רכב
מהפכה בתחבורה הציבורית: הקו החדש של הרכבת הקלה בירושלים בדרך
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים אישרה את התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. אורך התוואי, התחנות החדשות, השכונות בהן יעבור ועלות העבודות לפניכם
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, בראשות שירה תלמי באבאי, החליטה בישיבתה על אישור התוכנית להקמת הקו הסגול של הרכבת הקלה בירושלים. הקו הסגול מתוכנן לעבור בשכונות קרית היובל, מלחה, פת וקטמונים (לאורך הרחובות טהון, גולומב, קוליץ, מנהרה מתחת לשכונת מלחה, אגודת ספורט הפועל, פת, יהודה הנשיא ובן זכאי).
הקו הסגול יהווה ציר אורך מזרח-מערב בדרום העיר ויחצה את קווי הרכבת הקלה האחרים - האדום, הירוק והכחול. בכך תגדל באופן משמעותי רשת הרכבת הקלה ויתאפשרו חיבורים רבים בין נקודות מוצא ויעד בעיר.
אורך התוואי הינו כ-10 ק"מ, כאשר אושרו מתוכו כבר כ-6 ק"מ במסגרת תוכניות קודמות וכעת אושר התוואי של כ-4 ק"מ נוספים המשלים את התוואי כולו. יחד עם הקווים הקודמים תאפשר קו מזרח-מערב מהמרכז הרפואי הדסה ועד לשכונת תלפיות.
הוועדה ציינה בהחלטתה כי למערכת הרכבת הקלה בירושלים תרומה משמעותית לעיר, בין היתר בשל הפחתת הגודש בכבישים (הפחתת זיהום אוויר וזמני נסיעה) וקירוב שכונות מורחקות למוקדי תעסוקה ובילוי, תוך תרומה לאיכות החיים, לבריאות הציבור, לחוסן החברתי ולשוויון ההזדמנויות.
עוד ציינה הוועדה, כי לקו הסגול תרומה משמעותית בהיותה מחברת את שכונות קריית היובל וקטמונים לרשת הרכבת הקלה. שכונות אלה עוברות תהליכים של התחדשות עירונית והקמת הקו תתרום לשדרוג משמעותי של איכות המרחב הציבור בשכונות אלה. כמו כן, מערכת הסעת המונים מאפשרת ציפוף של העיר וניצול יעיל של הקרקע והשפעתה מתפרסת מעבר לצירים בהם היא עוברת.
התקציב להקמת הקו הסגול אושר כחלק מפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה שהיקפו 14 מיליארד שקל. עבודות ההקמה צפויות להתחיל בסוף השנה ולהיכנס לשיאן ב 2025, והקו צפוי להתחיל לפעול בשנת 2031. הקו החדש מצטרף לקווים שכבר אושרו - האדום מהר הרצל ועד פסגת זאב; הירוק מגילה ועד הר הצופים; והכחול ממלחה ועד רמות.
יו"ר הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה ירושלים, שירה תלמי באבאי: "ירושלים מובילה ומקדימה את יתר הערים בכל הקשור בפיתוח תחבורה ציבורית באמצעות מערכת להסעת המונים ובעידוד הליכתיות. ירושלים נהנית כעשור מקו רכבת קלה פעיל ולעיר כבר אושרו מספר קווי רכבת קלה הנמצאים בשלבי הקמה מתקדמים. רשת הרכבת הקלה תחבר את השכונות המתחדשות של העיר אל מוקדי תעסוקה".
עוד ב-
מתכנן מחוז ירושלים במינהל התכנון, אדר' דן קינן: "התוואי שנבחר למעבר הקו הסגול הינו המסלול שמשרת בצורה הטובה ביותר את השכונות שעוברות תהליכי התחדשות עירונית. בכך מבטא מסלול הרכבת הקלה את מדיניות הוועדה המחוזית לחיזוק השכונות הוותיקות בעיר ותמיכה בתהליכי פינוי בינוי ובבניה המחודשת של שיכוני ירושלים". התוכנית הוגשה על ידי עיריית ירושלים ביזמת צוות תכנית אב לתחבורה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(9):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
8.זו לא הרכבת הירושלמיתלביא 08/2024/13הגב לתגובה זו1 0אם אתם מחליטים להעלות כתבה לפחות תהיו רלוונטיים. זו לא הרכבת כבר 4 שנים. תבקשו מכפיר תמונה עדכנית. קשה לקחת אתכם ברצינותסגור
-
7.בן זכאיאחת מבן זכאי 08/2024/12הגב לתגובה זו2 1אתם הורסים את העיר וחיים של התושבים. למה לא שאלתם אותנו אם אנחנו רוצים?סגור
-
6.ב20 השנים האחרונותאור 08/2024/12הגב לתגובה זו2 0רוב רובן של עסקאות הקנייה של נדלן נעשות על ידי ציבור חרדי, למען ציבור חרדי והיום אין דרך לשמור על מאזן חברתי. בכייה לדורות.סגור
-
5.לא הבנתי אפילו לא סיימו עם הרכבת להדסה וגם לא את התוואיצגכצגח 08/2024/12הגב לתגובה זו0 0השני של הרכבת לגילה וכו. אז מה עכשיו עוד פרויקט. הם מרוויחים מזה משהו כנראה הזוי ממשסגור
-
4.ר כבתגד 08/2024/12הגב לתגובה זו0 0עם שינאת האחים שיש כאן נקווה שתישאר מדינה ושיהיה מי שיסע ברכבתסגור
-
3.תסיימו כבר את נווה יעקבמשה 08/2024/11הגב לתגובה זו2 0משחתיםסגור
-
2.אפילו הקו הראשון עוד לא גמוראבא הלוי 08/2024/11הגב לתגובה זו2 0ברוך הדם לקבלנים תהיה פרנסהסגור
-
1.חחח עוד עשר,ש יםזיגי 08/2024/11הגב לתגובה זו2 0של בלגן ,כבישיםסגור
-
רכבת קלה לגברים בלבדפרח ארגמן 08/2024/13הגב לתגובה זו0 114 שנה בהם מקבלים רק נהגים גברים, 14 שנה 2 נהגות בהן אחת שנזרקה מהקורס בשל תלונה על הטרדה מינית.סגור