תקשורת ומדיה

דרמה בירושלים: עופר ברקוביץ' פורש מהמירוץ - "הבטן התהפכה"

תנועת התעוררות בירושלים, האופוזיציה לראש העיר משה ליאון, הולכת לבחירת יו"ר חדש לפני הבחירות המקומיות שנה הבאה, ועופר ברקוביץ' מפנה את מקומו עבור הדור החדש. המשמעות: כרגע לראש העיר לא נותר יריב מקומי ודרכו לניצחון סלולה
מערכת ice | 
עופר ברקוביץ' (צילום נועם רבקין פנטון פלאש 90)
יו"ר האופוזיציה במועצת העיר ירושלים, ומי שהיה יריבו של ראש העיר משה ליאון, פורש לאחר 15 שנה מאז שהקים את תנועת התעוררת בירושלים, ולמעשה משאיר את ראש העיר ללא יריבים משמעותיים לקראת הבחירות המקומיות שנה הבאה.
עופר ברקוביץ', בן ה-39, הקים יחד עם צעירים ירושלמים את תנועת "התעוררות" אי שם בשנת 2008, תנועה שהתמודדה בבחירות המקומיות בשנת 2013 וזכתה בארבעה מנדטים והייתה השלישית בגודלה במועצת העיר. עוד לפני כן כבר נכנס ברקוביץ' למועצת העיר כאשר התנועה רצה בסיעה משותפת עם רחל עזריה. עם השנים גדלה התנועה והמפלגה ובשנת 2013 מונה ברקוביץ' לסגן ראש העיר. בבחירות בשנת 2018 היה נראה כי יהיה מירוץ צמוד לראשות העיר, אך בסופו של דבר לא צלח ברקוביץ' והיה ליו"ר האופוזיציה מול מי שנבחר - משה ליאון.

ברקוביץ' ניסה גם להיכנס לפוליטיקה הארצית, ואף התמודד מטעם "תקווה חדשה" של גדעון סער בבחירות לכנסת ה-24 והיה במקום ה-13. המפלגה כזכור קיבלה רק 6 מנדטים וברקוביץ' נותר בחוץ.
בפוסט ארוך ואישי בפייסבוק, כתב ברקוביץ' כי לאחר 15 שנה מאז הקים את תנועת התעוררות הוא מחליט לקחת פסק זמן: "15 שנים של עשייה נחושה חברתית ופוליטית, מהן 11 שנים בהתנדבות מלאה ללא שכר, גם לא שקל בשנה". ברקוביץ' אמנם אומר כי הוא עדיין לא סיים את השליחות הציבורית שלו, אך כרגע הוא מחליט "לעשות פאוזה במהלך הגדול הזה", ולדבריו אלו השיקולים: התחדשות התנועה, הערכת המצב הפוליטית, ,הרצון לאפשר להתעוררות צמיחה והשפעה חדשה. שיקולים משפחתיים, שיקולים מקצועיים, שיקולים כלכליים ועוד.
עוד כתב עבור אלו שיתאכזבו מהחלטתו: "התלבטתי בטרם קיבלתי את ההחלטה הזו.
הבטן התהפכה כמה פעמים. אני יכול לומר שטובת התעוררות לנגד עיני. אחר כך גם השיקולים האישיים והמשפחתיים. התעוררות הולכת לבחירת יו"ר חדש, כשנה לפני בחירות מוניציפליות, בתקנון מסודר ודמוקרטי. רציתי שהתהליך הזה יהיה נקי ויאפשר לאנשים חדשים להיכנס לעמדת ההובלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה