תקשורת ומדיה

זו הכוכבת האמריקאית שמנציחה את זיכרון השואה בטיקטוק

כוכבת אמריקאית ויהודייה בשם מונטנה טאקר יצאה למסע בעקבות שורשיה היהודיים בפולין ובעקבות המשפחה שנספתה בשואה. למסע הזה היא לקחה את מיליוני העוקבים שלה, במטרה להגביר את המודעות לאירועי השואה בקרב דור Z
מערכת ice | 
יום הזיכרון לשואה ולגבורה (צילום פלאש 90/ תומר נויברג)
לפני כשנתיים נדהמנו לראות כיצד מיזם "הסטורי של אווה" שטף את המדיה החברתית והצליח להביא לתודעת רבים מכל רחבי העולם לחשיבות הזיכרון של אירועי השואה. כעת, כוכבת אמריקאית ויהודייה בשם מונטנה טאקר יוצאת בקמפיין חדש להנצחת זיכרון השואה - שכולו מותאם למדיה החברתית.

למונטנה מיליוני עוקבים בטיקטוק ובאינסטגרם, ובמקצועה היא זמרת ורקדנית ששיתפה פעולה עם אין-ספור ידוענים כמו ג'ניפר לופז, סיארה ופיטבול. ביוזמה חדשה, בשיתוף עם עמותת בני ציון וחברת Soulshop, היא ממנפת את החשיפה הרבה של ברשתות עבור הנצחת זכרון משפחתה שנספתה בשואה.
בסדרת סרטונים באורך כדקה ועד שתי דקות טאקר מתעדת את המסע שלה לפולין וכוללת בו את היסטוריית השואה, בשפה נגישה וצעירה. מדובר ביוזמה שמטרתה לפנות דווקא לדור הצעיר וזאת לאור הדעיכה הטבעית, אך הצפויה, בכמות הניצולים. באמצעות הסרטונים וכמות העוקבים העצומה של טאקר, היא והעמותה מצליחים להביא את חשיבות האירועים הללו לדור Z. 
יוצרת הסרטונים והכוכבת מונטנה טאקר סיפרה על היוזמה: "כשהגעתי לאושוויץ ועמדתי במקום בו סבתא שלי ראתה את אמה נלקחת לתאי הגזים, החזקתי את ידה של אמי ובכיתי. לדעתי חינוך לשואה חשוב מתמיד, ואני שמחה להעניק את החינוך הזה לדור הצעיר שעוקב אחרי״.
רייצ'ל קסטנר, מפיקת הפרויקט, הוסיפה: "כשעבדנו על הסרטונים, כל צילום ועריכה, כל בחירה גרפית וכל החלטה התחשבה בדור ה-במטרה ליצור תוכן שהנוער יוכל להתייחס אליו באותו האופן שצורך כל תוכן אחר ברשתות החברתיות. כשהייתי במקלטים במהלך המבצע הצבאי האחרון, צפיתי בתוכן אנטישמי מרקיע שחקים בפלטפורמות המדיה החברתית שמשותף על ידי משפיעני רשת והייתי בהלם מכמות הכחשת השואה. בזמן שצילמנו בפולין, חשבתי על סבא וסבתא שלי ועל מה שהם היו אומרים, אם היו יודעים שהפרויקט הזה יגיע למיליונים - ובמיוחד למיליונים שצריכים לראות אותו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה