תקשורת ומדיה

ראש עיריית ניו יורק: "אנחנו צריכים עזרה - ועכשיו"

מצב חרום הוכרז בניו יורק בעקבות גל המהגרים ההמוני שהציף את העיר. לדבריו בעיר אזלו משאבי הסיוע וניו יורק נמצאת "על פי התהום"
מערכת ice |  4
משטרת ניו יורק (צילום JAKE OFFENHARTZ)
בעקבות גל המהגרים הגדול הפוקד את העיר ניו יורק בחודשים האחרונים, הכריז אמש (שישי) ראש העיר אריק אדמס על מצב חרום. לדברי ראש העיר הסיבה למשבר המהגרים היא שמשאבי הרשויות במקום אוזלים וכי העיר זקוקה לסיוע משמעותי ובהקדם האפשרי.
יותר מ-17,000 מהגרים לא-חוקיים הגיעו לניו יורק ולמעוזים דמוקרטיים אחרים מאז אפריל. חלק גדול מהם הגיע באוטובוסים לניו יורק מדינות דרומיות שנשלטות על-ידי הרפובליקנים - טקסס, אריזונה ופלורידה. יש הטוענים כי בכך הרפובליקנים רוצים להגביר את הלחץ על הממשל של ג'ו ביידן לשנות את מדיניות ההגירה בגבול ואת היחס למהגרים שמגיעים ממקסיקו.
מנגד ועל אף בקשת הסיוע ראש העיר אדמס הבהיר: "הניו יורקרים תמיד דאגו לאחינו ולאחיותינו המהגרים. אנחנו רואים בהם את עצמנו. אנחנו רואים בהם את הצאצאים שלנו. אך בשעה שלחמלה שלנו אין גבולות, למשאבים שלנו יש".

עוד אמר ראש העיר: "אנחנו על פי תהום. אנחנו צריכים עזרה – וצריכים אותה עכשיו". אדמס אמר שעד סוף השנה הנוכחית ניו יורק מתכננת להשקיע מיליארד דולר בסיוע למהגרים שמגיעים לעיר – רבים מהם תלויים בסיוע ממשלתי.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    מהגרים
    זוס 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יגיע המבול כמו בתנ"ך אבל תיבת נוח לא יהיה המהגרים בכל העולם
    סגור
  • 2.
    לא נשכח שהש אל רצה להביא לפה המן סוריה אוקרינה וסודן ה
    חומוס 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוכן למעלה
    סגור
  • הרצוג הוא המעופף שהציע לקלוט פליטי סוריה. בוג'י שמאל? (ל"ת)
    נא לדייק 10/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    גוע"נש
    בלום ברג 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מהגרים כן אך לא אצלנו! מזכיר לי את הפרבלגים יפי הקרחת בארצנו הקטנטונת זורקים את המהגרים לכל מקום רק לא בבריכות המפונפנות והטהורות שלהם
    סגור