תקשורת ומדיה

סערה במצרים: למה מעוניינים לאסור את השימוש בנטפליקס במדינה?

נטפליקס שיחררה את הטריילר לסדרת הדוקו - דרמה "המלכה קליאופטרה" והתגובות במצרים סוערות. במדינה טוענים כי קליאופטרה בכלל לא הייתה שחורה ושנעשה ניסיון לשכתב את ההיסטוריה
מערכת ice |  1
נטפליקס (צילום vecteezy)
סערה במצרים: נטפליקס שיחררה את הטריילר לסדרת הדוקו - דרמה המצופה "המלכה קליאופטרה והעם המצרי סוער בגלל הליהוק של קליאופטרה. במדינה טוענים כי קליאופטרה לא הייתה אישה שחורה וכי בנטפליקס מנסים לשכתב את ההיסטוריה. הסדרה צפויה לצאת ב-10 במאי.
משרד התיירות והעתיקות המצרי פרסם הצהרה ובו טען כי הסרט: "דורש מהאחראים על הפקתו לחקור את הדיוק ההיסטורי ולהסתמך על עובדות היסטוריות ומדעיות". ד"ר מוסטפה ווזירי, מזכ"ל מועצת העתיקות במדינה טוען כי מדובר בהצגת היסטוריה מזויפת של ההיסטוריה המצרית.
המצרים כועסים במיוחד כי על פי עדויות שונות ממחקרים שונים ובדיקות דנ"א נמצא כי המצרים העתיקים לא נשאו את המאפיינים של אפריקנים שמדרום לסהרה. עצומה שעלתה לאחרונה לאתר change.org, דורשת לבטל את הסדר., על עצומה זו הספיקו לחתום כבר 100,000 אנשים.
הנושא השנוי במחלוקת הגיע עד לפרלמנט המצרי כאשר סבורה א-סייד, מחוקק מצרי העלה מחדש את ההצעה שעלתה בעבר במסגרתה קראו במדינה לאסור את השימוש בשירות הסטרימינג הפופולרי. השחקנית שמגלמת את קליאופטרה, 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נכון, היא הרי הייתה מבית תלמי, היתה הלנסיטית, אפילו השם
    לא הייתה קופטית 05/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נכון, לא הייתה קופטית כמו המיצרים, היא הרי הייתה מבית תלמי, היתה הלנסיטית, אפילו השם שלה הוא יווני, קלאופטרה זה לא מצרי
    סגור