תקשורת ומדיה

הלוחם בקורונה פורש: מעריציו דומעים, מבקריו מבטיחים להמשיך לחקור

ד"ר אנתוני פאוצ'י, שמילא תפקיד קריטי במאבק בשתי המגיפות הגדולות של זמננו, איידס וקורונה, הודיע אמש כי הוא פורש מתפקידו בממשלה הפדרלית. מעריציו בטוחים שהציל את האנושות, מבקריו טוענים כי היה יותר פוליטיקאי מאשר מדען ורומזים על ארון מלא שלדים
מערכת ice |  1
אנתוני פאוצי (צילום NIAID)
ד"ר אנתוני פאוצ'י, שמזה 38 שנים מכהן כמנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות בארה"ב, והיה מעורב מאוד במאבק באיידס וגם בקורונה, הודיע ​​אמש (שני) כי הוא פורש מתפקידו בממשלה הפדרלית. החל מדצמבר יעזוב את התפקיד שאותו כאמור מילא כמעט 4 עשורים, כמו גם את תפקידו כראש מעבדת ה-NIAID לרגולציה חיסונית ותפקידו כיועץ רפואי ראשי לנשיא המדינה ביידן.
בתקופת הקורונה הפך פאוצ'י בן ה-81 לפיגורת ענק בארצות הברית ובמערב כולו. הוא הופיע בטלוויזיה יותר מכל פוליטיקאי או כוכב תרבות וכולם חיכו למוצא פיו. בעניין הקורונה על פיו נשק דבר. רבים ייחסו לו קרדיט להצלת האומה וניווטה בזמנים קשים, אחרים טענו ששיקר והונה לגבי מעורבותו במימון מחקרים שעזרו לכאורה ליצור את הנגיף, ששיקוליו היו פוליטיים ושבגללו עשרות מיליוני ילדים היו בהסגר ממושך ונאלצו לעטות מסיכות גם כשהיה ברור שזה ממש מיותר.
בעקבות פרישתו המוכרזת, כמה ממבקריו נשבעים שעזיבת תפקידו הממשלתי לא יעצור את החקירות בנוגע להתמודדות שלו עם מגיפת הקורונה, כמו גם את מעורבותו במימון מחקר במעבדת ווהאן, שלדברי רבים היא המקום שבו נוצר מקור הווירוס.
בראיונות עם פוקס ניוז דיגיטל, סנטור ראנד פול וסנאטור רון ג'ונסון, שניהם רפובליקנים, לא הביעו הפתעה מהודעתו של פאוצ'י ביום שני כי יפרוש בדצמבר, וטענו שהוא מקבל את ההחלטה המכוונת לעזוב לאחר בחירות אמצע הקדנציה בנובמבר שבהן הרפובליקנים מקווים לזכות בשליטה בקונגרס.
"אני חושב שזה לא מקרי שהוא החליט לפרוש מיד לאחר הבחירות", אמר ראנד פול, אויבו הראשי של פאוצ'י, שחילופי המהלומות ביניהם בוועדות הסנאט הפכו ויראליים ולדעת רבים הוכיחו שפאוצ'י שיקר בעדותו: "אני חושב שהוא, כמו אנשים רבים, תופס שהרפובליקנים ישתלטו על בית אחד לפחות בקונגרס ושתהיה חקירה על מעשיו הפסולים", אמר פול, שהוא רופא בעצמו.
"אני חושב שצריך לחקור את המגיפה ואת מקור המגיפה. זה לא נחקר עד כה. ואני חושב שרוב הראיות מצביע על כך שהיא מגיעה ממעבדה", הוסיף. "זו מעבדה שד"ר פאוצ'י מימן באופן אישי דרך ה-NIH, אישר אותה באופן אישי, וזה גם מחקר שמעולם לא עבר את הבדיקה של ועדת הנגיפים שהייתה צריכה לבחון את זה".
סנטור ג'ונסון הדהד את רגשותיו של פול לגבי עיתוי עזיבתו של פאוצ'י, וכינה את הטיפול שלו במספר משברי בריאות עולמיים במהלך כהונתו בת עשרות שנים "כישלון עלוב": "זה לא מפתיע אותי במעט", אמר. "אני מפרש את זה כאילו ד"ר פאוצ'י מנסה להתחמק מצרה שעומדת להתרגש עליו, זה ההסבר הפשוט ביותר." "אני חושב שהוא עשה נזק לאין שיעור בתפקידו, לא רק במהלך תגובת ה-COVID, שלדעתי הייתה כישלון עלוב, אלא הייתי טוען גם במהלך כל התגובה על איידס", הוסיף, בהתייחס לתפקידו של פאוצ'י בארה"ב. תגובת הממשלה למגיפת האיידס בשנות ה-80.
שני הסנאטורים האשימו את פאוצ'י, בן 81, בניסיון "לכסות" את תפקידם של המכונים הלאומיים לבריאות במימון מחקר נגיף הקורונה לפני המגיפה, וכשנשאלו אם יהיו חקירות אם הרפובליקנים יזכו בשליטה בסנאט, שניהם התחייבו להגיע אל החלק התחתון של מקור הקורונה ואם ארה"ב שיחק תפקיד מימון. "ללא ספק", אמר ג'ונסון כשנשאל על האפשרות שיתקיימו חקירות בסנאט.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממש הפתעה מהרפובליקנים
    טראמפ 08/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם ככה הם מקווים שטראמפ יחזור לשלטון ויתחיל להוציא להורג את כל מי שלא אולטרה ימני
    סגור