נדל"ן ותשתיות

הסוף להפסקות החשמל? או.פי.סי החלה להפעיל תחנת כוח חדשה

תחנת הכוח צומת תחל היום (חמישי) את פעילותה, כך מדווחת חברת או.פי.סי אנרגיה בע"מ, וזאת לאחר שקיבלת את אישורי רשות החשמל ושר האנרגיה. האם התחנה שתייצר חשמל בהספק כולל של כ-396 מגה וואט תעזור נגד הפסקות החשמל?
מערכת ice |  1
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה (צילום באדיבות או.פי.סי אנרגיה, shutterstock)
חברת או.פי.סי אנרגיה בע"מ, בניהולו של גיורא אלמוגי, תחל היום בהפעלתה של תחנת הכוח צומת, הסמוכה לצומת פלוגות. התחנה תחל לפעול לאחר שקיבלה את אישורי רשות החשמל ושר האנרגיה, והיא תייצר חשמל בהספק כולל של כ-396 מגה וואט.
תחנת צומת מונעת על בסיס גז טבעי, והיא הוקמה בהשקעה כוללת של כ-1.5 מיליארד שקל. התחנה הינה תחנה במחזור פתוח (תחנה פיקרית), המופעלת על פי דרישות מנהל המערכת, בעיקר בשעות העומס או בשעות בהן נוצרת בעיית זמינות במשק החשמל בישראל.

עם הפעלת תחנת צומת, מפעילה או.פי.סי אנרגיה בישראל 4 תחנות כוח (רותם, חדרה, גת, צומת) בהפסק כולל של כ-1.1 ג'יגה וואט. בנוסף, מקדמת החברה את הקמתן של תחנת שורק ותחנות מפעליות. במקביל, נכנסה החברה גם לתחום הסולארי בישראל, לאחר שזכתה לאחרונה במכרזים של רשות מקרקעי ישראל, המקנים לה זכויות במקרקעין להקמה של מתקנים סולאריים, לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו-וולטאית, בשילוב אגירה, בשלושה מתחמים בנאות חובב. להערכת או.פי.סי היא תוכל להקים במסגרת פרויקטים אלה מתקנים לייצור בהספק מצטבר של כ-245 מגה וואט, וכן להפעיל מתקני אגירה בהספק מוערך של כ-1.38 ג'יגה וואט.
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי. סי אנרגיה, הסביר: "ההפעלה המסחרית של תחנת צומת הינה ציון דרך משמעותי עבור או.פי.סי בפרט ועבור המשק הישראלי בכלל. המיוחד בתקופה הנוכחית, שבה בא לידי ביטוי ביתר שאת המחסור בכושר ייצור החשמל בישראל, תחנת צומת תתרום תרומה משמעותית לשיפור זמינות החשמל בישראל. כתחנה במחזור פתוח, צומת תעמוד לרשות מנהל המערכת ותסייע בהגדלת היצע החשמל בשעות הביקוש הגבוה לחשמל, וכן בייצוב הרשת הנדרש בייחוד על רקע הגידול המתמשך בהיקף האנרגיה המתחדשת. עם הפעלת צומת והזכייה האחרונה במכרז להקמת מתקנים סולאריים בנאות חובב, או.פי.סי ממשיכה לבסס את מעמדה כשחקנית מובילה בשוק החשמל בישראל".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לפטר את יו"ר נגה
    נגהיסט 06/2023/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה הפתרון הראשון במשק החשמל כדי שיהיה חשמל. תורג'מן הרס את נגה ופגע ביחסים בינה לחברת חשמל וחייב לעוף הביתה
    סגור