נדל"ן ותשתיות

הריבית על המשכנתא בארה"ב הגיעה ל-6.7%

הריבית יותר מהכפילה את עצמה מאז תחילת השנה, והגיעה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2007
מערכת ice | 
אינפלציה (צילום shutterstock)
ריבית על המשכנתאות בארצות הברית, זינקה לרמה הגבוהה ביותר מאז 2007. הממוצע לריבית על משכנתא קבועה ל-30 שנה הגיע היום (חמישי) ל- 6.7%, עלייה מ-6.29% בשבוע שעבר. הריבית עקבה אחר עלייה בתשואות של משרד האוצר ל-10 שנים, שהתקרבו ל-4% בתחילת השבוע.
הריבית יותר מהכפילה את עצמה מאז תחילת השנה, אז היא הייתה קרובה ל-3%. הקפיצה המהירה גררה את מחירי הנדל"ן כלפי מטה, כאשר הפדרל ריזרב מנסה להתמודד עם האינפלציה. ריביות המשכנתא צנחו לזמן קצר מתחת ל-5% בתחילת אוגוסט, אך כעת עלו בכמעט 2 נקודות אחוז מאז. נתונים שפורסמו השבוע, הראו שמחירי הדירות ב-20 ערים בארה"ב רשמו ירידה חודשית ביולי, לראשונה מאז 2012. סיאטל, סן פרנסיסקו וסן דייגו רשמו את הירידה הגדולה ביותר, כאשר שווקי החוף המערבי היקרים יורדים במהירות.
מכירות הבתים בארה"ב ירדו באוגוסט לרמה הנמוכה ביותר מאז 2011, למעט ההשלכות המידיות של מגיפת הקורונה, על פי מדד איגוד המתווכים הלאומי שפורסם ביום רביעי. זו היא תפנית חדה, לאחר יותר משנתיים של תנופת דיור שדחפה את מחירי הנדל"ן בארה"ב לשיאים וסביר להניח שזה יחמיר, ככל שהריביות יטפסו לכיוון 7%, רמה שלא נראתה מאז 2002.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה