מינויים

למרות ההתנגדות והחששות: מי יעמוד בראש משרד הכלכלה?

ניר ברקת צפוי להביא לאישור הממשלה את מינויו של מוטי גמיש, ששימש בעבר כמנכ"ל עיריית ירושלים בזמן שכיהן בתור ראש העיר. הוועדה הממנה הבהירה כי אין מניעה למהלך זה וסיפרה כי התרשמה ממנו מאוד. מתי הוא צפוי להיכנס לתפקיד? 
מערכת ice |  1
ניר ברקת, שר הכלכלה (צילום צילום מסך מתוך רשת MSNBC)
ביום ראשון צפוי שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת להביא לאישור הממשלה את מינויו של מוטי גמיש למנכ"ל המשרד. גמיש שימש עד עכשיו בתור משנה למנכ"ל המשרד. גמיש ידוע בקרבתו לברקת, ולכן רבים העלו חששות בנוגע למינויי המסתמן. עוד חשש שעלה מצד היועצת המשפטית של המשרד הוא חוסר הייצוג של נשים בתפקידי מפתח, אך ברקת הבהיר כי בחן נשים לתפקיד ומצא שגמיש הוא המתאים ביותר למילוי התפקיד.
למרות החששות והדאגות שעלו, ועדת המינויים הבהירה כי בחנה את הנושא בקפדנות וקבעה כי אין ממנו מניעה לשמש בתפקיד המנכ"ל. על-פי פרסום כלכליסט, הסיבה להחלטה של ועדת המינויים היא בשל היותה של המשרה משרת אמון. הוועדה סיפרה כי התרשמו מהמקצועיות של גמיש וכן מהרפורמה "מה שטוב לאירופה טוב לישראל". הקשר בין גמיש לברקת התחיל לפני שנים. כאשר שימש ברקת בתור ראש עיריית ירושלים היה גמיש מנכ"ל העירייה.
מיד עם כניסתו לתפקיד במשרד הכלכלה אישר ברקת את מינויי של גמיש לתפקיד המשנה, וכעת הוא צפוי להעניק לו קידום נוסף. אם המינוי של ברקת יאושר כמצופה גמיש יתחיל את תפקידו בתור מנכ"ל המשרד כבר בספטמבר הקרוב. אמנון מרחב, קודמו של גמיש בתפקיד, התפטר לאחרונה מתפקידו ועבר למגזר הפרטי. שמו עלה לכותרות לאחר שאמר בכנס כי "הצרכנים הישראלים הם פראיירים".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    חשש מהמינוי
    שלום דראב 08/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל המינויים של ממשלות הימין,נבדקות בקפידה, כי הממנים רשעים גמורים.בעוד המינויים של ממשלות השמאל, מתקבלות בטבעיות, כי הממנים הם צדיקים טהורים.
    סגור