נדל"ן ותשתיות

מאות דירות חדשות בתל אביב: זה הפרויקט החדש שיוצא לדרך

אושרה להפקדה פה אחד, תכנית פינוי בינוי חוות יפת בכפר שלם בתל אביב: קבוצת גבאי תקים במסגרת התוכנית שאושרה הבוקר, 581 יחידות דיור ב- 9 בניינים בני 3-24 קומות, ביניהן דירות ברות השגה (דב"י), חזית מסחרית בשטח של כ- 1,500 מ"ר ומבני ציבור
מערכת ice |  2
התחדשות עירונית בתל אביב (צילום ניר כהן)
הוועדה המקומית תל אביב אישרה אתמול להפקדה את תכנית פינוי בינוי חוות יפת בכפר שלם בתל אביב, המשתרעת על פני 27 דונם, בין הרחובות שדרות עזרא קורין, מוצא וששת הימים. במסגרת הפרויקט שיזמה קבוצת גבאי, תפנה ותהרוס מבנים בלתי מוסדרים בתחום התוכנית, תאחד בין שני מגרשים, תקים מסחר בחזית לאורך שדרות ששת הימים, תוסיף שטחים ירוקים ותפתח מעברים עבור כלל הציבור תוך חיבור בין צפון- דרום ומזרח- מערב.
במסגרת התוכנית, יפונו ויהרסו כ- 80 מבנים ארעיים לא מוסדרים על שטח של כ- 12 דונם שחוסמים היום צירים מרכזיים בכפר שלם. בין המבנים שיוקמו, 2 בניינים בני 3 קומות, בניין אחד בן 10 קומות, 3 בניינים בני 16 קומות ו- 2 מגדלים בני 24 קומות וסך של 581 דירות, 10% מתוכן יוקצו עבור דב"י (דיור בר השגה) לתקופה שלא תפחת מ- 25 שנה.

כמו כן, תקים קבוצת גבאי בית כנסת ומוסדות ציבור בשטח כולל של 1,105 מ"ר ושטחי מסחר של כ- 1,500 מ"ר וכן 500 מקומות חניה תת- קרקעיים לכלל השימושים. סך הכל, במסגרת התוכנית, יתווסף למתחם כ- 21,000 מ"ר בנוי.  
את הקרקע רכשה קבוצת גבאי ב- 2015 בתמורה לכ- 100 מיליון שקל מידי חברת אזורים ומאז פעלה להגדלת זכויות הבניה בהתאם לתוכנית המתאר תא 5000. אלי גבאי, מבעלי קבוצת גבאי: "הטיפול בקרקע ובבעליה נעשה במשך שנים רבות. מדובר בעתודת קרקע משמעותית במרכז הארץ ובאמצעות קידום שינוי ייעוד, נוכל לחולל מהפך של ממש שיגרום ליצירת רצף אורבני וישנה את פני האזור לבלי היכר בעשור הקרוב".היקף ההשקעה בפרויקט נאמד בכ- 1.4 מיליארד שקל. אדריכל הפרויקט הוא עידו דאובר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בארנונה זה תל אביב אבל גאוגרפית ומנטאלית יהוד
    יוס 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא שזה רע, אבל זאת פריפריה במרכז. יש קוים שמגיעים לאלנבי ודיזינגוף וכל מקום בתל אביב ומוניות שירות גם יום שישי אבל זה מפוצץ עובדים זרים וערסים משכונת התקווה. הבנתם? כדי להגיע משם לתל אביב האמיתית אתם צריכים להיכנס לתל אביב דרך הסלאמס. אז תל אביב רק על הנייר כבר אמרנו?
    סגור
  • 1.
    לא נמאס לישראלים להצטופף בתא? (ל"ת)
    Mtlk 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור