תקשורת ומדיה

"מלכה צמאת דם, מקווה שגססה ומתה תוך ייסורים"

לא חלפו שעות ממות מלכת אנגליה, שאומה שלמה מתאבלת על לכתה, וכבר צצו השונאים ומפיצי הארס, שבהנאה מדביקים למלכה ולמדינתה את הגרועים שבכינויים. רבים ברשתות ובתקשורת ה"ליברלית" התייחסו להשפעות הקולוניאליזם תחת שלטונה של המלכה וציירו אותה כעריצה אלימה
מערכת ice |  43
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
בעוד מיליונים ברחבי העולם אבלים על המלכה אליזבת בת ה-96 שנפטרה ביום חמישי האחרון, תוך שעות ספורות ממותה החלו פרובוקטורים ללעוג לה ולאבלים על לכתה. מעבר ללעג ברשתות, השתתפו בו גם אנשי אקדמיה וכן כותבי דעה ידועים בכמה מהעיתונים הנפוצים וה"מוערכים" בארצות הברית. כותבים "ליברלים" בניו יורק טיימס, הוושינגטון פוסט, ניו יורק מגזין והאטלנטיק לא בזבזו זמן, ועוד כשרשמית רק גססה החלו לתקוף אותה בחמת זעם ולחגוג בגלוי את מות אליזבת, כאשר אחד אף הבטיח לרקוד על קברה.
"אין להם בושה?", כתב עיתון הדיילי מייל הבריטי, שקיבץ יחדיו כמה מפניני השנאה והארס שהופנו כלפי המלכה וכלפי מדינתה מאז מותה, וכמה מתגובות הנגד הבולטות. אחד הציוצים שקיבל פרסום היה של פרופסורית אחת מפנסילבניה, שכתבה קצת לפני היוודע דבר המוות הרשמי שהיא "מקווה שהשעות האחרונות של המלכה יהיו כואבות ומייסרות". מייסד אמאזון ג'ף בזוס היה בין אלה שגינו את הציוץ שלה, שנמחק כעת. עוד נחזור לציוץ זה של המרצה ה"אנטי גזענית" הזו.
טירהקה לאב (Tirhakah Love), עורך הניוזלטר הבכיר של ניו יורק מגזין, כתב: "במשך 96 שנים, המתנחלת הזאת מוצצת את משאבי כדור הארץ", כתב בניוזלטר של יום חמישי בערב. הוא הוסיף: "אתה לא יכול להיות מדכא ולא לצפות מהאנשים שדיכאת שלא ישמחו על הידיעה על מותך". לאב, שמונה לתפקידו בדצמבר, מתואר על ידי עורכי המגזין כ"יצירתי וחסר מנוחה" ו"מצחיק ומפתיע". אבל נראה שלאב אין כשמו כן הוא ושליבו מלא דווקא שנאה, שכן על המלכה אמר שהוא לא חש אלא שמחה על מותה. ״עכשיו אני אמור להיות בשקט או, יותר טוב, בעצם להתאבל על מה שהיה שקית אשפה של ForceFlex שמח בקושי נושם? בבקשה, לא", כתב.
 

״אני רק רוצה להזכיר שבשאר העולם, ואני מתכוון לעולם האמיתי, רובם יחגגו היום", המשיך עורך הניוזלטר, "לכולנו יש את השיטות שלנו להתאבל על חברים; להתגלש במגלשה חשמלית על קבר של מתנחלת, במקרה זו השיטה שלי".
ב"ניו יורק טיימס" התפרסם טקסט של מאיה ג'אסנוף, פרופסורית להיסטוריה באוניברסיטת הרווארד, המתמקדת בהיסטוריה של בריטניה והאימפריה הבריטית. ג'אסנוף כתבה שזה לא נכון לעשות "רומנטיזציה" לשלטון אליזבת: "המלכה סייעה לטשטש היסטוריה עקובה מדם של דה-קולוניזציה שעדיין לא הוכרה כראוי בפרופורציות ובמורשת שלה", כתבה. ג'אסנוף, המפרטת את הדיכוי הקיים במלאיה, קניה, תימן, קפריסין ואירלנד, ותולה את האשמה באימפריה הבריטית. לא ניכנס כאן לרמת הטשטוש והקשקוש ההיסטורי של דבריה, ברוח הפוסט-מודרניזם, ונספר כי אמרה עוד "ייתכן שלעולם לא נלמד מה המלכה עשתה או לא ידעה על הפשעים שבוצעו בשמה", אמרה, ״אלה שבישרו עידן אליזבתני שני קיוו שאליזבת השנייה תקיים את הגדולה הבריטית; במקום זאת, זה היה עידן ההתפרקות של האימפריה.'
כותבת במגזין "אטלנטיק", ג'מלה היל, פרסמה גם היא בחשבון הטוויטר שלה ואמרה שלעיתונאים הייתה חובה לסקר את מה שהיא כינתה "ההשפעות ההרסניות" של שלטונה של אליזבת: "על העיתונאים מוטלת המשימה להכניס את המורשת להקשר מלא, אז זה לגמרי מתאים לבחון את המלכה ותפקידה בהשפעה ההרסנית של המשך הקולוניאליזם", כתבה היל. הציוץ הזה זכה גם לשלל תגובות וביקורות, עם הערה אחת של "חחח, אף אחד לא יגיד דבר".
עיתונאי אחר, יוג'ין סקוט מהוושינגטון פוסט, שיתף גם הוא את מחשבותיו, ושאל בלעג מתי יהיה זמן טוב לדבר על קולוניאליזם תחת המלכה: "שאלה אמיתית להמון 'עכשיו זה לא הזמן המתאים לדבר על ההשפעה השלילית של הקולוניאליזם': מתי הזמן המתאים לדבר על ההשפעה השלילית של הקולוניאליזם?" הוא כתב.
אימני גנדי, אנליסטית משפטית ב-Rewire News, פרסמה בטוויטר סרטון של קבוצת גברים רוקדת סטפס מחוץ לארמון בקינגהאם לשיר Another One Bites The Dust: "המלכה מתה והאירים כבר על זה חחח", היא כתבה.
גם אקדמאים הצטרפו לזרם העכור, כמו הפרופסורית לאנגלית באוניברסיטת מישיגן, אבוני אליזבת תומס, שאמרה שהמחשבות על דיאנה ומייגן מרקל מונעות ממנה להזיל דמעה על המלכה שנפלה: "ברגע זה, המחשבה על דיאנה ומייגן שומרת על עיני יבשות לחלוטין", כתבה. 
כאמור, לפני כל אלה ושעות בטרם מות המלכה הרשמי, טוויטר מחקה ציוצים של פרופסורית ל"תורת הגזע הביקורתית" (CRT) באוניברסיטת קרנגי מלון, שאמרה שהיא רוצה שהרגעים האחרונים של המלכה יהיו "מייסרים". אוג'ו אניה, מרצה "אנטי גזענית" ופרופסורית חברה באוניברסיטת פיטסבורג, עוררה זעם לאחר שכינתה את המלכה החולה "ראשה של אימפריה גנבת, אונסת שביצעה רצח עם". ״שמעתי שהמלכה הראשית של אימפריה גנבת, אונסת, רוצחת עם, סוף סוף גוססת. שהכאב שלה יהיה מייסר", כתבה.
 
הפרופסורית המשיכה: "אם מישהו מצפה ממני להביע כל דבר מלבד זלזול במלכה שפיקח על ממשלה שנתנה חסות לרצח העם שטבח ועקר את מחצית המשפחה שלי ואת ההשלכות שעליהן אלו החיים היום עדיין מנסים להתגבר, אתה יכול להמשיך להתפלל לכוכב... לאישה האומללה ההיא ולכס המלכות צמא הדם שלה יש דורות של קורבנות מאבות אבותיי משני צדי המשפחה, והיא פיקחה על ממשלה שנתנה חסות לרצח העם שהורי ואחיי שרדו. שתמות בייסורים״.
טוויטר הסירה כעת את הפוסטים בשל הפרת הכללים שלהם, כאשר אלפי אנשים - כולל ג'ף בזוס - קראו אותה לסדר בשל המילים החצופות. ג'ף בזוס אמר: "זה מישהו שכביכול פועל כדי לשפר את העולם? אני לא חושב כך. וואו". העיתונאי הבריטי תומך בית המלוכה, פירס מורגן, הוסיף: "טיפשה מגעילה שפלה שכמותך". משתמש אחד מזועזע אמר: "לא תצפה לזה ממך, אבל מצפה להגינות בסיסית, לכבוד לאובדן כזה. אם את לא יכולה לתת את זה בזמן הזה, את בושה של בן אדם". אחר הוסיף: "את פשוט כל כך לא נבונה וחסרת התנהגות. את מדברת על מישהי שזה עתה עברה מן העולם עם הערה כל כך נבזית ומזלזלת".
תגובות לכתבה(43):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    דרכו של האדם הלבן
    ג'יק לונדון 10/2022/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מצחיק שרוב התגובות הפולטקלי נכתבות עי צאצאי קולנליסטים בעצמם צאצאי אנשים שהמיטו אסון וחורבן על הילידים האמרקאים והביאו שחורים שישמשו אותם לעבדים,ככה ממרקים מצפון כיאה לאדם הלבן
    סגור
  • 31.
    אליזבת הייתה אנטישמית לא קטנה (ל"ת)
    הסוד הכי גלוי 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 30.
    פסטיבל המוות
    דורית 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיגמר כבר לרוצחת דיאמה ומכפישת מייגל שתי אלה הן היחידות האאומות לכבוד במשפחה המופלצת והנצלנית הזו חיה לפחות 50 שנה יותרמדי אושר אגדי מעושק וקולוניאליזם
    סגור
  • אני יותר חשובה מימנה ... (ל"ת)
    מיס פיגי הצורחתMA BA 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 29.
    כל בית המלוכה הבריטי לדורותיו אינם טלית שכולה תכלת
    קיבוצניק 09/2022/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    קידמו שלטון קולוניאלי גזעני בעולם וניצול מחפיר של עמים חלשים , במיוחד באפריקה ובהודו .
    סגור
  • טען עוד
  • 28.
    אסור לנו לשכוח שהיא מעולם לא ביקרה בישראל. (ל"ת)
    יהודי 09/2022/16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • "היא מעולם לא ביקרה בישראל"
    שומו שמים 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אז מה?!!!
    סגור
  • 27.
    לא אתפלא אם כמה מהם מקורבים לקורבין הניאו נאצי (ל"ת)
    אלמוני 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 26.
    לא ברורה ביקורת על בריטניה כאשר למלכות אין השפעה מאז
    גל 09/2022/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    המאה ה-17, אבל בכל מקרה אכן מדובר באדם מזעזע. אכן דיקטטורית. אפשר לראות זאת באיך עשתה את המוות לילדים שלה.
    סגור
  • 25.
    המלכה
    אילנית 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    6 1
    עצם העובדה שאף פעם לא ביקרה בישראל, למרות כל הקשר של בריטניה למדינת ישראל. המצחיק הוא, שהבריטים מאוד דחפו להקמת מדינה ליהודים, אולם, הם היו היחידים שלא חתמו על ההצהרה להקמת המדינה, שחתמו עליה כל שאר המדינות. בקיצור, לבריטניה 2 פרצופים.
    סגור
  • 24.
    .
    הילה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    7 0
    זאת האמת !!!! המלכה לא הייתה כמו שמנסים להציג אותה, איזה סבתא זקנה ונחמדה!
    סגור
  • 23.
    Msds10
    יחזקאל יהודה 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    מה שמראה שצ'חצ'חיזם זה לא מיגזר מסויים אלא אנשים חסרי תרבות הנמצאים בכל מדינה שבעולם.
    סגור
  • ביבי בונה על כאלה (ל"ת)
    שרה 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 22.
    המנדט הבריטי הדבילי הידוע לשמצא?! אולי
    יוני פ 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    5 0
    ? מי זוכר!? 70 שנה לא שוכחים ! זוכרים!
    סגור
  • 21.
    יש צדק בחלק מהדברים
    צפונית 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 5
    הבריטים לכל אורך ההיסטוריה כבשו...אנסו....שדדו....התעללו....ומה לא....אז אפשר להבין שיש אוכלוסיות שלמות בעולם שלא מצרים על מות המלכה. לא הייתי שופטת לכאן או לכאן....
    סגור
  • 20.
    גם אני לא מהמתאבלים.אין לה שום קשר אלינו.
    שולי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    15 2
    חיה 96 שנים של עושר אין קץ,פינוקים ורכוש שאף אחד מאיתנו לא יכול לחלום על שפע שכזה.כל העבודה שללה הייתה להתלבש יפה(לטעמה) לצאת מהארמון ולנפנף להמונים.מה לה ולנו.
    סגור
  • 19.
    שטויות! לא לשים לב לאנשים האלה.
    דודו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 4
    לכל אחד ואחת, יש אוהבים ושונאים.
    סגור
  • 18.
    לא רואים את הדבשת
    אי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 3
    70שנה היא היתה מלכה ועכשיו כל הרוע יוצא . אף אחד לא צדיק , לכל עם יש עבר. עם כל הכבוד היא עשתה את מה שהיא חשבה טוב לעם שלה. לא צריך להיות באבל אבל גם לא צריכים לאבד את הכבוד למת.
    סגור
  • 17.
    עיתונות
    יורם 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    2 3
    זו העיתונות האמריקאית הפרוגרסיבית , שמאל קיצוני .
    סגור
  • 16.
    די להזכיר מה שעשו הבריטים בארץ ישראל בתקופתם, רצחו המון
    יהודיה ישראלית גאה 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    13 4
    אמנם זה לא היה בתקופתה כמלכה, אין לשכוח את תקופת השלטון הבריטי בארץ ישראל השלמה והיהודית, אלפי בחורים צעירים יהודים נרצחו על ידם בתקופת שלטונם. אין לשכוח שמנעו מיהודים לעלות לישראל בשלטונם בארץ ישראל. המוזאון הבריטי בלונדון מלא בשדידת ארכיאולגיות בכל המדינות ששלטו בם, ורצחו ורצחו...
    סגור
  • 15.
    אליזבט
    הלל 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 3
    הפרוגרסיביות הפכה להיות המחלה של העולם המערבי במאה ה 21. האמריקאים אחראיים לרובה, אך גם האירופים טומנים ידם בצלחת השנאה והשטנה לכל צורת משטר חופשי כלשהו. מעניין אותי לדעת איך אותם שוטפים המלכה יגבו למותו שלנבל כזה או אחר בעולם
    סגור
  • 14.
    המנדט
    אילן 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    11 2
    המלכה מעולם לא ביקרה בישראלוזאת משום שכעסה על פגיעה בחילים בריטים בתקופת המנדט, כן אותם אלה שפגעו ללא רחמים בישוב היהודי ובפליטי שואה שהצליחו לשרוד את התופת, גם אלו הם פני המלכה "הטהורה".
    סגור
  • אכן,עובדות
    א.מ 09/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לצערי אלו פני הדברים.
    סגור
  • 13.
    לא להתלהב מנשקו המדומה סביבנו ב שבוע יחזרו לעסוק בישראל
    אביטל 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 1
    המלכה הייתה צריכה למות בכדי שהכלבים יעניקו לישראל שבעה ימים של שקט.
    סגור
  • 12.
    או-אליזבט
    אילנה אור פז - הילרי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 10
    ב"ה הגעת לגיל 96 ועד שסופסופ נבחר לך יום לכתך משאירים אותך עוד שבוע בעולם הזה ותכוונים להריץ אותך עוד כ- 2 ק"מ בתוך ארון ביום שני הבא!!!! לא יום שני מחר! עד אז יאלצו ההמונים לעמוד ולחכות כדי לזכות ולהריח את סירחון גווייתך ויש כאלה בכל העולם זישבו ויצפו בך בטמבלויז'. כ-מ-ה סבלנו כאן בישראל תחת הכיבוש האנגלי משך שנים רבות. ובתימן ובעוד ארצות בעולם. מה את עשיית באותן השעות? מה יצא לך מכל גרגרי-חול באדמה כבושה? זה כמו לכבוש כרוב.... ב"ה סומכת עלייך שעתה, תחשבי על זה.
    סגור
  • ??
    מומו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אילנה יושבת על בננה כודם תלמידי המלכה תריח מבוסמת לזה קוראים בלסם ומי שאהב אותה יעבור ליד ארון מה שאצלך לא יהיה תחריכים ולבור לא יחלקו לך כבוד תרעגי לכ לישון
    סגור
  • היא לא מלכה כשהיה את המנדט הבריטי (ל"ת)
    אהלן 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 11.
    מה קרה עם דיאנה?
    צדק 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    5 2
    ?
    סגור
  • 10.
    האבל על המלכה
    דני 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    7 1
    האבל על המלכה הוא אישי בריטי. עבורם היא סימנה אחדות ותקווה משגרת יומם. ולכן לא צריך לפגוע בכבודה.
    סגור
  • 9.
    לא הייתי בוחרת במילים האלו. זה לא מכבד את המדברים. אבל
    איילת 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    16 2
    בריטניה היתה ונשארה מדינה גזענית שקידמה גזענות ואחראית לאסונות אנושיים. יש שם גם אנשים טובים. אבל יש להם הרבה בחשבון. לא הביאו את המוסר לעולם זה בטוח, אולי תרמו נימוסים (שמאחוריהם אין הרבה כוונה)
    סגור
  • התועים
    לי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נימוסים קודם שיהיו בני אדם גזענית בגלל דינה מתה הנכד ברח בגללה גם חשוכים
    סגור
  • 8.
    אבל על מותה?
    ליאור 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    12 4
    לא מבין למה בישראל גם מתאבלים על מותה של מי שכבשה לנו את המדינה וסירבה לשחרר אותה , היינו צריכים בדם בטרור ובכוח לשחרר את המדינה גם מהבריטים וגם מהערבים.
    סגור
  • טמטום
    צבי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 1
    האם ידוע לך מי היה מלך אנגליה ב 1948? בור ועם הארץ.
    סגור
  • 7.
    האקדמיה בארהב הפכה למגדלור של מטורללים (ל"ת)
    עמית 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    10 5
    סגור
  • 6.
    זאת כתבה??
    שירה 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    14 0
    אולי תתנו לנו קצת סקירה היסטורית, במה מדובר? על איזה רצח עם מוחים? קצת רקע על הקולוניאליזם הבריטי במאה האחרונה?
    סגור
  • 5.
    יש אמת בדברים
    אביבה 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    6 11
    ועכשיו צ'רלס ממשיך בדיוק אותו הדבר העושר המופלג מגיע מעושר בלבד גם דיאנה לא הייתה מוסרית בכלל למרות הדימוי הטרגדיה טסה לפריז הלכה לבלות השאירה ילדיה בידיים שפחות ומתה בתאונה
    סגור
  • 4.
    די תרפו נגמר המנדט הבריטי על ארץ ישראל
    ערו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    13 2
    אישה בת 96 הלכה לעולמה. למה אנחנו צריכים להיות שותפים לאבל?
    סגור
  • לצערי המנדט נגמר וחבל, היום יש ארסיאדה (ל"ת)
    עמי 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 2
    סגור
  • לא נראה לי
    אבשלום 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    8 0
    אנחנו עדיין מתנהגים כאילו אנחנו תחת שליט זר.
    סגור
  • ביבי הרס את המדינה ואת החברה הישראלית (ל"ת)
    ביבי הסית רבין נרצח 09/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    מלים קשות
    דר' גונזו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    13 5
    אך הם צודקים בכל מילה.
    סגור
  • 2.
    וואו
    מתפעלת 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    9 3
    איזו כתבה לא מקצועית! לא ידעתי שאפשר להגיע לכאלה רמות בכלל!
    סגור
  • 1.
    הם עוד עדינים
    עורו עורו 09/2022/11
    הגב לתגובה זו
    18 9
    דון קורליאונה זה ילד צופים בהשוואה לרוצחת ההמונים. לא מוזר לכם מבול הכתבות על הבלה הזו שהתפגרה?
    סגור