נדל"ן ותשתיות
פרויקט המטרו ממשיך להתעכב: "אנחנו סובלים, מדינת עולם שלישי"
משרד התחבורה מנסה להאיץ את פרויקט המטרו בתקופה זו, במטרה להשלים אותו עד 2040. בפאנל מיוחד שנערך בירושלים דנו בכירים בהזדמנות שהפרויקט יכול להביא, לצד החששות. "הגודש בלתי סביר, יש לנקוט בצעדים של בעל הבית השתגע", אמר נתי גלבוע, סמנכ"ל התחדשות עירונית שיכון ובינוי
אתמול (רביעי), התקיים בירושלים "כנס ערים מתחדשות" של מרכז הבנייה הישראלי, ובו נערך פאנל שעסק בנושא פרויקט המטרו שמשרד התחבורה מקדם ברקע המלחמה, במסגרתו דנו בשאלה האם מדובר בהזדמנות או איום. ארז בן אליעזר, מתכנן מחוז ת"א, מסר: ״בלי המטרו אפשר להעביר את כל המטרופולין לעבוד באונליין. הבסיס זה התחדשות המרקמים הקיימים. כל מי שגר ליד הקו האדום - כבר לא נשען על רכב פרטי. זה לא מדע בדיוני, הכל בתהליכי ביצוע. העתיד שלנו, מודל של עיר ללא רכב. כמובן עם תשתיות תומכות. הגיע העת שרשויות מקומיות ידעו לשתף פעולה״.
אביעד מור, מהנדס העיר חולון, הסביר כי הקו האדום צפוי להביא שינוי של ממש באורח חיי התושבים. לטענתו, מערכת הסעת המונים היא "כלי מדהים לצמצום פערים חברה, לתעסוקה ובילוי". אמיר לוטן, סמנכ"ל התחדשות עירונית לוינשטיין, התייחס לנושא סוגיית עליית המחירים וחוסר הוודאות שבאזורים בהם צפויים לקום תחנות מטרו: "פרויקט שצמוד למטרו יש בו כל כך חוסר וודאות, כשהציעו לי פרויקט צמוד למטרו, לא הבנתי מה אני יכול לבנות. אולי בעתיד, בעוד 15 שנה, זה יהיה אחר. כרגע אנחנו סובלים". כמו כן, הוא ציין כי דרוש כוח אדם נוסף במטרה להשלים את הפרויקט במהרה, וכי אין כרגע מספיק ידיים עובדות.
גילי פייגלין, סמנכ"לית התחדשות עירונית צמח המרמן אמרה כי הפקקים בגוש דן צפויים רק להחריף, ולכן יש להוביל למדיניות של אפס חניות בכל המרכז – "לא משנה אם זה קרוב למטרו או רכבת קלה". לדבריה, בכדי לשנות את התודעה הציבורית יש למנוע חניות בניינים חדשים, ובכך לאלץ את הציבור לנסוע בתחבורה ציבורית. נתי גלבוע, סמנכ״ל התחדשות עירונית שיכון ובינוי מתח ביקורת על כך שמבחינת תשתיות ותחבורה – ישראל מסתמנת כמדינת עולם שלישי. "הגודש בלתי סביר. למשל בעיר כמו נתניה, ביציאה ממנה, יש לנקוט בצעדים של בעל הבית השתגע. מי שירצה לעלות על הכביש ישלם. מי שלא, יסדרו לו שאטל בנתיב המהיר".
עמית אופק, יו"ר ועדת ערר במחוז דרום ויו"ר הועדה לפיצויים למיזם המטרו, טען כי חוק המטרו ייצור פרנסה לעורכי דין ושמאים מאחר ואין סדרי דין לעבודה נכונה בכל נושא הפיצויים למי שעשויים להיפגע מהעבודות להקמת הפרויקט. "הגענו לנקודה שבה בשלה העת לבחון הנחות יסד שקיימות במערכת החוקית ומערכת התכנון והבנייה".
צילום: יח"צ
עוד ב-
ערן רולס, יו״ר מרכז הבנייה הישראלי: ״זו שנה נוספת שאנו מקיימים את כנס הנדל״ן בירושלים ולא בכדי. ירושלים מובילהאי במדדי התחדשות עירונית תוך הבנה בצורך הרב שיש בכך. תוכן הועידה השנה חשוב אף יותר משנים קדומות ואני מקווה שהמדינה ונציגי הממשלה שיקחו חלק, ישכילו לקצר תהליכים על מנת ליצור הצפה של דירות, הורדת מחירים ומתן אפשרות לזוגות צעירים לקנות בית במדינת ישראל".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(6):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה
-
5.מירי רגב אסון לתחבורה. היא לא קידמה כלום רק תקעה מקלות (ל"ת)מוטי בר-נס 06/2024/02הגב לתגובה זו0 0סגור
-
4.שכחתם גם שהנכדה של קסטנר ימח שימהסמי שמעון 06/2024/02הגב לתגובה זו0 1היתה שרת התחבורה פה , העיקר הכול מיריסגור
-
3.לבחור שר/ת התחבורה אחר/תדורון 05/2024/31הגב לתגובה זו1 0צריך לזרוק את מירי רגב ממשרד התחבורה. היא הורסת את הענף והמשרד התחבורה במו ידיה. לפני שנתיים משרד התחבורה והממשלה אישור שני קווי המטרו ואחד מהם שהוא יתחיל מרחובות עד צומת גלילות, מאז שמירי רגב שמעה על זה היא הייתה נגד והצליחה לגרום לזה שהממשלה תיפול ויפספסו את ההזדמנות הזו להתחיל את העבודות בעיצומן על שני קווי המטרו כמו שעובדים על שני קווי הרכבת הקלה. כשהיא נכנסה לתפקיד דבר ראשון עשתה זה להחרים את המטרו כי בעיניי מירי רגב רכבת המטרו היא שמאלנית ולכן כולנו סובלים מהפקקים הציקלוניים האלו והכאוס בכבישיםסגור
-
2.מבחינת תחבורה- מערכת הסעת המונים זו מדינת עולם שלישי (ל"ת)ותודה לשלטון הכושל 05/2024/30הגב לתגובה זו1 0סגור
-
1.לזרוק את מירי רגב מהחברה הישראליתדורון 05/2024/30הגב לתגובה זו2 1פרוייקט המטרו מתעכב משום שמירי רגב אנטית מטאו כי בעינייה רכבת מטרו זו רכבת שמאלנית ולכן מחרימה את מטרו. אחרי התחקיר על ר"ג לזרוק אותה ממשרד התחבורה כי כולנו סובלים מפקקים הציקלוניים וכאוס בכבישים ששוטפים את מדינת ישראלסגור
-
אני רואה ששכחתם שהנכדה של קסטרסמי שמעון 06/2024/02הגב לתגובה זו0 1היתה פה שרת התחבורה . אבל מי זה מענייןסגור