תקשורת ומדיה

מהאפיפיור ועד הרצוג: מנהיגי העולם סופדים למלכה אליזבת'

מלכת אנגליה, אליזבת' השנייה, הלכה לעולמה והניחומים וההספדים ממנהיגי העולם מתחילים להציף את הרשת. אלו המילים החמות שכתבו נשיאי ארה"ב, האפיפיור וגם נשיא מדינת ישראל
מערכת ice | 
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
המלכה אליזבת' השנייה הלכה לעולמה בגיל 96 וניתן לומר כי היא בין המנהיגות האחרונות מן הדור הוותיק של המאה ה-20, אך יחד עם זאת היא גם המנהיגה המיוחדת ביותר מבין כל אלו. הסיבה לכך היא כמובן העובדה שהיא לא היוותה דמות פוליטית, אך גם לא רק סמלית. כעת עם לכתה, וכנהוג, מנהיגי העולם סופדים לאגדה שדורות רבים גדלו עמה.
מבין הסופדים היה כמובן הנשיא ג'ו ביידן שכתב: "המלכה אליזבת' השנייה תמיד הובילה בחן, בנאמנות בלתי מעורערת, תוך שהיא מציבה דוגמא לכוח שלא ניתן להשתוות אליו. היא הייתה אשת מדינה, ובלתי מעורערת בכבוד ובעקביות שלה, שהעמיקו את הקשר העמוק בין המדינות". לצד מילים אלו הורה ביידן להוריד את דגלי הבית הלבן לחצי התורן כאות כבוד.
גם הנשיא לשעבר טראמפ כתב על המלכה ואמר כי הוא ואשתו העריכו את זמנם עמה ולעולם לא ישכחו את ההומור שלה, חברותה וחוכמתה.
 
האפיפיור פרנסיס השני הגיב למותה של המלכה בהודעה אישית שנשלחה למלך החדש, צ'ארלס השלישי, וכתב שהוא הצטער מאד לשמוע על מותה והציע את תנחומיו לעם ולמשפחה.
עמנואל מקרון, נשיא צרפת, הגיב גם כן וכתב: "הוד מעלתה המלכה אליזבת' השנייה גילמה את ההמשכיות והאחדות של העם הבריטי מעל ל-70 שנה. אני זוכר אותה בתור חברה לעם הצרפתי, מלכה טובת לב, שהותירה חותם על מדינתה ועל העידן בו חיה".
לכל אלו הצטרפו כמובן הספדים ממנהיגי אוסטרליה, ניו זילנד, קנדה וכמובן מנשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג שגם יטוס לייצג את מדינת ישראל בהלוויה שתתקיים בעוד כעשרה ימים, בתום תקופת האבל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה