תקשורת ומדיה

הציטוטים מישיבת הקבינט נחשפים: "הם עוברים שואה"

הקלטות חדשות חושפות מידע שנאמר בפגישה בין חברי הקבינט לנציגי משפחות החטופים, וביניהן תיעודים מזעזעים. "הם נוגעים בבנות", אמרה אחת החטופות שחזרה. רה"מ נתניהו התייחס לזעקות המשפחה והכריז: "אם תיווצר הזדמנות להחזיר את כולם, כולנו נסכים לזה"
מערכת ice | 
בני גנץ, בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום פלאש 90/ מרק ישראל סלם/ POOL, דובר צהל)

ישיבת קבינט המלחמה שהתקיימה לאחרונה וערכה למעלה משעתיים חושפת ציטוטים רגישים ועדויות של חטופים שחזרו מהשבי. המידע שנחשף כעת, עוזר לנו להבין את גודל האירוע בו שרויים ישראלים רבים בשבי החמאס, גם ברגעים אלו ממש.

ע"פ חשיפת חדשות ערוץ 12, חטופה ששוחרה אמרה: "פצצות של מטוס התפוצו מעלינו. לחמאס זה לא הזיז, הם המשיכו לישון. הם נוגעים בבנות". חשוב לציין שזהו אינו הציטוט המלא, והתיאורים בהמשך צונזרו. עוד נאמר על ידי ביתה של חטופה ששוחרה: "גילחו לאבא שלי את כל השערות בגוף". אמא של חטופה הפצירה: "אל תהפכו אותנו למשפחות שכולות", "הם עוברים שואה שם, הם בתת-תנאים, מורעבים לגורלם".
 


בהמשך, אבא לחטוף שאל את הקבינט: "אתם מכירים מצוות פדיון שבויים? יודעים מה זה בכלל?", ולו רה"מ נתניהו השיב: "אם תיווצר הזדמנות להשיב את כולם במכה אחת, אתם חושבים שמישהו כאן לא יסכים לזה?". שר הביטחון גלנט אמר: "זה לא שנביא להם את כל האסירים לגבול ונגיד להם קחו והם יחזירו אותם", ובכך הסביר שהסיטואציה מורכבת. נתניהו סיכם: "חדרתם את הלב וגם אל השיקולים שלנו. אם זה המסר שרציתם להביא - הבאתם אותו".

בהקלטות שנשמעו מתוך הישיבה, נתניהו ציין כי מי שעצר את מתווה החטופים זה "הצד השני (החמאס), לא אנחנו". בתגובה נשמעה הקריאה מצד המשפחות: "זה קשקוש". רה"מ טען כי מה שנאמר בישיבה הן עובדות ברורות, ואף אמר כי הוא "מכבד אותן (המשפחות) יותר מדי". עיקר הדברים שעברו בישיבה היא כי אם תהיה עסקה להשבה של כל החטופים, היא תתקבל מיד אך כרגע לא על הפרק.
מבחינת משפחות החטופים, התקווה והציפייה העיקרית (מלבד החזרת החטופים, כמובן) היא קשר רציף עם חברי הקבינט, בניגוד למצב הקודם בו הם היו צריכים להתווכח ולהילחם על הזכות לדבר בפניהם.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה