נדל"ן ותשתיות

חברת דונה מסרה דירות עם ליקויים כדיי להימנע מתשלום פיצויים

חברת דונה מסרה בשבוע שעבר את הדירות שבנתה במודיעין במסגרת "מחיר למשתכן", אך על פי טענות הדיירים, החברה מסרה נכסים עם ליקויים לא סבירים על מנת להימנע מתשלום של מיליונים על איחור 
מערכת ice | 
העיר מודיעין (צילום דוברות עיריית מודיעין מכבים רעות)
בצל יוקר המחייה ומשבר הדיור בארץ צץ עוד סיפור על מחדל נדל"ן באחת מערי ישראל. דירות שנבנו בעיר מודיעין נמסרו ביום שלישי בשבוע שעבר לדיירים שרכשו אותן במסגרת מחיר למשתכן, אלא שדיירים אלו טוענים כי הדירות הן בעלות ליקויים משמעותיים מאד. עם זאת, הבעיה העיקרית היא כנראה היחס של חברת הנדל"ן - חברת דונה.
לא מעט מרכשי הדירות בארץ, בין אם רכשו במסגרת מוזלת ומסובסדת מטעם המדינה או בשוק החופשי יעידו שהם חוו עיכובים בקבלת הדירה או גילו ליקויים בנכס לאחר קבלתו. בהתאם לכך החוק מחייב שחברת הנדל"ן באחריות הפרויקט תשלם פיצויים לאותם הרוכשים. הפיצויים שחברת דונה עתידה הייתה לשלם, על פי אתר 'כלכליסט', היו בסך של 2-3 מיליון שקל היות והייתה מחויבת לחוק טרם תיקונו. 
על מנת להימנע מכך החברה מסרה את הדירות בזמן אך דרשה מהדיירים לקבל את הדירות בטווח הודעה מראש של כ-24 שעות בלבד ובשעות מאד מדויקות. כתוצאה מכך לא מעט דיירים לא הצליחו להגיע לקבל את הדירות ולבדוק אותן.
כמו כן, החברה דרשה מאלו שכן הגיעו לקבל את הדירות, למרות הליקויים בהן והודיעה כי קבלת הדירה במצבה הנוכחי גם היא על אחריותם בלבד.
באשר לליקויים החמורים שגילו הדיירים ניתן היה למצוא קירות רטובים, אי חיבור קבוע לחשמל, כיורים ללא ברזים והרשימה רק מתארכת. גם בתגובתה לאתר הכלכלי, החברה לקחה אחריות רק על מספר דירות בודדות ולא יותר מכך. את האשמה על העיכובים היא הטילה על רשויות שאת שמן היא לא ציינה ועל הדיירים שגרמו לעיכוב נוסף - עיכוב שנדמה כי החברה כפתה על אותם הדיירים.
מחברת דונה נמסר: "כפי שפעלה עד היום מול אלפי רוכשי דירות, גם במקרה זה מחויבת דונה להעניק ללקוחותיה את סטנדרט האיכות הבלתי מתפשרת של החברה. עשרות הדירות בפרויקט נמסרו לשביעות רצון הרוכשים במועד שתואם, לאחר שליחת הודעה ללקוחות על קבלת טופס 4, טרם מועד המסירה, וזאת למרות עיכובים רבים מצד הרשויות השונות ואי עמידה בהתחייבותן.
דירות בודדות בלבד לא נמסרו במועד עקב עיכוב בגמר הביצוע וצפויות להימסר לבעליהן בהקדם. דונה נושאת באחריות העיכוב על דירות בודדות אלה. לצד זאת, כפי שנהוג, החברה לא תישא בעלויות הנובעות מעיכוב שביוזמת הרוכש.
בנוגע לטענות בנושא חיבור החשמל, הובהר לדיירים כי חברת החשמל תעניק אישור על חיבור קבוע של הדירות בימים הקרובים. עד למועד זה, הובהר לדיירים ואף הועבר מסמך הנחיות מפורט שהדיירים חתמו עליו, המסביר כי אין מניעה לעשות כל שימוש ברשת החשמל, אך יש להימנע משינויים בתשתית החשמל כגון הוספה או שינוי בנקודות חשמל. וזאת בכדי לא לעכב את מועד החיבור הקבוע בעוד מספר ימים. כחלק ממאמצי השירות של דונה, נמשיך ללוות את לקוחותינו באופן צמוד לכל אורך תקופת האחריות וכל תקלה תטופל עד תום לשביעות רצון לקוחות החברה."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה