מינויים

ביידן הכריע: זה השגריר האמריקאי הבא בישראל

שר האוצר האמריקאי לשעבר ג'ק לו מונה לשגריר בישראל ע"י הנשיא ביידן. הרפובליקנים ינסו להקשות על מינויו של השגריר, שאם יגיע ינסה לקדם את הסכם הנורמליזציה עם סעודיה
מערכת ice | 
נתניהו עם ג'ק לו ב-2014 (צילום Matty Stern/U.S. Embassy Tel Aviv/Flash90)
הנשיא ג'ו ביידן הכריז היום (שלישי) על ג'ק לו, שר האוצר האמריקני לשעבר, כשגריר הבא שלו בישראל. לו, 68, ששימש גם כראש הסגל של הנשיא אובמה, יעבור ככל הנראה מסכת אישורים מפרכת כאשר הרפובליקנים יבקשו לערער על מדיניותו של ביידן כלפי ישראל.
מערכת היחסים הקרירה בין נשיא ארה"ב לבין ראש הממשלה בנימין נתניהו נמשכת כבר חודשים, בין השאר בגלל המחלוקת המתמשכת על הרפורמה המשפטית, וכן חברי הימין הקיצוני בקואליציה שביידן לא רואה בעין יפה את השת"פ של נתניהו עמם. 

ביידן ונתניהו צפויים להיפגש בסתיו הקרוב בארצות הברית לאחר חודשים של המתנה, ותקופה משמעותית ללא שיחות פנים אל פנים בין השניים. כל זאת למרות ששני הפוליטיקאים מכירים זה את זה כבר עשרות שנים.
אולם ביידן רוצה גם הישגים אמיתיים לקראת הבחירות לנשיאות ב-2024, ופועל להשגת הסכם נורמליזציה בין ישראל וסעודיה, בתקווה להביא לקצת יותר יציבות במזרח התיכון.
לו, יהודי-אמריקאי, שעבד בהשקעות פרטיות בשנים האחרונות, יחליף את טום ניידס כשגריר ארה"ב בישראל. ניידס עזב את התפקיד מוקדם יותר הקיץ. מלבד תפקידיו בבית הלבן ובאוצר, שימש לו כסגן שר החוץ לניהול ומשאבים, וכמנהל משרד הניהול והתקציב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה