תקשורת ומדיה

ההיסטוריה חוזרת על עצמה: שפילברג מתעד ניצולים משבת השחורה

לקרן השואה של הבמאי המוערך, נגבו כבר 130 עדויות של קורבנות מאותה שבת שחורה. "מעולם לא דמיינתי לעצמי שאראה ברבריות בלתי נתפסת כזאת נגד יהודים", כתב שפילברג באתר הקרן

מערכת ice | 
סטיבן שפילברג מברך את צופי i24news (צילום מסך: יוטיוב) (צילום צילום מסך: יוטיוב)
הבמאי הידוע סטיבן שפילברג, מעולם לא דמיין לעצמו שיצטרך לחדש את פרויקט 'קרן השואה' בשל סוג של שואה שנייה שקורית בימים אלו לעם היהודי. בסוף השבוע האחרון, הבמאי היהודי הגיב לראשונה לאירועי הטרור של ה-7 באוקטובר והביע זעזוע מהזוועות שחוללו החמאסניקים. 
בהודעה שמאשרת את קיום הפרויקט באתר קרן השואה, שפילברג כתב: "אני מעולם לא דמיינתי שאצפה בכזו ברבריות נגד יהודים במהלך חיי. שתי היוזמות - להקליט ראיונות עם הניצולים של המתקפה ב-7 באוקטובר והמשך איסוף העדויות של ניצולי השואה שואפים לממש את ההבטחה שלנו לשורדים: שהסיפורים שלהם יוקלטו וישותפו במאמץ לשמר את ההיסטוריה כדי לפעול למען עולם ללא אנטישמיות או שנאה משום סוג. אנו חייבים להישאר מאוחדים בחזית אחת במאמצים הללו".
את קרן השואה יזם שפילברג בשנת 1994. מטרת הקרן היא  לתעד בהקלטות וידאו ניצולי השואה. העדים כללו יהודים ניצולי השואה, צוענים והומוסקסואלים שנרדפו על ידי המשטר הנאצי. כעת, בימים אלו כאמור, נוסף לקרן, פרוייקט תיעוד ניצולים מאותה שבת שחורה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה