השוק

או.פי.סי אנרגיה השלימה גיוס הון של 500 מיליון שקלים

חברת או.פי.סי אנרגיה השלימה בהצלחה מהלך של גיוס הון משמעותי. החברה ביצעה הנפקה פרטית של מניות בסכום כולל של 500 מיליון ש"ח. ההנפקה, שזכתה לביקושים גבוהים, בוצעה לפי מחיר של 40 ש"ח למניה
מערכת ice | 
גיורא אלמוגי מנכ"ל או פי סי אנרגיה (צילום באדיבות החברה, shutterstock)
חברת או.פי.סי אנרגיה השלימה אתמול (שלישי) בהצלחה מהלך של גיוס הון משמעותי. החברה ביצעה הנפקה פרטית של מניות בסכום כולל של 500 מיליון ש"ח. ההנפקה, שזכתה לביקושים גבוהים, בוצעה לפי מחיר של 40 ש"ח למניה, וזאת לאחר שממחיר המניה רשם בארבעת החודשים האחרונים עלייה של כ-30%.
בהנפקה השתתפו שמונה גופים מוסדיים וקרן גידור – מהמשקיעים המובילים משוק ההון הישראלי, לרבות אלטשולר שחם שחזר להיות בעל עניין בחברה. את ההנפקה הובילו ברק קפיטל ופועלים IBI. יצויין, כי הגיוס הנוכחי הינו בהמשך להנפקת מניות בהיקף של כ-330 מיליון ש"ח שביצעה החברה בחודש יולי האחרון, לפי מחיר של 35 ש"ח למניה.
או.פי.סי אנרגיה נמצאת בימים אלה בתנופת עשייה משמעותית, ומקדמת מספר פרויקטים להקמת תחנות כוח בשוק הישראלי, וכן בשוק בארה״ב, בו היא פועלת באמצעות חברת הבת, CPV, המוחזקת בשיעור של 70% ושנרכשה אשתקד. ל-CPV צבר פרויקטים מבוססי אנרגיה מתחדשת וכן גז טבעי נטול פליטות, הצפויים להנות מהחוק להפחתת אינפלציה (IRA), המעניק הטבות מס ומעודד חברות בארה"ב להקים תחנות כוח מבוססות גז טבעי בשילוב טכנולוגיות מתקדמות ללכידת פחמן וכן מתקנים מבוססי אנרגיות רוח ושמש. 
השבוע דיווחה או.פי.סי, כי CPV הודיעה שהיא מקדמת פרויקט בהיקף של 1.8 ג׳יגה וואט, בהיקף השקעה כולל של 3-4 מיליארד דולר. מדובר בתחנת כוח מונעת גז טבעי עם מערכות לכידת פחמן, שיאפשרו להפעילה ללא פליטות, ושהקמתה צפויה להתחיל במהלך השנים הקרובות.
 
גיורא אלמוגי, מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה: "אנו מודים למשקיעים שהשתתפו בהנפקה על הבעת האמון שלהם באו.פי.סי ובאסטרטגיה העסקית של החברה להמשיך ולהוביל את מהפכת ה-Energy Transition בארה"ב ובישראל. תמורת ההנפקה תשמש להמשך הצמיחה ויישום תכניות הפיתוח העסקי של החברה בארה"ב, באמצעות חברת CPV, ובישראל. אנו פועלים כיום בסביבה עסקית חזקה במיוחד, אשר יחד עם החקיקה החדשה בארה"ב מעניקים רוח גבית לפעילותה של CPV, המפתחת במקביל הן תחנות כח המונעות בגז טבעי נטול פליטות והן פרויקטים של אנרגיות מתחדשות באזור ה-PJM".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה