תקשורת ומדיה

יום הקולנוע הישראלי: אלו הסרטים הישראלים הכי מרוויחים

בפעם השנייה השנה, יום הקולנוע הישראלי של משרד התרבות והספורט יוצא היום לדרך: למעלה מ-50 אלף כרטיסים נמכרו עד כה. לפי הערכות, הסרטים הנמכרים ביותר הם: "7 ברכות", "גן קופים" ו-"ההילולה"
מערכת ice | 
קולנוע (צילום freepik)
יום הקולנוע הישראלי יתקיים היום (רביעי), ב-80 בתי קולנוע ואולמות בכל רחבי הארץ, עם 40 סרטים ישראלים חדשים, 31 מהם בהקרנות בכורה. עד כה נמכרו  למעלה מ-50 אלף כרטיסים נמכרו עד כה.
 
בניגוד לשנים קודמות, בהן הקהל הישראלי התקשה לצפות בסרטים המועמדים לפרס אופיר בסמוך לטקס, השנה כל המועמדים והזוכים יוקרנו ביום הקולנוע הישראלי: "בית", "לרוץ על החול", "הפילגש", "החייל הנעלם" ו"7 ברכות", הנציג הטרי של ישראל לאוסקר.  
 
הסרט "7 ברכות", של אלינור סלע וריימונד אמסלם, הוא הזוכה הגדול בטקס פרסי אופיר, עם 10 פרסים מתוך 12 מועמדויות, בין היתר פרס שחקנית המשנה לשחקנית תיקי דיין. לאור כל זה הוא ייצג את ישראל בטקס האוסקר הקרוב. 
 
"גן קופים" הוא סרטו החדש של אבי נשר, מבכירי הבמאים הישראלים, בכיכובם של אדיר מילר, יניב ביטון, שני כהן, ערן זרחוביץ ותגלית השנה בקולנוע סוזנה פפיאן. לאחרונה נשר הצהיר כי זהו סרטו האחרון, ושהוא משמש כמעין מכתב פרידה מקריירה ענפה. הסרט היה מועמד ל-11 פרסי אופיר.
  
לצידם, תינתן הזדמנות נוספת לקהל הרחב לצפות שוב בסרטים המדוברים של השנה: ״ההילולה: שנות ה-90 הסרט״, ״החבר השמן שלי״, ״כולם מחכים רק לי״, ״המזח״, ״העיר הזאת״ ועוד. 
שר התרבות והספורט מיקי זוהר: "אני שמח על ההיענות הגבוהה לצפות בסרטים תוצרת כחול-לבן ביום הקולנוע הישראלי. בפרט כאשר מדובר ביום קולנוע שמתקיים השנה בשנית. יש לנו קולנוע נהדר, סרטים נפלאים, ועוד לא מאוחר לרכוש היום כרטיסים בבית הקולנוע הקרוב לביתכם".
 
במסגרת יום הקולנוע יוקרן גם מספר שיא של סרטים תיעודיים, ביניהם הסרטים המוערכים והמדוברים של השנה: "האסיר X", "שלושתנו", "לרפא געגועים", "חיים ומוות בלוד", "ימי תום", "סרט בסנטר", "מלך החגיגת" ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה