נדל"ן ותשתיות

קבוצת יוניון הקימה זרוע נדל"ן ונכנסת לענף שכירות ארוכת טווח

חברת יוניון הידועה כיבואנית טויוטה, רוצה לשנות דרמטית את שוק השכירות לטווח ארוך בישראל, באמצעות מתחמי שכירות הכוללים דירות מרוהטות ומאובזרות. מתעתדת להקים בחמש השנים הקרובות כ-1,000 יחידות דיור להשכרה
מערכת ice | 
אמיר שוהם מנכל יוניון (צילום תמיר דגון)
קבוצת יוניון שבבעלות משפחת חורש, המחזיקה בישראל בחלק מהמותגים טויוטה, לקסוס, ג'ילי, H&M, סופר פארם ועוד, נכנסת לראשונה לענף הנדל"ן למגורים. החברה מסמנת את ענף ההשכרה לטווח ארוך כיעד אסטרטגי בו היא מתכננת לבצע מהפכה, במסגרתה תציע מוצר ייחודי, סינרגטי ליתר פעילויות הקבוצה.
בחברה מדווחים כי יוניון ליב כבר החלה לבצע עסקאות לרכישת קרקעות, ופועלת לפיתוח ואישור תב"עות מתאימות במטרה לעמוד ביעד הראשוני שהציבה לעצמה: להקים בחמש השנים הקרובות כ-1,000 יחידות דיור ברחבי הארץ המיועדות להשכרה ארוכת טווח שינוהלו על-ידה תחת המותג "U LIVE". 

יוניון ליב הוקמה באוגוסט 2021 על בסיס מחקרים רחבי היקף שהניבו מסקנה לפיה בעיית הצפיפות והקושי לרכוש דירה בישראל, לא מותירות כל ברירה אלא לפעול לפיתוח שוק השכירות לטווח ארוך בישראל. למשל, מצאו בחברה כי רק 35% מתוך 2.8 מיליון משקי הבית בישראל מתגוררים בשכירות, בהשוואה לכ-50% ממשקי הבית בעולם. בתקופה של העלאת ריביות תכופה והתייקרות ניכרת של המשכנתאות, אין מנוס מפתרון שאינו כרוך ברכישת דירה.
על בסיס תובנות אלה, ביקשו בחברה לייצר מודל בר-קיימא, שבמסגרתו יוניון ליב תהיה הבעלים והמחזיקה היחידה של הנכסים - ואלה יתוכננו ויבנו מראש מנת לשמש לשכירות ארוכת טווח. זאת, להבדיל מגופים אשר פועלים כיום בתחום בעיקר לצורך השקעה ומכירה עתידית להפקת רווחי הון.
בחברה מצאו כי נכון להיום, קיימים שלושה אתגרים רגולטורים שמעיבים על הניסיון לפתח שוק שכירות משוכלל בישראל: המיסוי הקיים מעודד מכירה ולא השכרה; היעדר ייעוד "שכירות" בחוק התכנון והבנייה; ומחירי הקרקעות במכרזים להשכרה שלא תואמים להצהרות הממשלה בדבר כוונתה לפתור את המשבר בשוק הדיור, בין היתר באמצעות שכירות ארוכת טווח. 
לפי תוכניות העבודה של יוניון ליב, עם ההתקדמות במישור הרגולטורי ליצירת שוק שכירות משוכלל בישראל, יקודמו עוד ועוד פרויקטים של החברה שמתכוונת כאמור להוציא לשוק במהלך 5 השנים הקרובות לפחות 1,000 יחידות דיור לשכירות ארוכת טווח, בכל רחבי הארץ.
אחד מהפרויקטים של החברה שכבר יצא לדרך נמצא ברחוב ש. גנני בפלורנטין, והוא צפוי להתאכלס בתוך כחודשיים. בחברה מבהירים כי מדובר בפיילוט שמיועד לקהל יעד ספציפי שאינו משקף את הפרויקטים שיוניון ליב מתעתדת להקים לצורך שכירות ארוכת טווח. 
פרויקט אחר בהרצליה, ברחוב המנופים 3-5, יועד במקורו למכירה אך כעת הוא נמצא בשלבים מתקדמים של תכנון והתאמתו למוצר השכירות שאותו מפתחת החברה על מנת להפכו לפרויקט לשכירות ארוכת טווח.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה