נדל"ן ותשתיות
מהפכה בתחבורה הציבורית בישראל: הפרויקט בחצי מיליארד שקל יוצא לדרך
נחנך מסוף הארזים החדש בירושלים, המסוף, הכולל חניון אוטובוסים חשמלי ומתקדם, ממוקם בקרוב למרכזי המסחר והמגורים של העיר, נבנה בהשקעה של חצי מיליארד שקלים ומתפרס על פני שטח של 50 אלף מ"ר
מסוף הארזים, מסוף התחבורה החדש של ירושלים, נחנך היום (ראשון), במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל') מירי רגב, סגן שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, אורי מקלב, ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, מנכ"ל חברת מוריה, גלעד בר-אדון, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה, זוהר זולר ומכובדים נוספים
לאחר הטקס, סיירה השרה יחד עם ראש העיר ומכובדים נוספים במנהרות הגבעה הצרפתית, אשר עתידות להיפתח לתנועה בימים הקרובים, בכפוף לקבלת אישורי הבטיחות הנדרשים. מסוף הארזים נמצא על כביש מספר 1, עם נגישות טובה לקווים עירונים ובינעירוניים. הוא ממוקם למרגלות שכונת רמות בעיר ונבנה בהשקעה של כחצי מיליארד שקלים.
המתחם החדש מתפרס על פני שטח של 50 אלף מ"ר, כולל 12 רציפי אוטובוסים, מבני מנהלה ומנוחה לרווחת הנהגים, וחניון חשמלי מלא עם 215 עמדות לטעינה חשמלית מהירה. אלו יסייעו בהעברת התחבורה העירונית בבירה להנעה ללא פליטת מזהמים ומניעת רעשים. החניון כולל "גג ירוק" בשטח של כ- 20 אלף מ"ר, עתיר צמחייה, שמקטין את הפגיעה בנוף וידידותי יותר לסביבה והוא יעניק לחניון מראה ירוק ואסתטי.
קידום בניית המסוף וחניון האוטובוסים שלצידו, נעשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, עיריית ירושלים וצוות תכנית אב לתחבורה ובביצוע חברת מוריה לפיתוח ירושלים. בצמוד למסוף הארזים יעבור הקו הכחול של הרכבת הקלה שצפוי להתחיל לפעול בשנת 2030. לצידו נבנה כעת גם חניון חנה וסע גדול ל- 1,000 מכוניות, שייפתח בעתיד, כך שהוא ישמש כנקודת מעבר חשובה לאמצעי התחבורה בעיר.
החל מפתיחת המסוף, יפעלו במתחם הקווים הבאים: קו 404 לבני ברק, 426 לפתח תקווה, 424, 407 לנתניה, לרחובות, 546 לקוממיות, וקווי הצפון 859, 982, 983, 992, 993, 996, 997, 999, 952, 972, 996, 997, לצפת, מגדל העמק, רכסים, קריית אתא, נוף הגליל, מגדל העמק וחיפה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (מיל'), מירי רגב: "ירושלים בירת ישראל היא מודל ארצי לתחבורה מתקדמת, נגישה וירוקה. מדי שנה מגיעים לעיר ויצאים ממנה מאות אלפי אנשים. במסגרת החזון שלי 'מחברים את ישראל', ורפורמת 'צדק תחבורתי' אנחנו רוצים לעודד עוד ועוד אנשים לעבור ולהשתמש בתחבורה הציבורית - מצעירים ועד לאזרחים הוותיקים. המסוף קרוב מאוד לאזורי המגורים והתעסוקה בהר חוצבים בעיר ויתרום גם להתפתחות הכלכלית של העיר. אני מודה לסגן השר אורי מקלב, לראש העיר ירושלים, לאנשי חברת מוריה לפיתוח ירושלים ולכל השותפים לפרויקט החשוב הזה".
ראש העיר ירושלים, משה ליאון:"ירושלים מתחדשת! פתיחת המסוף והחניון הם צעד נוסף במהפכת התחבורה הציבורית, אשר קורמת עור וגידים ברחבי הבירה. המסוף יאפשר את קישורו של המתחם והשכונות סביבו אל מרכז העיר, לציר הרכבת הקלה הנבנה בימים אלו וכן לנסיעות בין עירוניות למרכז ולצפון. נמשיך לפעול לפיתוח התחבורה הציבורית, במטרה להציב אלטרנטיבה ראויה לשימוש ברכב פרטי בעיר ואליה".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן: "אנחנו גאים להיות שותפים לחנוכת הפרויקט החשוב הזה. בהנחיית שרת התחבורה, אנחנו עושים את כל המאמצים להעביר את כל האוטובוסים בארץ לתחבורה ירוקה, נקייה ושקטה. מסוף ארזים הינו דוגמא חיה לכך. המסוף הזה יחד עם קווי הרכבת הקלה שיגיעו אליו בהמשך יתרום מאוד לרווחתם של תושבי העיר והבאים בשעריה. זה ממש תענוג לעמוד כאן עם הנבחרת המובחרת הזו מדי כמה שבועות ובכל פעם לחנוך פרויקט תחבורתי נוסף. תודה לכם".
סגן שרת התחבורה, ח"כ אורי מקלב: "מדובר בבשורה חשובה לתושבי השכונות, שמנגישה עבורם קווי אוטובוס לתוככי העיר ומקצרת את זמני הנסיעה. נפח התחבורה הציבורית בירושלים גדול מאוד בשנים האחרונות ומסוף הארזים נותן לכך מענה הולם, כעידוד לשימוש בתחבורה הציבורית כאשר המסוף יאפשר לתת שירות זמין ומדוייק יותר, ובזמנים מיוחדים".
מנכ"ל חברת מוריה לפיתוח ירושלים, גלעד בר-אדון: "החניון והמסוף החדשים נועדו לשדרג לתושבי צפון העיר והמבקרים בה את חווית השימוש בתחבורה הציבורית, על מנת שזו תהיה יותר נוחה, יעילה ונגישה לאיזור המגורים. זהו פרויקט מוביל ברמה הארצית בתחום התחבורה הציבורית הירוקה. בעתיד יצטרפו לפרויקט זה גם קו הרכבת הקלה (קו כחול) וכן חניון "חנה וסע" (שורק), אשר כולם יחוברו ביניהם בקישוריות וישמשו כמרכז תחבורתי גדול ומשמעותי בצפון ירושלים. חברת מוריה תמשיך גם בעתיד לשלב פתרונות תחבורתיים מתקדמים לצד שמירה על סביבה ירוקה."
עוד ב-
זהר זולר, מנכ"ל צוות תוכנית אב לתחבורה בירושלים: "מרכז תחבורתי הארזים מהווה נדבך נוסף מתכנית אב תחבורתית כוללת, שמקודמת בירושלים וקורמת עור וגידים לנגד עינינו. התכנית כוללת מסופי נוסעים, חניוני חנה וסע, רשת רכבות קלות, מערכת אוטובסים עניפה, שבילי אופניים והליכה. המרכז התחבורתי החדש לאזור צפון ירושלים, מעניק לנוסעים התניידות קלה, יעילה וירוקה, בהתאם לתכנית התחבורתית הכוללת״
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(15):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
10.מתי יסלקו את מטרד המסוף מרח יעקב שרייבום הצר מלהכיל?מודאגת 08/2024/25הגב לתגובה זו1 010 אוטובוסים מצטופפים ברחוב קטן ברמת בית הכרם, ומפיחים את האוויר, חונים בכל פינה גם בחניון פרטי של דיירי הרחוב, הנהגים מתלוננים על מצוקת חניה גדולה במתחם המסוף שמאלצת אותם לחנות בבנינים תחת חלונות דיירי הרחוב. עד מתי ידחקו את התושבים לקיר?סגור
-
9.מסוף התחבורה ציבורית הדוסית נחנךמשה 5 08/2024/24הגב לתגובה זו0 1ובכן נחנך מסוף התחבורה הציבורית החדש של הדוסים בארזים , הם כמובן דאגו שכל האוטובוסים החשמליים ילכו אליהם . כל הקווים ליעדים של הדוסים . לא לטובת הציבור הכללי . להם הוא דואג , לא לנוסגור
-
8.בזבוז,כסףאני 08/2024/20הגב לתגובה זו2 1למה משקיעים כלכך הרבה כסף בעיר שאין לה עתיד. עוד מעט כולם כאן יהיו חרדים וערבים ותהפוך לעיר מוזנחת יותר ממה שהיא עכשיו. הכול פוליטיקה זולה!@סגור
-
כיזה נועד לדוסיםמשה 5 08/2024/24הגב לתגובה זו0 1מה פה לא הבנת ? חשבתי שזה למעננו ? הצחקת אותיסגור
-
7.מסעף אוטובוסיםקובי 08/2024/20הגב לתגובה זו1 2שנועד לשרת בעיקר את האוכלסיה החרדית. גם קרוב לשכונות שלהם וגם שימו לב להיכן האוטובוסים נוסעים. מועד החנוכה יועד לתקופה של בין הזמנים החופשה של תלמידי הישיבות כך שיותר תחבהורה ציבורית תוסט בשבילם על חשבון האחרים. בושהסגור
- טען עוד
-
נכון מאד (ל"ת)משה 5 08/2024/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
6.ושלטי הכוונה יש ?א.ש 08/2024/19הגב לתגובה זו1 0ואתה המבקר המזדמן קבל כושר ולך לחפש התחנה אליה רצונך להגיע. באם האל עימך תלך ותגיע מהר. חסרי המזל יתאו בדרכם ויחפשו לשווא שלטי הכוונה . העיקר שמירי מצאה הדרך להודוסגור
-
5.במקום לכתוב בפשטותששון הלוחם בדרכים 08/2024/19הגב לתגובה זו4 0מה זה באמת תורם, 90% מהכתבה זה ליקוקים לכל השרים,הח"כים,והמזכירהסגור
-
אם אינך דוס - אז אפס (ל"ת)משה 5 08/2024/24הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.כמה תארים חסריםי. 08/2024/19הגב לתגובה זו1 0דוברת צהל לשעבר הממונה על הטקסים חברת הקבינט הבטחוני וחברת ליכוד בחירה ועכשיו לכתבהסגור
-
3.מכובדים עאלכ (ל"ת)זיזי 08/2024/19הגב לתגובה זו2 0סגור
-
השנאה הורגת נבלה (ל"ת)מומו 08/2024/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
בבון הלוואי שהנבלה הסגולה תיהרג (ל"ת)אלי קופטר 08/2024/20הגב לתגובה זו0 0סגור
-
2.אחלה מיריאבנר 08/2024/19הגב לתגובה זו0 4מעשיתסגור
-
1.דפק את כול מי שנוסע להר החוצבים מהפריפריהאדי 08/2024/18הגב לתגובה זו5 1במקום להוסיף תחנות הורידו, ואיגדו אותם למסוף בשביל שיהיה בו שימוש ובכך דפקו את כול מי שמשתמש באוטובוס להגיע מהפריפריה למקור עבודה חשוב כמו הר החוצבים. איוולות ולשם מה? לחסוך בפקקים? זה יגרום ליותר פקקים כי אנשים לא ישתמשו באוטובוס עכשיו כשהוא לא מגיע למקור עבודה המדינה מנסה לעודד נסיעה בתחבורה ציבורית והמדינה מנסה לעודד לעבוד בירושלים וספציפית בהר החוצבים לצערי יש אחת לא רואה מה היד השניה מתכננת מירי רגב אני אוהב אותך בתור שרה שמקדמת את הפריפריה אבל לא אצביע לך על הטיפשות והאיוולת שלך תבדקי את הפרטים לפני שאתם משנים סדרי עולםסגור