נדל"ן ותשתיות

המס הזה עומד לחזור? מנהל רשות המסים חושף את התכנית

במסגרת כנס בנושא "רפורמה במיסוי נדל"ן בישראל" של מכון אלרוב לחקר הנדל"ן בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, מנהל רשות המסים שי אהרונוביץ' טען: "בעד החזרת מס רכוש, יש כבר תוכניות שהכנתי בעבר, איך לעשות זאת בצורה חכמה שלא תקשה על הציבור"
מערכת ice |  7
שי אהרונוביץ' מנהל רשות המסים (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי, אביחי סוחר)
כנס של מכון אלרוב לחקר הנדל"ן בפקולטה לניהול ע"ש קולר באוניברסיטת תל אביב, התקיים אמש (שלישי) אחה"צ בפקולטה. הכנס בנושא "רפורמה במיסוי נדל"ן בישראל " נערך בהובלת פרופ' דני בן-שחר ראש מכון אלרוב ורוית הוברפלד מנהלת מכון אלרוב. פרופ' בן שחר הנחה את הכנס והרצה בנושא "האם לחייב בדיווח: על הכנסות בשוק השכירות ועל תנאי התשלום בחוזי המכר". 
לדברי שי אהרונוביץ, מנהל רשות המיסים "אני בעד החזרת מס רכוש בצורה חכמה. חלק מעליית מחירי הדיור בשנים האחרונות נבע גם בשל העובדה שמי שמחזיק בקרקע שאפשר לבנות עליה, הרי שמינואר 2020 אין לו שום תשלום "קנס" שמשלם על קרקע כזו. כעת הוועדה שמונתה  בוחנת את הנושא ותתן המלצתה. יש כבר תוכניות שהכנתי בעבר, איך לעשות זאת בצורה חכמה שלא תקשה על הציבור, למעט אלו שיצטרכו לשלם כמובן. זה תהליך שיצטרך עוד לעבור אישור ממשלה וכנסת. החוק הקודם, היה מאד בירוקרטי וכעת יש לחוקק גם לאור זכות הקניין וזה לא פשוט".
 
בנושא הכוונה לחייב דיווח של משכירי דירות, גם אלו הזכאים לפטור שכיום אין להם חובת דיווח, אמר אהרונוביץ ש"הערכות רשות המיסים לגבי אובדן מס בשוק משכירי הדירות שאינם מדווחים מס כנדרש נאמד בכ 1.5- 2 מליארד שקל לשנה. לגבי הליך הגילוי מרצון, אנו ממתינים לאישור משרד המשפטים בימים הקרובים. האוצר אישר לרשות המיסים תקציב של 100 מליון ש"ח נוספים למחשוב, תקציב, שישמש גם למלחמה בהון השחור ובכלל זה בעניין בניית מאגר מידע למעקב, אחר משכירי הדירות. בכלל זה גם דירות שאינן רשומות בטאבו ע"ש המשכיר. לצורך כך כבר נעשית עבודה אינטנסיבית מול רשם הירושות לגבי צוואות, בתי דין רבניים ועוד. אנו נפנה לכל מי שלטעמנו יש לו דירה שמשכיר ושכח מסיבה כזו או אחרת לדווח לרשות".
לסיכום, אמר אהרונוביץ "בנימה אופטימית, מדינת ישראל עם כל הקשיים של ה 7 לאוקטובר והתקציבים המופנים למלחמה, מצליחה לעמוד יפה מבחינה כלכלית במלחמה המורכבת. במקביל, אנו נצטרך להדק חגורה בצעדים שונים, אבל סה"כ מצבנו יציב כלכלית, גם מבחינת שוק העבודה, הרבעון הראשון היה חיובי. בתקווה שהמלחמה תסתיים והחטופים יחזרו במהרה, נדע  לצאת מהמשבר, כפי שידענו לצאת ממשברים בעבר".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    נצלנים
    מיקי 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד פגיעה בציבור.
    סגור
  • 4.
    למבינים
    יוספי 05/2024/16
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אבל המשמעות היחידה לזה היא לקחת מעשירי צפון תל אביב והרצליה פיתוח ואין סיכוי לזה כי הם השולטים בכל המישרות הבחירות במדינה ובהון כי כל היתר זה עמךשבקושי גומר את החודש
    סגור
  • 3.
    רשות המיסים
    שול 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מנכל רשות המיסים יש תאגיד בניה שעושק בהודו עובדים. ללא תשלום מיסי ם הכל בשחור
    סגור
  • 2.
    רשות המיסים
    נורית צור 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תדעו לצאת מהראש הרקו שלכם
    סגור
  • 1.
    מיסוי
    רח 05/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מטילים עוד ועוד מיסים הקשורים לנושא הדיור.לאן רוצים שמחירי הדיור יגיעו. שוכחים שקורת גג הוא צורך ביסיסי. יוקר המחיה עולה ועולה. למי הולכים כל הכספים האלה?
    סגור
  • רשות המיסים
    שול 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לתשומת מנכל רשות המיסים. יש תאגיד בניה שקיבל היתר לא מזמן עושק ומעלים ,מס מהמדינה עושק הודים שם בשרים לעבוד כאן
    סגור
  • מיסים
    נורית צור 05/2024/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לגנבים מדינת גנבים כולם מלקלקים. מה לעשות חוץ מזה אפשר להלין חסרי בתים בגינות ציבוריות
    סגור