תקשורת ומדיה

יעל בר זוהר נשברת וחושפת "סטטיסטיקה מטרידה": "אל תפחדו להתלונן"

אחרי שהפרקליטות הודיעה על סגירת 20 תיקים נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שחשוד בעבירות מין, יעל בר זוהר זעמה: "הכותרת הזו לא מניחה לי, הסטטיסטיקה מטרידה, אחת משלוש נשים עוברת פגיעה מינית בחייה, אחת מתוך חמש נשים עוברת אונס, אחת מתוך חמש ילדות עוברת תקיפה מינית עד גיל 12 ורק 6% מהנפגעות מדווחות לרשויות - רציתי לחזק את המתלוננות, אל תפחדו ואל תרגישו אשמות"
מערכת ice | 
יעל בר זוהר ותביעת הענק (צילום shutterstock, אינסטגרם/ יעל בר זוהר)
אחרי שרק אתמול (שלישי) הפרקליטות הודיעה כי סגרה 20 תלונות מתוך 22 אשר הוגשו נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, החשוד בניצול ופגיעה מינית לכאורה בלקוחותיו, כאשר 20 מהמתלוננות בתיק קיבלו הודעה על גניזה של תיק החקירה בשל חוק ההתיישנות והעדר ראיות. כמו כן חלק מהתלונות נמשכו על ידי המתלוננות עצמן לאחר עימות עם החשוד, מי שהחליטה לתקוף את ההחלטה ולהגיב בכאב לכך היא לא אחרת מאשר השחקנית ומגישת הטלוויזיה, יעל בר זוהר, שהתייחסה לנושא ב'חדשות הבוקר' עם ניב רסקין בקשת 12.
יעל בר זוהר על סגירת התיקים נגד שי אביטל: "כותרת שתפסה אותי ולא מניחה לי על פרשת שי אביטל. מתוך 22 נשים שהתלוננו נגדו נשארו שתי חקירות בלבד, לפני יומיים הפרקליטות סגרה 20 תיקים, 6 תלונות נסגרו בגלל התיישנות וחמישה תיקים נסגרו בגלל היעדר ראיות מספיקות. רסקין, כאב לבנות, כששמעתי על זה ישר חשבתי עליך כשראיתי את הסטטיסטיקה הדי מטרידה הזאת, אחת משלוש נשים עוברת פגיעה מינית בחייה, אחת מתוך חמש נשים עוברת אונס, אחת מתוך חמש ילדות עוברת תקיפה מינית עד גיל 12 ורק 6% מהנפגעות מדווחות לרשויות, אז כן רציתי לחזק את כל הנשים שהתלוננו ולבקש שלא תפחדו ולא תרגישו אשמות ואל תפחדו להתלונן".

בחזרה להליך המשפטי נגד אביטל - יחד עם סגירת 20 התיקים, ישנם עדיין שלושה תיקים שמשפטם ממשיך להתנהל מתוכם שניים בחשד לביצוע מעשה סדום או מעשה מגונה והשלישי בחשד לשיבוש מהלכי חקירה. נזכיר כי בית המשפט החליט במרץ האחרון  לשחרר את סוכן הדוגמניות לשעבר שי אביטל, החשוד בעבירות מין בשתי נשים, למעצר בית אחרי שהוסגר מהולנד.
 
אביטל זומן לראשונה לחקירה באוקטובר 2021, לאחר שנחשפו עדויות של כ-30 נשים כי הטריד אותן מינית בעקבות תחקירים מקבילים של חיים אתגר בקשת 12 וגיא לרר ברשת 13. לאחר הפרסומים בתקשורת, אביטל מיהר לעזוב את הארץ ונמלט בין מדינות אירופה.
26 תלונות הוגשו נגדו לבסוף, אך רק שתיים מהן הבשילו לכדי בקשת ההסגרה, שהובילו למעצרו באמסטרדם באוגוסט אשתקד בדצמבר שעבר אישר בית המשפט המקומי באמסטרדם לקבל את בקשת הסגרתו לישראל של אביטל לישראל. מאז הסגרתו של אביטל לארץ, התקבלה במשטרה תלונה נוספת מצד אישה שלישית שטענה שפגע בה מינית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה