-
כי זה לא ה"חזון" של גב' רגבחיים 08/2023/29הגב לתגובה זו0 0היא לא עומדת בפקק הזהסגור
-
2.הרגתם אותנו יאגנוביםרן 08/2023/21הגב לתגובה זו2 0ואחרי הקטע הזה תעמדו בפקק של בצלאלסגור
-
1.חוק שימור הפקקפקק 08/2023/21הגב לתגובה זו2 0יש חוק שימור האנרגיה יש חוק שימור הקושי ויש חוק שימור הפקק פקקים לא מתפוגגים הם פשוט עוברים לרמזור הבאסגור