תקשורת ומדיה

"לישראל הייתה יותר מהזדמנות אחת לחסל את חסן נסראללה"

מפקד חיל הים לשעבר אליעזר (צ'ייני) מרום התראיין לתוכנית הבוקר ברדיו גלי ישראל והפתיע כאשר אמר שישראל ויתרה על חיסול חסן נסראללה. לטענתו, הייתה יותר מהזדמנות אחת וגם בעתיד ההזדמנויות יגיעו
מערכת ice | 
אליעזר מרום (צילום ויקיפדיה)
מפקד חיל הים לשעבר, האלוף במיל' אליעזר (צ'ייני) מרום, התראיין הבוקר לתוכניתו של שרון גל בגלי ישראל בעקבות האפשרות לחתימת הסכם על הגבול הימי עם לבנון ובצל האיומים של החיזבאללה לפגוע באסדת כריש. לטענתו, לישראל היו מספר הזדמנויות לחסל את מנהיג החיזבאללה חסן נסראללה.

"נסראללה לא נמצא בבונקר כל הזמן, יש הזדמנויות להפוך לביצוע אם נרצה בכך", כך סיפר צ'ייני בזמן הריאיון וטען כי בעבר היו הזדמנויות, אך הבחירה לא לבצע הייתה של ישראל. "אני לא רוצה להיכנס לפרטים – אבל היום לנו הרבה הזדמנויות. בוא נאמר ככה, יותר מהזדמנות אחת לחסל את נסראללה. ישראל בחרה שלא לחסל אותו".
מלשכתו של ראש הממשלה יאיר לפיד אושר כי המו"מ על הגבול הימי נמצא בשלביו הסופיים – "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות". צ'ייני תמך בהסכם ואף הוסיף וטען כי הוא "בעד לתת ללבנון באופן זמני אפילו חלק מגז אסדת כריש כי אין לנו מלחמה עם האנשים בלבנון והם בקריסת אנרגיה.
 
בזכות היכולת לחסל את נסראללה, לדברי צ'ייני, הוא  חושב כי זו אופציה טובה וניתן להבטיח כי האסדה לא תותקף על ידי החיזבאללה. "אני מציע לישראל לומר את הדבר הבא: במידה ונסראללה יתקוף את אסדת כריש- נסראללה יהפוך למטרה. לדעתי, זה ירתיע אותו במידה מסוימת", ושמר על עמימות – "אני לא רוצה להיכנס לפרטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה