נדל"ן ותשתיות

ג'י סיטי נפרדת ממרכז מסחרי בצ'כיה תמורת חצי מיליארד שקל

ג'י סיטי מכרה את הנכס המסחרי Palace Pardubice שבצ'כיה תמורת כחצי מיליארד שקל, בדומה לשוויו בספרים

מערכת ice |  2
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב, ויקיפדיה/ Adrian Grycuk)
חברת הנדל"ן ג'י סיטי מודיעה הבוקר (ראשון) על מימוש נוסף של נכס במסגרת התוכנית למימוש נכסים שאינם נכסי ליבה. הנכס הנמכר הוא המרכז המסחרי Palace Pardubice אשר ממוקם בעיר Pardubice שבמזרח צ'כיה.
שעבוד ותמורת המכירה ישמשו להמשך הורדת החוב הפיננסי של החברה. העסקה הושלמה והתמורה התקבלה בחשבונות הבנק של החברה.
המרכז המסחרי בשטח להשכרה של כ-26 אלף מ"ר ונמכר תמורת כ-123.8 מיליון אירו (כ-496 מיליון שקל), בדומה למחירו בספרים לסוף 2022. החברה העמידה הלוואת גישור למוכר בסך של 67.5 מיליון אירו עד למועד בו הרוכש יסיים את העמדת הליווי הבנקאי ובכל מקרה לתקופה שלא תעלה על 5 שנים. הלוואת המוכר נושאת ריבית התחלתית של 6.27% והיא כוללת מנגנון עליית ריבית על פני הזמן אשר יתמרץ את הרוכש לפירעון מוקדם של הלוואת המוכר. עד לפירעון מלא של ההלוואה הועמדה לחברה משכנתה מדרגה ראשונה על הנכס ועל מניות חברת הנכס.
החברה מכרה מחודש אוקטובר 2022 נכסים בהיקף של כ-2.3 מיליארד שקל וממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית ולוחות הזמנים שהוצגו ונמצאת במשא ומתן מתקדם מאוד למכירת נכס נוסף של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל.
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי, מסר: "אנו ממשיכים במימוש התוכנית למכירת נכסים, מיקוד החברה באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין והורדת החוב הפיננסי בקבוצה. אנו עומדים ביעדי המימושים ומתקדמים בתוכנית על פי לוחות הזמנים שתכננו תוך שאנו מצליחים למקסם את שווי הנכסים הנמכרים וממשיכים בהשבחת נכסי הליבה שלנו. בנוסף, אנו נמצאים בשלבי משא ומתן מתקדמים מאוד למכירת נכס של גזית ברזיל בהיקף של כ-400 מיליון שקל ומימון מחדש של נכס בוורשה בהיקף של כ-130 מיליון אירו. מכירת נכס זה, כמו גם מכירת הנכסים בפולין וברוסיה שכולם אינם נכסי ליבה משפרות מאוד את המיקוד העסקי שלנו באזורים מטרופוליטניים צפופי אוכלוסין יחד עם הפחתת החוב הפיננסי בקבוצה".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אסטרטגיה מנצחת של כצמן
    נתן 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהלכים שקולים של כצמן מניבות פרי, התוצאות לא מאחרות להגיע ורואים ירוק בוהק בעיניים, הגרף מדבר בעד עצמו. עוד דווח שהחברה נמצאת בשלבי משא ומתן מתקדמים מאוד למכירת נכסים נוספים. מדהים!
    סגור
  • 1.
    ..
    דניאל כץ 05/2023/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נראה שהתבצעה עוד מכירה יפה במחיר הספרים, עוד שתיים - שלוש כאלו עד סוף השנה וכצמן יוציא את הצמד גזית ונורסטאר מטריטוריה דובית.
    סגור