תקשורת ומדיה

טראמפ מזהיר: "נספוג את המכה הקשה בהיסטוריה"

על רקע מערכת הבחירות בארה"ב שתתקיים השנה, המועמד והנשיא לשעבר העלה פוסט לרשת החברתית אותה פתח, ובו הוא הזהיר כי אם לא ייבחר לנשיאות, "ארה"ב תספוג את המפולת הגדולה ביותר של שוק המניות"
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
על רקע מערכת הבחירות לנשיאות בארה"ב, המועמד והנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, טוען כי אם הוא לא ינצח בבחירות, ארה"ב תספוג את המפולת הגדולה ביותר בהיסטוריה של שוק המניות – מה שצפוי לגרום לאירוע גרוע במיוחד בקנה המדינה של 'השפל הגדול' בשנת 1929.
בפוסט שהעלה לרשת החברתית אותה הקים בשנת 2022, Truth Social, הוא טוען כי הכלכלה תחת הנשיא ג'ו ביידן נמצאת במצב נוראי, והאינפלציה הגבוהה פגעה במשקי הבית בארה"ב מה שהוביל גם לשחיקה בכוח הקנייה של הצרכנים. "הדבר היחיד ששומר על הכלכלה 'בחיים', הוא מה שהושג במהלך ממשל טראמפ", כתב.
טראמפ ציין כי על פי מדדים מסוימים, רמת האינפלציה מאז עזב את תפקידו היא מעל ל-30%. אמנם קשה להסתמך על טענה זו, אך נתונים ממשלתיים רשמיים של הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה (BLS) מראים כי המחירים אכן עלו ב-17% מאז שביידן נכס לתפקידו.
‏"האינפלציה קצת נרגעה עכשיו, אבל זה בגלל שהכלכלה לא טובה. מספרי המשרות מזויפים כי מיליוני אנשים לא מחפשים עבודה", ‏‏הסביר הנשיא לשעבר. עוד הוא מסביר כי מספר המשרות הפתוחות הגיע לרמתו הנמוכה ביותר מאז מרץ 2021, הזמנות חדשות לסחורות מתוצרת ארה"ב ירדו באופן חד, ומדד פעילות מפעלים מראה כי פעילות הייצור בארה"ב התכווצה במהלך 13 החודשים האחרונים.
‏עם זאת, כאשר השווקים מצפים שהבנק הפדרלי ילחץ על בלמי העלאות ריבית נוספות כדי להקל באינפלציה בחודשים האחרונים, שוקי המניות עלו וסנטימנט הצרכנים דווקא נראה חיובי בדצמבר. ‏מדד ה-S&P 500 עלה בכ-24% ב-2023 ומתקרב לשיא כל הזמנים, בעוד הדאו ג'ונס עלה לאחרונה גם הוא לשיא.‏ ‏זו התפתחות שהנשיא טראמפ (בעל תואר בכלכלה מבית הספר היוקרתי וורטון שבאוניברסיטת פן) מייחס לציפיות החיוביות סביב הבחירות בשנה הבאה.‏
בהיבט הסקרים והפופולריות של ביידן בקרב הציבור -  התמיכה בו הגיעה לשפל של כל הזמנים. רק 34% מהמצביעים בסקר האחרון של אוניברסיטת מונמות' ראו בחיוב את תפקידו של הנשיא ביידן, וזו ירידה לעומת 54% זמן קצר לאחר תפקידו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה