נדל"ן ותשתיות

לקראת עליית מפלס הכנרת? זה הסכר החדש שייבנה בעלות של מיליונים

רשות ניקוז ונחלים כינרת מקדמת את פרויקט הקמת 'סכר אלומות החדש' בעלות של 11 מיליון שקל, במטרה להשיג שליטה טובה יותר על מפלס הכינרת. כיום כבר קיים סכר באזור, אך הוא ישן ואינו מתאים לצרכי הרשות. יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות המים מסר: "צעד משמעותי בהשבת נהדר הירדן לטבע ולציבור"
מערכת ice | 
כנרת (צילום פלאש 90)
בימים אלו רשות ניקוז ונחלים כינרת החלה לעבוד במרץ על פרויקט חדש, במסגרתו יוקם 'סכר אלומות החדש' במורד הירדן הדרומי בהשקעה של כ-11 מיליון שקל. סכר אלומות הנוכחי קיים כבר משנות ה-40, כ-2 ק"מ בהמשך לסכר דגניה. הסיבה לשיפוץ המתקן היא שתתאפשר יכולת שליטה טובה יותר על מפלס הכינרת, אם יידרש הצורך לשחרר חלק מהמים אל נהר הירדן.
כפי שפורסם ב-ynet, ברשות ניקוז ונחלים טוענים כי הסכר הקיים אינו מתאים לצרכים הנוכחיים. כחלק מהפעולות הצפויות בשטח להקמת הסכר שאורכו כ-11 ק"מ, יבוצעו עבודות תשתית רבות, סלילת דרך תפעולית, יעוצבו גדות הנהר ועוד. פרויקט מתחם הסכר הוא למעשה חלק מפרויקט לאומי לשיקום 'נפתולי ומורד גאון נהר הירדן' שאושר כבר בשנת 2012.
יחזקאל ליפשיץ, מנהל רשות המים, מסר: "הקמת סכר אלומות החדש מהווה צעד משמעותי בהשבת נהר הירדן לטבע ולציבור, תוך שמירה על זרימה אקולוגית בנחל ושיקום המערכת האקולוגית הייחודית לאורך מורד הירדן". עוד הוא הוסיף: "הפרויקט הוא צעד ראשון בשיקום הירדן הדרומי, שיקום גדות הנהר ויצירת שטחים ירוקים, שיאפשרו גישה נוחה יותר לציבור ליהנות מנופי הירדן. זוהי בשורה משמחת הן לחובבי הטבע והן לתושבי האזור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה