תקשורת ומדיה

"תוך 5 שנים, איראן היא מדינה בעלת נשק גרעיני"

ליברמן תוקף את הסכם הגרעין המתממש בתמיכת האיחוד האירופאי. "הסכם מזעזע"
מערכת ice | 
אביגדור ליברמן (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
הסכם גרעין חדש בין הממשל האמריקאי, איראן והאיחוד האירופאי עומד להיחתם, והישראלים מודאגים. אותו הסכם שנחתם בימי אובמה, בוטל בימי טראמפ והוחזר במשרתו של ביידן. על פי  דיווח באתר פוליטיקו, המבוסס על מקורות איראנים, טהראן מסתייגת מהטיוטה שנוסחה בידי האיחוד האירופי, שהוא רחוק במילא מהנוסח שהגיש הממשל האמריקאי (הבדלי הגרסאות המדויקים לא מדווחים ונשענים על ספקוצליות למינהן). על פי הדיווחים, קרא לפיד למעורבים האמריקאיים במו"מ לסגת ולגבש תוכנית חלופית. 

והיום יוצא כנגד ההסכם גם שר האוצר ליברמן, במקביל לעיסוקו באובדן האלקטורלי שהוא חווה. ליברמן כותב: "פרטי ההסכם המזעזע שמתגבש בין המעצמות לאיראן כפי שפורסם באתר החדשות פוליטיקו, אל-ערביה ובכלי תקשורת איראניים, הן של המשטר והן של האופוזיציה, משמעותן רק דבר אחד- תוך חמש שנים, איראן היא מדינה בעלת נשק גרעיני, קרי מדינה עם ארסנל טילים גרעיניים שיוכלו לפגוע בכל נקודה במדינת ישראל".
 
הוא חותם באמירה "הנגזרת מכך שמדינת ישראל חייבת לבחון היערכות מחדש של כל המערכות הביטחוניות והאזרחיות ויפה שעה אחת קודם".
בראיון ליונת לוי בעת ביקורו בארץ, אמר ביידן "הדבר היחיד שיותר גרוע מאיראן של היום זה איראן עם נשק גרעיני. נוכל לחזור להסכם ו'להחזיק אותם קצר' ". הוא אף התייחס לצעד של טראמפ שהכריז במהלך כהונתו על ביטול ההסכמות עם איראן, "הנשיא הקודם טעה בענק כשעזב את ההסכם. איראן קרובה יותר לנשק גרעיני משהייתה קודם. אנחנו יוכלים לפעול נגד 'כוח אל קודס" ועדין להגיע להסכם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה