נדל"ן ותשתיות

נעים להכיר: זו המשפחה ששנים מנהלת את הנדל"ן בתל אביב

חברת הדנל"ן מ.ו השקעות הייתה חברה אלמונית למדיי עד כה, למרות שהינה פועלת מעל לארבעה עשורים בארץ. כעת, מסתמן כי שוק הנדל"ן ושוק ההון עומדים להכיר את החברה היטב וזאת בעקבות בקשתה המפתיעה להנפיק את עצמה
מערכת ice |  3
תל אביב (צילום vecteezy)
משפחת וינברג, וחברת הנדל"ן שלה מ.ו השקעות, לא מוכרות מאד לציבור הישראלי וגם לא בשוק הנדל"ן, אך על פי אתר מאקו מסתבר כי זו אחת החברות הוותיקות ביותר במדינה והסיבה לאלמוניותה היא העובדה שמדובר בחברה משפחתית ופרטית. כעת, לאחר שנות פעילות רבות וכנראה בעקבות כניסתו של הדור הצעיר לחברה, היא מבקשת להנפיק את עצמה.
החברה הוקמה בתחילת שנות ה-80 על ידי ד"ר משה וינברג ואשתו נילי ומעת הקמתה החברה עוסקת בניהול, מכירה והשבחה של נכסי נדל"ן שבבעלותה, אשר הגיעו לבני המשפחה בתור ירושה. כיום החברה מוערת בשווי של כ-500 מיליון שקלים. לחברה נכסים ברחבי כל אזור תל אביב, דוגמת בני ברק, ראשון לציון, רחוב מזא"ה בת"א, ואף בפסגת זאב בירושלים. סך דירותיה של החברה באזור ת"א מסתכם ב-53 דירות ובעת זו היא מקדמת בנייה של 200 דירות נוספות.
לצד פעילות זו, החברה הקימה חברה נוספת בשם "כרם יזמות והתחדשות עירונית" אשר גם נמצאת תחת ניהולו של אחד מבני המשפחה. חברת בת נוספת היא חברת הניהול מ.ע.ג.ן שנותנת שירותי ניהול נכסים לחברת האם בהיקף של כ-200 שקלים לשעה. 
כפי שציינו, החברה היא בעיקרה חברה משפחתית ומרבית שירותיה גם מגיעים מפנים המשפחה. כך למשל, שירותי הייעוץ המשפטי שמקבלת החברה הם מטעם חברתו של מקים מ.ו השקעות, עו"ד משה וינברג ומשרדו. כמו כן, מרבית הכיסאות הבכירים בחברה שייכים לבני המשפחה. למשל, ד"ר גיא וינברג הוא יו"ר הדירקטוריון, נילי וינברג היא המנכ"לית ובן נוסף בשם עו"ד דדי וינברג הוא גם בעל תפקיד בכיר.
עובדות אלו הן בין האלמנטים שעלולים להקשות על ההנפקה של החברה בבורסה, לטענת רבים העוסקים בשוק ההון. משמע, עקב המעורבות הגבוהה של המשפחה בשרשרת הניהול והספקים של החברה הדבר עלול לייצר ניגוד אינטרסים וזאת לצד העובדה כי בעת זו לחברה יש כבר חובות הנובעים מהלוואות בעלים בסך של כ-71 מיליון שקלים. 
בהתאם לכך, טרם ברור אם יהיו אלו אשר ירצו להשקיע במניות של חברה כה אנונימית ומשפחתית, אך ישנם אלו המעריכים כי צעד מפתיע זה לכיוון הנפקה, לאחר שנים ארוכות של פעילות מתחת לרדאר, מגיעה מטעם הדור הצעיר במשפחה שמתחיל להיכנס לעניינים.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קונים הכל
    יס מיניסטר 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי כדאי לעשות חשבון פשוט של הערכת מחיר דירה לפי ההנפקה הצפויה ולא לשכוח להוסיף את החובות אם קיימים ואז להשוות למחיר האמיתי של הדירות כי נראה שיש כאן עסקה מנופחת עם סידור עבודה לבעליה עוד פעם חוזר על דבריי בדקו היטב את מחיר ההנפקה לאומת המחיר הממשי
    סגור
  • 1.
    זהירות
    קרפנטר 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה שבני המשפחה הצעירים צופים בועה נדל'נית קטנה שתביא לירידת ערך הנכסים בשעור של 15-20 אחוז , ובנוסף לעליית הריבית על ההלוואות שהם לקחו . כנראה שיצליחו לגייס את המוסדיים שמשחקים בכספי הפנסיות והחסכונות של כולם
    סגור
  • לצערי נכון (ל"ת)
    יס מיניסטר 10/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור