תקשורת ומדיה

מלכת אנגליה מתה בגיל 96: "סופו של עידן"

בגיל 96, ולאחר 70 שנה על כס המלוכה הבריטי, המלכה אליזבת' השניה מתה היום לאחר שמצבה הרפואי הידרדר באחרונה. בישראל סופדים למנהיגה: "דמות היסטורית"
מערכת ice |  1
המלכה אליזבת השנייה (צילום פייסבוק/ The Royal Family)
אבל כבד שורר בבריטניה ברגעים אלה, כחצי שעה לאחר שיצאה ההודעה הרשמית מארמון בקינגהם, לפיה המלכה אליזבת' השניה מתה לאחר שהיתה במצב קריטי בשעות האחרונות. בישראל יצאו הודעות תנחומים מטעם פוליטיקאים ואנשי ציבור שונים שמצטרפים אל התנחומים הרבים שנשלחים אל הארמון מרחבי העולם.
שר הביטחון בני גנץ ספד למלכה ושלח את תנחומיו לאזרחי הממלכה: "תנחומיי לעם הבריטי ולמשפחת המלוכה על מותה של המלכה אליזבת השנייה. המלכה שירתה את אנגליה ואת הקהילה הבינלאומית במשך למעלה מ-70 שנה, והיה לה חלק חשוב בשגשוג ביחסים בין ישראל ובריטניה. יהי זכרה ברוך".
 
הנשיא יצחק הרצוג התייחס גם הוא וצייץ, "הוד מלכותה אליזבת השנייה – הייתה 'המלכה' בה"א הידיעה. מותה הוא סופו של עידן. בשם העם בישראל אני כואב את לכתה ומשתתף באבל הכבד של העם הבריטי האבל וחבר הלאומים הבריטי, שאיבדו את אם האומה. היא הייתה דמות היסטורית - חיה את ההיסטוריה, יצרה היסטוריה, והשאירה מורשת מפוארת ומלאת השראה".
בעמוד הטוויטר של ראש הממשלה יאיר לפיד נכתב, "בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל, אני שולח תנחומים למשפחת המלוכה ולאזרחי הממלכה המאוחדת על פטירתה של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. המלכה היא דמות יוצאת דופן, מנהיגה ייחודית שסימלה מסירות ואהבה למולדתה".
 
גם שר המשפטים גדעון סער צייץ בטוויטר: "תנחומיי הלבביים הולכים לנסיך מוויילס, לכל משפחת המלוכה ולכל מדינות בריטניה וחבר העמים על פטירתה העצוב של הוד מלכותה המלכה אליזבת השנייה. היא שירתה את עמה לאורך ימיה ותיזכר לעד כמנהיגה אכפתית ומתחשבת".
 
מטעמו של יו"ר הכנסת נמסרה הודעת תנחומים בשם כנסת ישראל בה נכתב, "בשמי ובשם הכנסת אני שולח את תנחומי לעם הבריטי באבלו הכבד על מותה של המלכה אליזבת׳ השנייה שהיתה עמוד תווך יציב וחזק בארצה, בחבר העמים הבריטי ובפוליטיקה העולמית במשך למעלה מ-70 שנה. 
"אליזבת׳ השנייה שהקדישה את כל חייה מגיל צעיר לשירות הממלכה והעם הבריטי, היתה סמל עולמי ליציבות גם ברגעים הקשים, לאחדות בעם ולממלכתיות חסרת פניות בכל מחיר.  העולם יחסר מאוד את דמותה. יהיה זכרה ברוך".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הגיע הזמן שתעזוב כבר את העולם...בגהינום מחכים בשמחה (ל"ת)
    לא מהעם היהודי 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור