דעות

גלנט, תחשוב על חברך יוסי קורקין ז"ל

עמירם לוין בטור מיוחד במלאת 26 שנה לאסון השייטת: "ביבי רוצה שנמסור את מפתחות המדינה לחבורת שרים הזויה, חלקם עבריינים מורשעים ומשתמטי שרות צבאי, שרי שקר וחבורת פשע שאינם יודעים מהי דמוקרטיה. שהם ועוזריהם גדלו בחבל ארץ אחר"
עמירם לוין (צילום פייסבוק/ עמירם לוין)
אסון השייטת מציין כבר 26 שנה והאלוף במיל' עמירם לוין בטור מיוחד ל-ice: חובתנו לנופלים במלחמות ישראל, ועוד יותר, לבנותיהם, בניהם, נכדותיהם ונכדיהם של חברים שלי: אמיתי נחמני, עוזי יאירי, עמית בן חורין, יוסי קורקין, ארז גרשטין, נחמיה תמרי ועוד רבים מדי, זיכרונם לברכה. חברים שבכל מלחמות ישראל עזבו את הבית, עזבו את המשפחה, ורצו אל שדות הקרב כדי להציל את מדינת ישראל. ביבי רוצה שנמסור את מפתחות המדינה לחבורת שרים הזויה, חלקם עבריינים מורשעים ומשתמטי שרות צבאי, שרי שקר וחבורת פשע שאינם יודעים מהי דמוקרטיה. מפני שהם ועוזריהם גדלו בחבל ארץ אחר. אלו שרים שמעודדים טבח בפלסטינים הנתונים לשלטוננו, זה שר גזען שבוזז את תקציב המדינה ומונע תקציב מהערבים רק כי הם ערבים. לשר משפטים שרוצה רשות אחת ללא מערכת משפט עצמאית.
אנחנו לא ניתן לביבי וחבורת שריו להפוך את ישראל לדיקטטורה. לא נשקוט עד שננצח ואני פונה מכאן ליואב גלנט, כשאתה חושב על ביטחון ישראל, תחשוב על חברך יוסי קורקין שנפל בקרב – את מי תרצה כשתצא למלחמה? את ממשיכי דרכו או את כנופיית המשתמטים של בן גביר, סמוטריץ וגולדקנופף? אבי דיכטר, עצום לרגע עיניים וחשוב על חבריך חללי צה"ל - ברק שרעבי ואמיתי נחמני. במי תבחר כשותפיך לבניית עתיד טוב יותר במדינה האהובה עליך? בממשיכי דרכם, או בכנופיית פורעי חוק ומחרחרי המלחמה שהשתמטו בכל דרך מצה"ל? ואתה ניר ברקת – האם אתה רוצה לחיות במדינה של ממשיכי דרכו של מפקדך סרן מוקי קישנבך, ועוזי יאירי מח"ט הצנחנים? או תעדיף חבורה שמפלה נשים ולה"טבים הזורקת אבנים על חיילי צה"ל?
אני קורא לכם, זהו קרב חיינו, אבל זו גם הזדמנות חייכם - היו אמיצים. כאן ובכל הארץ תמצאו את מאות האלפים ממשיכי דרכם של החברים שלכם ושל כולנו. אני רוצה לחזק מכאן את הרמטכ"ל הרצי הלוי, מפקד חיל האויר תומר בר, אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקדי צה"ל. עמדו איתן מול "בוגרי הגבעות" פורעי החוק של סמוטריץ' ובן גביר המנסים לגרור אתכם לפשעי מלחמה. הם הראשונים שיפנו לכם עורף ויברחו. היו אמיצים ונחושים מול מחרבי ישראל ואם יגיע הרגע הנורא בו תדרשו להכריע בין בית המשפט לממשלת עבריינים, בחרו בדמוקרטיה – כולנו נעמוד מאחוריכם ללא מורא וללא סייג.
אנחנו כאן כדי להפיל את הממשלה הפושעת הזו, אבל אתם כאן בשביל היום שאחרי. אל תתכופפו, אתם תאריכו ימים יותר מהממשלה. החבורה הענקית והנפלאה שבחרה להפסיק להתנדב לדיקטטורה ולהמשיך ולהתנדב לדמוקרטיה, תתייצב כולה. כשמאחוריהם מדינה שהם מזדהים עם ערכי היסוד שלה - איש לא יוכל להם. במאבק הזה נפעל ללא נשק חם וללא שפיכת דם, אבל שאיש לא יאיים עלינו במלחמת אחים. עלינו לא יאיימו, לא בהכפשות ולא במכתזיות. אנחנו ננצח את הקרב הזה ונהפוך את השבר הגדול.
הכותב: עמירם לוין, אלוף במילואים בצה"ל שהיה מפקד פיקוד הצפון. במשך שנים רבות שירת בסיירת מטכ"ל, פיקד עליה, והיה שותף לאחדות מפעולותיה הבולטות. שימש גם כמשנה לראש המוסד וכיושב ראש החברה הלאומית לדרכים
תגובות לכתבה(32):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 22.
    הממשלה הזאת היא תוצר בחירה דמוקרטית של רוב העם. אולי הש
    גדי 09/2024/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי השיטה הדמוקרטית לא מוצאת חן בעינכם, אולי צריך להחליף את העם. אבל לא מדובר בממשלה פושעת אלא בממשלה נבחרת. אני יודע שקשה לכם לשמוע את זה, במיוחד שהרי אתם "מצילי הדמוקרטיה" וקשה לדעת שהשיטה הזאת לא תומכת בכם. אבל זאת האמת.
    סגור
  • 21.
    היה לי חלום על ממשלה אחרת
    דוד מהשרון 09/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לפני מספר חודשים היה לי חלום מוזר ונזכרתי בספרו של דן אריאלי "לא רציונלי אבל לא נורא" : ממשלת גנץ ממנה את דרעי לשר הפנים. כולם בשמאל הפוליטי ובתקשורת (כולל עמירם לוין כמובן) משבחים את הרב אריה דרעי, על גילוי אחריות למופת בשעה קשה זו למדינה, הממשלה מצטלמת בבית הנשיא יחד עם אסתר חיות שמחבקת אותו בחום (מילולית עקב איסור נגיעה). אם החלום היה מתגשם, הייתי משנה את מטבע הלשון בספר של אריאלי ל - לא רציונלי אבל הגיוני. טול קורה עמירם, הרי גנץ מסר לחרדים דף ריק עם חתימתו למטה כדי שימלאו את דרישותיהם. האם גם אז היית פונה כך אל הרמטכל לשעבר גנץ?
    סגור
  • 20.
    דבר והיפוכו
    ZB 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי שלא מצליח להיבחר מבקש ממי שנבחר לבגוד בבוחריו בשם ה"אמת" והדמוקרטיה
    סגור
  • 19.
    אנחנו כאן בגלל אנשים כמו עמירם לוין. כל המברברים השתמטו (ל"ת)
    בתוך הארון 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 18.
    מגעילים
    שרה 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מה קרה מר לוין??? תוצאות הבחירות לא לטעמך????
    סגור
  • טען עוד
  • 17.
    פריוילג המדינה לא של אבא שלך גם לטוראי ששירת בצהל כטבח
    ישראל 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 2
    הגיעה הזמן שתפנימו יש חילופי משמרות במדינה זמנכם עבר
    סגור
  • 16.
    עמירן לוין - אתה עבריין
    רפי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אתה וכל האנרכיסטים שגידלתם כאן. תנו לחיות בשקט. תפסיקו עם התבהלה וההתססה, גמרת את המדינה. 1% ממהרס בגללך = 100% ממה שתרמת למדינה הזאת. תלכו קיבינימט כל "הגיבורים" ששיסעו כאן מדינה בגלל כלום ושום דבר. הנדל"ן טוב בקיסריה.... תמכור עכשיו = 5 דירת בברלין.
    סגור
  • 15.
    מה זה דמוקרטיה ?
    עוגי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מעולם לא אהבתי את עמירם לוין אך הפעם אני מסכים עמו כמעט מילה במילה . קיים במדינה אספסוף שהשיג רוב בכנסת וחושב שהישג זה מקנה לו את הזכות לעשות ככל העולה על דעתו גם שהתכניות לא הועלו במצע הבחירות שלו . דמוקרטיה אין תפקידה לרמוס את זכויות המיעוט , חבל להוסיף , עצם השקפתם שההתנדבות היא חובה מעידה על רמת החשיבה . שמא יחליט הרוב לשנות את שם המדינה , כפי שעשה מודי חברו של נתניהו בהודו ? דמוקרטיה הוא שלטון העם ואילו כאן מתנער הימין ממנגנוני הבקרה כי הממשלה שולטת היום בכנסת ועתה רוצה לשלוט גם במערכת המשפט , ומעל ביבי השולט בממשלה . עמירם , אל תירא .
    סגור
  • תגובה
    שרה 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מדוע אספסוף, אזרחי המדינה שהם לא פחות ממך.....אין כבר קיום חוטבי עצים ושואבי מים......
    סגור
  • 14.
    איך זה שהשמאל אין לו מנהיג ???
    אין לכם ולא היה מנהי 09/2023/23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עמירם איך זה שעד עכשיו אתם בשמאל שמתייימרים להיות נאורים - חכמים משכילים וכל מיני עם אוסף של לשעברים צבא/ משטרה - אומנות - כלכלה - אקדמיה - כמה זמרים - חמולות של תקשורת וסוחרי פרסומות - מקבצים נדבות ותתיכה בחו"ל - לא הצלחתם לייצר אן להעמיד מנהיג שיוביל אתכם ושכולכם תהיו מאחוריו ? זה לאורך ההיסטוריה של השמאל - חשבת על זה ? יש לך תשובה או שנגיד לך אותה ?
    סגור
  • 13.
    זאת מדינה אחרת - לא ישראל!
    ק. פריש 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 3
    ישראל מתה מיום שהיצור מקיסריה בעזרת כנופיות השתלט עליה.
    סגור
  • נכון, אנשים כמו עמירם לוין הקסיירתי (ל"ת)
    משה 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    אתה אזרח כמוני אל תתבלבל!
    קצין בגולני מיל 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ואין שום קשר לדמוקרטיה. כן מר לוין - בטח נפגשנו פה ושם, ואני חושב שאתה טועה. כאן באזרחות , רוב המדינה חושב אחרת. ברמה האישית אני חושב ששימוש בשם מי שמת הוא לא ראוי.
    סגור
  • למבולבל 12
    עוגי 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    3 2
    עמירם הזכיר שמות אנשים שאינם עתה בחיים , הוא הזכיר אותם לטובה , לדוגמה . ולמה הזכירו את בן גוריון שנפטר (בסמוך למלחמת יום הכיפור) - לצורך פרשנות למגילת העצמאות ? ולמה מזכירים בכל פורים את מרדכי היהודי ? ואם רוב המדינה חושב אחרת , יואיל הדיקטטור להכריז על מישאל עם .
    סגור
  • תשובה
    שרה 09/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 1
    עמירם לוין עבר זמנו, נכון היה לוחם אבל, הגיבורים האמיתיים שוכבים באדמה ולא הפכו למיליונרים ממורמרים.......דיקטטור, סליחה הוא נבחר עם 64 מנדטים של אזרחי המדינה גם באם הם לא לטעמך המעודן.....
    סגור
  • 11.
    קורבנות השלום
    אזרח ותיק 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל "הלשעברים" חבריך מלאתם בתי קברות מתוך זה שפשלתם ביום כיפור, ובנוסף בהסכמי אוסלו, איבדתי גם אני חברים, שקראתם להם "קורבנות השלום", אזהגיע הזמן שתשבו בשקט, ואתם לא יותר חכמים מהחייל הלוחם הפשוט.
    סגור
  • 10.
    דיקטטורה היא שלטון לא מוגבל על ידי אנשים לא נבחרים
    דן 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 1
    נאמר שדמוקרטיה היא השיטה הכי פחות גרועה שיש. ואכן גם אני לא מרוצה משרים מסויימים ומהתנהגויות מסויימות של הממשלה. אבל אותם אפשר יהיה להחליף. המערכת המשפטית היא מערכת פוליטית שנוגסת בדמוקרטיה הישראלית. הכהן הגדול אהרון ברק מוביל אותה לשליטה מלאה על תהליכי החקיקה והפעילות השוטפת . מערכת של שופטים ויועצים יבטלו חוקים, יקבעו נורמות התנהגות, יפקדו על המערכת הביצועית מה לעשות ומה לא לעשות. ללא אחריות, ללא שיתנו את הדין על שגגות וחטאות. לא מוכן לקבל סמכות של מי שמכשיר אוהדי מחבלים לשבת בכנסת, שפוגע בזכותה של מדינת ישראל לקבוע את כללי ההגירה שלה ושמירתה כמדינה של העם היהודי. מי שמפגין נגד פעולה החביבה על בית המשפט וחוסם כביש עונשו עד 10 שנים לעומת מי שמפגין נגד הרפורמה והרי הוא מיישם את זכות ההפגנה הקדושה.
    סגור
  • 9.
    עמירם צודק!
    אמיתי 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    5 3
    ביבי היה צריך לקיים את ההסכם עם גנץ וכל הבלאגן היה נמנע. הכניס את עצמו ואת ישראל לבעיה גדולה.
    סגור
  • גנץ לא יודע לנהל מפלגה. (ל"ת)
    מממ 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • גנץ הוא סמרטוט ימני (ל"ת)
    ק. פריש 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • מכל הזבל שיש הוא כנראה הכי פחות גרוע , זה גם משהו (ל"ת)
    אבנר 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 8.
    לעמירם - חלק ב
    צאלים ב 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מתוך סקרנות ניגשתי לראות מהם ה-250 חוקים שיהפכו אותנו לדיקטטורה. האמת התביישתי. התביישתי למניפולציות שהשמאל עושה. התביישתי שגם שמאל ערכי וחכם נופל למניפולציות הללו. (אפילו בג"צ טען שהעותרים לא באמת מאמינים שזה סוף הדמוקרטיה. בנוסף להזכירך הרבה מהשמאל היו בעד כל השינויים הללו במערכת המשפט. העניין הוא שהכל בא מפוזיציה. אז מכיון שהם לא נבחרו לקואליציה אז הם תוקפים.) זה באמת מדאיג אותי איך חלק מהשמאל נפל לזה. הדרת נשים, מחיצות וכו... למה אי אפשר לכבד גם אותם. למה אי אפשר לאפשר שחייה נפרדת או הופעה רק לנשים בלבד. תכבד גם את רצונם של אלו שרוצים זאת. חיה ותן לחיות. לגבי להטבים יור הכנסת להטב.. אז הגזמתם בקטע הזה... העניין של הדתיים עם הנושא הוא דווקא ההקצנה. לקחת את כל נושא הלהטב לקיצוניות כמו שהיה באמריקה שהיום דרך אגב חוזרת אחורה כי היא מבינה שהם השתגעו . ילד בן 8 לא יכול להחליט ולבצע שינוי בגופו רק כי הוא רוצה. בגיל 18 כשיידע מה ההשלכות אז שיעשה מה שבא לו. לגבי הדתה – להכריח שכולם יניחו תפילין ..נו באמת?? לדתיים יש ילדים חילוניים. זה לא יקרה.
    סגור
  • 7.
    לעמירם היקר- חלק א
    צאלים ב 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 1
    עמירם היקר, אתה לא זוכר אותי, אבל אני כן זוכר אותך. נפגשנו באסון צאלים ב במסדרון ושנינו רצנו ובטעות אם זכרוני לא מטעה אותי קצת התנגשנו. אני ימני ואני התנדבתי ושרתתי שם. תבין, אין הבדל ביני ובין סמוטריץ. כמוני יש עוד מאות אלפים. אנו ציבור ציוני ימני, מסורתי וגם דתי שלא משתמט. אם סמוטריץ משיחי -אז גם אני ועוד רבים שכמותי. אתה לא חשבת שאני כזה. אז אולי גם הוא לא כזה? אתה נופל להכללות של התקשורת. זוכר מה לימדו אותנו? לרדת לנתונים הגולמיים... לא לתת כמו במלחמת יו"כ לקונספציה לשבות אותנו. אולי תיפגש לשיחה משמעותית עם סמוטריץ? מבטיח לך שתופתע לטובה. כן אנשים לפעמים אומרים שטויות והתקשורת יודעת להוציא מפרופורציה ובמיוחד אם זה מהימין. תיפגש איתו. אין לך מה להפסיד. תתפלא... הוא לא בא לעשות הדתה ולא נגד להטבים במישור האישי או הלאומי. אח שלו בכלל לא דתי. צר לי שאינך רואה איך נשבתם בקונספציה שאינה נכונה. עזוב כרגע את ביבי. כולנו מבינים מה זה פוליטיקאים ומי זה ביבי. ביבי לא העניין פה. אתם מובילים לסרבנות ולקיצוניות ולפירוד העם ולנזק בחו"ל. מה, הקול שלי בבחירות לא שווה כמו הקול שלך? למה? מתוך סקרנ
    סגור
  • 6.
    כל מילה בסלע. כל הכבוד ללוין ! (ל"ת)
    ציון ירושלים 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 4
    סגור
  • 5.
    מה זו השנאה העצומה שגורמת לאיש כזה להסית ולהשמיץ כל כך. (ל"ת)
    רוית עצובה 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 4.
    עמירם לוין היה לוחם גדול והיום לוחם נגד יהודים . (ל"ת)
    פוליטיקה 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • כן לוחם גדול נגד הימין המשיחי, לכן עדיין גדול (ל"ת)
    אבנר 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • 3.
    לעמירם- חלק ג
    צאלים ב 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בקיצור יש עוד הרבה מה להגיד. אבל הכי חשוב זה תקשורת. לך תיפגש ותדבר עם הצד השני.
    סגור
  • 2.
    זקנתך מביישת את נעוריך (ל"ת)
    אסף 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 4
    סגור
  • הפוך גוטה (ל"ת)
    אבנר 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 1.
    עצוב לראות שאלו הם הגנרלים שלנו...
    יוסי 09/2023/20
    הגב לתגובה זו
    4 4
    לראות את הגנרלים מדברים כאלו שטויות. על מי סמכנו ?
    סגור
  • עובדה שאתה עדיין כאן, מי אתה בכלל? עשית משהו? (ל"ת)
    אבנר 09/2023/21
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור