נדל"ן ותשתיות

מחירי הנדל"ן בארה"ב ממשיכים לרדת: זוהי הסיבה לכך

מחירי הנדל"ן בארצות הברית נמצאים בירידה עקבית. גם בחודש ינואר המחירים ירדו וקונים פוטנציאלים לא מסוגלים לקחת משכנתא עקב הריבית הגבוהה שהטיל הבנק הפדרלי עקב האינפלציה הגבוהה
מערכת ice | 
שוק הנדל"ן בארה"ב בצניחה (צילום shutterstock)
מדד קייס שילר מפרסם כי מחירי הבתים בארצות הברית ירדו בינואר ב- 0.2%. זהו החודש השביעי ברציפות שמחירי הבתים במדינה נמצאים בירידה. "2023 ממשיכה את המגמה של סוף 2022, ומחירי הבתים ירדו במשך שבעה חודשים רצופים", הגיב קרייג לאזארה, מעורכי המדד.
במדד נבדקו כ- 20 ערים כאשר ב- 15 מתוכן נרשמו ירידות חודשיות. במיאמי, בוסטון וקליבלנד נרשמו עליות ובאטלנטה ובשיקגו המחירים נשארו כפי שהיו בחודש שעבר. 
סן דייגו ב-1.4% ובפורטלנד ב-0.5%.
"חולשות המחירים בינואר הן הוכחה נוספת לשממה שבה שוק הדיור היה תקוע בסתיו ובחורף, אז הקונים והמוכרים נאלצו להתמודד עם הסביבה החדשה של שיעורי ריבית גבוהים יותר", אמר לוול סטריט ג'ורנל ג'ף טאקר, הכלכלן הראשי של Zillow.
ירידות המחירים מגיעות על רקע העלאת הריבית של הבנק הפדרלי במטרה לבלום את עלייה האינפלציה ששוברת שיאים. כתוצאה מעליית הריבית קונים לא יכולים לרכוש דירות מכיוון שהם לא יכולים להתמודד עם הריבית הגבוהה.
"השווקים חוזרים לחיים באביב, והמחירים צפויים לעלות על בסיס חודשי אך ליפול בשיעור שנתי, לעומת עונת הקניות של האביב בשנה שעברה שבה הקונים מיהרו להשלים עסקאות לפני העלאות הריבית", הוסיף טאקר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה